پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/10/15 05:30
طرز تهیه | طرزتهیه ساندویچ | طرز تهیه ساندویچ مرغ
کد خبر: 12384

طرز تهیه ساندویچ مرغ | ساندویچ مرغ غذای بین المللی فوری اما خوشمزه

ساندویچ مرغ یک غذای فوری با طعمی لذیذ ساندویچ مرغ یکی از پرطرفدارترین ساندویچ ها است طرز تهیه این ساندویچ در ادامه بخوانید.

طرز تهیه ساندویچ مرغ : ساندویچ مرغ یکی از انواع ساندویچ ها است .این ساندویچ که طرز تهیه ساده و راحتی دارد بسیار پر طرفدار و خشوشمزه است این ساندویچ یک غذای بین المللی است در ستاره پارسی با طرز تهیه ساندویچ مرغ همراه ما باشید.

طرز تهیه ساندویچ مرغ

ساندویچ مرغ فوری یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که با مواد متنوعی درست می‌شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ساندویچ مرغ فوری با ما همراه باشید.

مواد لازم ساندویچ مرغ برای ۴ نفر

سینه مرغ:  ۲۰۰ گرم

پیاز متوسط:  ۱ عدد

فلفل دلمه‌ای رنگی:  ۱ عدد

پیازچه:   ½ پیمانه

گوجه فرنگی:  ۱ عدد

سیر:  ۳ حبه

پودر پاپریکا: ۱ قاشق چایخوری

پودر آویشن: ۱ قاشق چایخوری

پودر سیر: ۱ قاشق چایخوری

نمک و فلفل سیاه: به مقدار کافی

نان لواش: به تعداد کافی

طرز تهیه ساندویچ مرغ

مواد لازم سس ساندویچ

ماست: ۲ قاشق غذاخوری

مایونز:  ۱ قاشق غذاخوری

خیارشور:  ۱ عدد

جعفری: ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه  ساندویچ مرغ

مرحله اول

برای تهیه ساندویچ مرغ خوشمزه ابتدا سینه مرغ را به صورت مکعبی برش می‌زنیم، سپس پوست پیاز را جدا می‌کنیم و به صورت خلالی نازک خرد می‌کنیم. در ادامه فلفل دلمه ای را می‌شوییم و به صورت نواری نازک خرد می‌کنیم.

مرحله دوم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت قرار می‌دهیم و مقداری روغن به آن اضافه می‌کنیم، سپس بلافاصله پیاز خلالی و فلفل دلمه ای نواری را درون تابه می‌ریزیم. حالا مواد را به مدت ۱ دقیقه تفت می‌دهیم و سینه مرغ خرد شده را اضافه می‌کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله پوست سیر را جدا می‌کنیم و با دندانه های ریز رنده، درون تابه رنده می‌کنیم و نمک، فلفل سیاه، پودر آویشن، پودر پاپریکا و پودر سیر را به مواد ساندویچ اضافه می‌کنیم و تفت می‌دهیم تا بوی خامی‌ادویه ها گرفته شود.

مرحله چهارم

طرز تهیه ساندویچ مرغ

حالا در تابه را می‌بندیم و اجازه می‌دهیم مرغ کاملا بپزد. در ادامه گوجه را می‌شوییم و پوست آن را جدا می‌کنیم، سپس به صورت مربعی خرد می‌کنیم و به مخلوط مرغ اضافه می‌کنیم. در ادامه پیازچه را می‌شوییم و به صورت حلقه ای کوچک خرد می‌کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله پیازچه را به مخلوط مرغ اضافه می‌کنیم، سپس هم می‌زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه مجددا درب تابه را می‌بندیم و اجازه می‌دهیم به مدت ۵ دقیقه مرغ کاملا بپزد. در این حین سس ساندویج را درست می‌کنیم.

مرحله ششم

برای این منظور درون یک کاسه مناسب ماست را اضافه می‌کنیم، سپس به کمک چنگال ماست را هم می‌زنیم تا بافت ماست یکدست شود. در ادامه سس مایونز را به ماست اضافه می‌کنیم و مجددا هم می‌زنیم تا سس و ماست با هم ترکیب و یکدست شوند.

مرحله هفتم

در این مرحله جعفری را می‌شوییم و درون آبکش قرار می‌دهیم، سپس اجازه می‌دهیم آب اضافی جعفری کاملا خارج شود. در ادامه خیار شور را می‌شوییم و به صورت ریز رنده می‌کنیم، سپس جعفری را روی تخته گوشت به صورت ریز ساطوری می‌کنیم.

مرحله هشتم

حالا خیار شور رنده شده را به همراه جعفری ساطوری به مخلوط سس اضافه می‌کنیم، سپس خوب هم می‌زنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شود. حالا زمانی که مرغ کاملا پخته شد پنیر خامه ای را به مخلوط مرغ اضافه می‌کنیم و تفت می‌دهیم.

مرحله نهم

در این مرحله زمانی که پنیر خامه ای با مواد ترکیب شد، حرارت را خاموش می‌کنیم، سپس نان لواش را درون تابه قرار می‌دهیم تا نان به سس آغشه شود، سپس نان را روی سطح کار قرار می‌دهیم و مقداری از مخلوط ساندویچ مرکز نان می‌ریزیم.

مرحله دهم

طرز تهیه ساندویچ مرغ

حالا مقداری از مخلوط سس و خیار شور را روی نان می‌مالیم و برای طعمی‌بهتر مقداری پیاز و جعفری روی مواد می‌ریزیم. حالا ساندویچ را لقمه می‌کنیم. در ادامه یک تابه مناسب انتخاب می‌کنیم، سپس روی حرارت قرار می‌دهیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله اجازه می‌دهیم تابه کاملا داغ شود. در ادامه لقمه های ساندویچ را درون تابه قرار می‌دهیم، سپس با پشت قاشق یا کفگیر آن را فشار می‌دهیم تا فشرده شده و گریل شوند. تمام لقمه ها را به همین روش درون تابه گریل می‌کنیم.

مرحله دوازدهم

در نهایت یک ظرف مناسب انتخاب می‌کنیم و لقمه های ساندویچ گریل شده را درون ظرف مورد نظرمان قرار می‌دهیم. در پایان ساندویچ مرغ فوری را به همراه سس مخصوص سرو می‌کنیم. نوش جان.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/2lv673