پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/10/15 08:30
یارانه | یارانه نقدی | یارانه برای زنان
کد خبر: 12390

یارانه 5 میلیونی برای زنان | دولت به زنان یارانه می دهد

اگر یارانه نقدی برای زنان و اجرت المثل برای یک خانم خانه دار مبلغی حدود پنج میلیون تومان به تناسب تعداد فرزندان نیز در نظر گرفته شود باز هم نا چیز است.

 

رئیس ستاد امر به معروف در نامه ای خواستار تعلق یارانه نقدی به زنان که هم همسر داری می کنند و هم بچه داری و این جایگاه شناخته شده در جامعه است در ادامه مطلب در خصوص یارانه 5 میلیونی که به زنان تعلق می گیرد را بخوانید.یارانه نقدی به مانند سابق پرداخت شد.اما یارانه نقدی دی ماه چگونه است؟ برای اطلاع از خبر های روز یارانه ما را در ستاره پارسی دنبال کنید.

واریز یارانه  10 میلیونی جاماندگان | آخرین خبرهای یارانه نقدی

یارانه معیشتی همانند دوره های قبل پرداخت شد. یارانه معیشتی برای هر نفر 55 هزارتومان پرداخت می شود. آخرین اخبار از یارانه معیشتی در سال جدید را با هم می خوانیم.

در نامه رییس ستاد امر به معروف آمده است: از آنجا که مهمترین نقش‌های جامعه، شغل ارزشمند و بی‌بدیل همسرداری و مادری است و این دو جایگاه معروف و شناخته شده نزد عقل و شرع در سال‌های اخیر به دلیل بی‌توجهی و اخذ سیاست‌های ناصواب و عدم اهتمام در قانون‌گذاری، تضعیف شده است.رییس ستاد امر به معروف طی نامه‌ای رییس مجلس شورای اسلامی، کلیات طرح کرامت همسران خانه‌دار و حمایت از ازدواج و فرزندآوری را با استفاده از پیشنهادات صاحبنظران این امر ارایه کرد.ضروری است برای بها دادن به شغل تربیتی بانوان خانه دار که بهترین شغل یعنی همسرداری و تربیت کودک است، تمهیداتی اندیشیده شود تا برای اجرت‌المثل کار در منزل و پرورش نسل، حقوقی با عنوان شغل تربیتی همسر در حقوق سرپرست خانواده در نظر گرفته شود.

یارانه نقدی

اگر اجرت‌المثل برای یک خانم خانه دار با کمترین حقوق و دستمزد در نظر گرفته شود، باید مبلغی حدود پنج میلیون تومان باشد که به تناسب تعداد فرزندان نیز مستحق افزایش است.پس از واریز دو مرحله یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار، برخی از اعضای اقتصادی دولت احتمال تبدیل آن به کالابرگ الکترونیکی را مطرح کردند. اما شب گذشته ابراهیم رئیسی اعلام کرد که فعلا موضوع کالابرگ منتفی است و تا وضع کالا برگ اطمینان بخش نشود، پرداخت نقدی یارانه معیشتی ادامه پیدا می‌کند.

 

مدیر شبکه سراسری خیرات نان با اشاره به فعالیت ۱۰ ساله این شبکه با هدف ترویج و گسترش فرهنگ خیرات نان و توزیع رایگان آن میان نیازمندانِ آبرومند اعلام کرد که برای سال جاری صدور ۱۴ هزار کارت نان برای کمک به ۱۴ هزار سرپرست خانوارِ نیازمند پیش‌بینی شده است. از طرفی کشور در آستانه گرفتار شدن در منکر تله جمعیتی می‌باشد، پیشنهاد طرح کرامت همسران خانه‌دار و حمایت از ازدواج و فرزندآوری ارایه می‌گردد.امیر اقبالخانی با اشاره به فعالیت ۱۰ ساله بنیاد وفاق سبز علوی کشور در بحث خیرات نان و ترویج این سنت پسندیده که بر آن شدیم تا با راه‌اندازی شبکه سراسری خیرات نان بتوانیم هدفمندتر در اقصی نقاط کشور این طرح را پیش ببریم، اظهار کرد: شبکه سراسری خیرات نان کشور در سراسر کشور اقدام به توزیع نان رایگان میان نیازمندان آبرومند شناسایی شده می‌کند. در این راستا کارت‌های بانکی برای نیازمندان صادر شده است تا در زمان خرید نان، شان این افراد خدشه‌دار نشوداقبالخانی اعلام کرد که برای سال جاری صدور ۱۴ هزار کارت نان برای کمک به ۱۴ هزار سرپرست خانوارِ نیازمند پیش‌بینی شده است.

   

یارانه نقدی

بنابر اظهارات وی، بالغ بر یک میلیون خیر در بحث خیرات نان به این شبکه کمک می‌کنند که بالغ بر ۲۵۰ هزارنفر از آنها به صورت ماهانه در خرید نان مشارکت دارند.وی ادامه داد: در هر استان نیز رابطی جهت شناسایی نیازمندان و معرفی آنها به شبکه وجود دارد که پس از دریافت اسامی این افراد از سوی رابطان، لیست آنها به بانک‌ها جهت صدور کارت خرید نان ارائه خواهد شد. بعد از صدور کارت، کارت‌ها نیز در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد تا ماهانه این کارت برای آنها شارژ شود. این کارت‌ها همچون کارت‌های بانکی است با این تفاوت که روی کدهای نانوایی‌ها سوییچ شده است.

مدیر شبکه سراسری خیرات نان با بیان اینکه این کارت‌های بانکی به صورت ماهانه شارژ و میان سرپرستان خانواری که توان خرید نان را ندارند توزیع می‌شود، افزود: کارت‌های بانکی صادر شده صرفا برای خرید «نان» تهیه شده است، زیرا خیران به نیت نان وجهی را برای تامین خرید نانِ نیازمندان پرداخت کرده‌اند.یارانه معیشتی سه دهک پایین درآمدی 16 میلیون شد!

 

یارانه نقدی

رئیس دبیرخانه بیمه و درمان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه بهزیستی باتوجه به مشکلات مددجویان مبالغی را به عنوان کمک هزینه درمان به افراد دارای معلولیت و زنان سرپرست خانوار تحت پوشش پرداخت می‌کند، می‌گوید: سقف پرداختی برای هر فرد ۱۶ میلیون تومان در سال است که براساس فاکتورهای درمانی و تشخیص مددکاری این مبلغ به افراد پرداخت خواهد شد.افسانه مشتری  با بیان اینکه بالغ بر یک میلیون خانوارِ تحت پوشش سازمان بهزیستی دارای بیمه سلامت شهری و مابقی افراد دارای سایر بیمه‌ها (تامین اجتماعی، بیمه روستایی و سایر بیمه‌های دولت) هستند، اظهار کرد: دولت بیمه سلامت را مکلف کرده تا دهک‌های یک تا سه که از مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی (کمیته امداد و بهزیستی) هستند را تحت پوشش بیمه قرار دهد که منابع مالی این موضوع از طریق منابع عمومی دولت تامین خواهد شد.

مشتری افزود: سقف پرداختی برای هر فرد ۱۶ میلیون تومان در سال است که براساس فاکتورهای درمانی و میزان مبلغ پرداختی به بهزیستی استان‌ها این هزینه به افراد پرداخت می‌شود؛ به طور مثال افراد در صورت استفاده از دندانپزشکی، فیزیوتراپی، داروهای خاص، ویزیت پزشک و... می‌توانند هزینه فرانشیز را به عنوان کمک هزینه درمان از سازمان دریافت کنند. زمانی که افراد به بیمارستان یا مراکز طرف قرارداد مراجعه کنند از ۳۰درصد فرانشیز فقط ۱۵ درصد را مددجویان پرداخت می‌کنند و درصورت ارائه فاکتورهای درمان مابقی را سازمان بهزیستی به مددجو پرداخت می‌کند، این درحالیست که متاسفانه منابع سازمان جوابگوی صددرصدی نیازهای درمانی مددجویان سازمان بهزیستی نیست.

وی در پاسخ به این سوال که باتوجه به محدودیت منابع کمک هزینه درمان، اولویت پرداخت با کدام یک از مددجویان است؟ اظهار کرد: براساس فاکتورهای درمانی و تشخیص مددکاری (وضعیت مددجو) کمک هزینه درمان به افراد پرداخت خواهد شد.رئیس دبیرخانه بیمه و درمان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه منابعی که دولت به عنوان کمک‌هزینه درمان به افراد پرداخت می‌کند جوابگوی ۱۰۰ درصدی نیازهای مددجویان نیست، گفت: تعرفه‌های ویزیت و دارو افزایش یافته و این درحالیست که کمک هزینه درمان سال ۱۴۰۱ برای سازمان بهزیستی نسبت به سال گذشته با افزایش ۳۵۰ درصدی همراه بوده است. در این راستا باتوجه به پیشنهادات و مکاتبات انجام شده از سوی بهزیستی، امید است مبلغ کمک هزینه‌های درمان افزایش یابد یا دولت این تکلیف قانونی بیمه تکمیلی را برای سازمان برقرار و منابع آن را تامین کند تا برای مددجویان و معلولان تحت پوشش سازمان به طور کامل بیمه تکمیلی برقرار شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/2r9dz2