جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/10/21 06:30
قیمت | قیمت طلا و ارز امروز 21 دی | قیمت سکه و دلار در بازار
کد خبر: 12606

قیمت سکه و دلار در بازار 21 دی ماه 1401 | افزایش قیمت سکه و احتمال ریزش دلار!

سکه و دلار در بازار امروز چهارشنبه 21 دی 1401 به چه قیمتی فروش می رود قیمت روزانه سکه و دلار را در سایت ما دنبال کنید.

قیمت سکه و دلار در روز های اخیر به شدت روند افزایشی را طی کرد.قیمت سکه و دلار همچنان نوسانی است.قیمت سکه و دلار در بازار امروز چهارشنبه 21 دی ماه را با ستاره پارسی دنبال کنید.در ادامه جدول آخرین تغیرات قیمت سکه و دلار را در 21 دی ماه 1401 در این لحظه مشاهده کنید.

قیمت سکه و دلار

روند افزایشی قیمت سکه امامی این قطعه را وارد کانال ۲۱ میلیون تومانی کرد. سیگنال بانک مرکزی مبنی بر فروش ۵۰۰ هزار ربع سکه، فقط این قطعه را ۲۰۰ هزار تومان کاهش داد.

قیمت طلا و سکه دیروز بر خلاف انتظارات معامله‌گران بازار، روند افزایشی داشت و سیگنال فروش ۵۰۰ هزار قطعه سکه از سوی نهاد پولی کشور، فقط ۲۰۰ هزار تومان ربع‌سکه را ارزان کرد.

روز گذشته خبر عرضه ۵۰۰ هزار قطعه ربع سکه از سوی نهاد پولی کشور مطرح شد. این سکه‌ها روز شنبه ۲۴ دی در بورس کالا عرضه می‌شوند و خریداران تا ۵ روز فرصت دارند برای دریافت فیزیکی این قطعات به خزانه بانک‌های عامل مراجعه کنند.

متعاقب این خبر، برخی کانال‌های اطلاع‌رسانی شب‌ گذشته عنوان کردند که سکه ‌امامی تا محدوده 20 میلیون و 800 هزار تومان پایین می‌آید و معتقد بودند این سیگنال می‌تواند زمینه‌ساز فشار فروش در ابتدای روز سه‌شنبه باشد.

اما امروز قیمت طلا و سکه به محدوده ۲۱ میلیون تومانی برگشت و این در حالی بود که قیمت دلار و انس‌جهانی طلا به عنوان بازیگران اصلی و تعیین‌کننده قیمت دلار در همان محدوده‌های قیمتی روز گذشته باقی ماندند.

رونق در معاملات پشت‌خطی سکه

معاملات پشت‌خطی دیشب فعال‌تر بود و برخی فعالان به جهت سیگنال فروش ربع سکه در بورس کالا نگران کاهش قیمت بودند و اقدام به فروش کردند.

هر چند سیگنال‌های بازارساز فعلا بر بازارهای سرمایه بی‌اثر است، اما به نظر می‌رسد سود بانک مرکزی از فروش سکه‌ها و جلوگیری از افزایش شارپی قیمت‌ها کمترین دستاورد نهاد پولی کشور باشد.

امروز سه‌شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ سکه امامی، با ۱۵۲ هزار تومان افزایش نسبت به دیروز، با قیمت ۲۱ میلیون و ۴۷ هزار تومان معامله شد. سکه بهار آزادی ۱۵۰ هزار تومان نسبت به دیروز گران‌تر شد و به قیمت ۱۹ میلیون و ۹۴۵ هزار تومان رسید.

نیم سکه ۵۰ هزار تومان گران شد و با قیمت ۱۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه امروز ۲۰۰ هزار تومان ارزان شد و سکه گرمی نیز مانند ۲ روز گذشته با همان قیمت ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی مبادله شد.

امروز روند حباب سکه نیز مانند قیمت آن بود و فقط ربع سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش حباب داشت و حباب سایر قطعات سکه بین ۵۰ تا ۱۵۰ هزار تومان افزایشی بود.

قیمت دلار در بازار آزاد امروز چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱

بر اساس گزارش های میدانی از سطح بازار آزاد خرید و فروش ارز، امروز چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ قیمت دلار آمریکا در محدوده ۲۸ هزار و ۶۰۰ تومان معامله می شود.

بدیهی است قیمت خرید دلار در بازار آزاد همواره اندکی پایین تر قیمت فروش آن بوده و متغیر است.

امروز چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ در بازار آزاد دلار به قیمت ۲۸ هزار و ۳۰۰ تومان خریداری می شود.

گفتنی است، دلار آمریکا رایج ترین ارز جهان است و بسیاری از کشورها از آن به عنوان جایگزین مقبول ارز خود استفاده می کنند.

قیمت روز دلار آمریکا در صرافی ملی چهارشنبه ۱۴۰۱/۱۰/۲۱

صرافی ملی امروز سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ قیمت فروش هر دلار آمریکا به خریداران را ۲۸ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام کرد.

پیگیری قیمت دلار در صرافی ملی برای آن دسته افراد و فعالان اقتصادی که در مبادلات ارزی صادرات و واردات نقش آفرینی می کنند اهمیت بالایی دارد.

نرخ دلار کانادا، استرالیا و هنگ کنگ در ۲۱ دی ۱۴۰۱

امروز ۲۱ دی ۱۴۰۱ دلار کانادا، استرالیا، نیوزیلند و هنگ کنگ نیز قیمت گذاری شده است.

هر دلار کانادا در بازار آزاد به قیمت ۲۲ هزار و ۶۰۰ تومان معامله می شود.

همچنین قیمت دلار استرالیا در صرافی ها ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام شده است.

دلار نیوزیلند به قیمت ۱۸ هزار و ۲۵۰ تومان ارزشگذاری شده و هر دلار هنگ کنگ با نرخ ۳۷۵۰ تومان معامله می شود.

دلار (Dollar) نام یکای پول ۳۳ کشور جهان از جمله کشورهای آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزیلند، سنگاپور و هنگ کنگ است.

لیست جامع قیمت لحظه ای دلار امروز ۲۱ دی ۱۴۰۱ به شرح زیر است.

دلار آمریکا: ۲۸۶۰۰ تومان

دلار کانادا: ۲۲۶۰۰ تومان

دلار استرالیا: ۲۰۴۰۰ تومان

دلار نیوزیلند: ۱۸۲۵۰ تومان

دلار سنگاپور: ۲۱۱۰۰ تومان

دلار هنگ کنگ:۳۷۵۰ تومان

احتمال ریزش قیمت دلار بعد از دستگیری دلالان

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از دستگیری ۱۰ نفر از دلالان ارزی در اجرای طرح‌های مبارزه با اخلالگران بازار ارز خبر داد.

سرهنگ هدایت بهرامی با اشاره به اجرای طرح‌های مبارزه با اخلالگران بازار ارز توسط پلیس امنیت اقتصادی گفت: در اجرای این طرح ۱۰ نفر از دلالان ارزی شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با اشاره به کشف بیش از ۴۳ هزار و ۵۴۰ واحد انواع ارز از دلالان دستگیر شده تصریح کرد: ارزش تقریبی ارزهای کشف شده معادل هشت میلیارد ریال ارزیابی می‌شود.

وی اظهار کرد: با تلاش همکارانم یک دستگاه کامیون حامل بلوریجات قاچاق در محور جاده قدیم تهران قم متوقف و از آن تعداد ۱۲ هزار و ۳۴۸ قلم بلوریجات به ارزش حدود پنج میلیارد ریال کشف شد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4bgg53