پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/10/21 06:45
ترفند | ترفند آشپزی | ترفند آشپزی کاربردی
کد خبر: 12607

ترفند آشپزی | 10 ترفند جالب و کاربردی آشپزی

آشپزی تنها پخت غذا نیست سر آشپزان نامی جهان هر یک ترفندی برای خوشمزه کردن غذا دارند.

ترفند آشپزی :با استفاده از مواد غذایی مختلف و ترفند های آشپزی طعم و عطر بی نظیر به غذا ببخشید.آشپزی یک هنر که این هنر خوش طعم و لذیذ رمز و راز ها و ترفند هایی دارد در این مطلب 10 ترفند آشپزی برای شما آماده کرده ایم در ادامه بخوانید.

ترفند آشپزی

 حرفه‌ای‌‌ها برای تند کار کردن و بهتر نگه داشتن مواد غذایی از ترفندهای خاص و جالبی استفاده‌ می‌کنند که در ادامه این مطلب با ۱۰ مورد از آن‌ها آشنا‌ می‌شویم.

نگهداری سبزیجات

ترفند آشپزی

حرفه‌ای‌‌ها برای اینکه سبزیجات را تازه‌تر و همچنین شاداب نگه دارند، آن‌ها را درون یک فویل آلومینیومی می‌گذارند.‌ می‌توانید امتحان کنید تا نتیجه آن را مشاهده کنید.

برش سریع و تیز کیک

ترفند آشپزی

می‌خواهید کیک خود را سریع و تمیز برش دهید؟ برای این کار یک روش جالب وجود دارد: چاقو را زیر آب گرم نگه دارید، آب گرم باعث‌ می‌شود چاقو سریع ببرد و خرده‌‌های کیک به آن نچسبند.

پخت با کیفیت همبرگر

شما هم وقتی همبرگر سرخ‌ می‌کنید دورش‌ می‌سوزد و وسط آن خام‌ می‌ماند؟ برای پخت کامل و سریع همبرگر یک راه خوب وجود دارد: با انگشتان خود یک گودی وسط آن ایجاد کنید! هم سریع‌تر‌ می‌پزد و هم مغزپخت‌ می‌شود!

گرم کردن پیتزا

اگر یک پیتزا خریدید و نتوانستید آن را تمام کنید و تصمیم گرفتید آن را دوباره گرم نمایید، نگران خشک شدن پیتزا در فر نباشید. قبل از اینکه پیتزا را در فر اجاق خود بگذارید مقداری آب روی آن اسپری کنید تا رطوبت خود را از دست ندهد و خشک نشود.

حقه چاقو

ترفند آشپزی

چاقو دائما از دستت‌تان سر‌ می‌خورد؟ از چند کش پول استفاده کنید، با این کار هنگام برش مواد غذایی تسلط کافی را خواهید داشت.

کدام لیمو ترش‌تر است؟

اگر از لیموترش زیاد استفاده‌ می‌کنید و نمی‌دانید کدام یک طعم ترش‌تر یا شیرین‌تری دارد به پوست آن توجه کنید! هر چقدر پوست لیمو نازک‌تر باشد، ترش‌تر است و هرچقدر پوست آن ضخیم‌تر باشد، شیرین‌تر است.

تخم‌مرغ تازه

ترفند آشپزی

ترفند گذاشتن تخم‌مرغ در ظرف آب واقعا جواب‌ می‌دهد اما راه دیگری هم وجود دارد، به حلقه سفیدی که دور زرده تخم‌مرغ وجود دارد توجه کنید، تصویر ۱ تازه‌ترین و تصویر ۳ کهنه‌ترین تخم‌مرغ را نشان‌ می‌دهد.

پخت سوسیس و‌‌ هات داگ

اگر‌ می‌خواهید سوسیس را سریع‌تر و تردتر سرخ کنید، دور آن برش‌‌های منظمی ایجاد کنید. با این کار خواهید فهمید که یک سوسیس واقعی چقدر خوش‌طعم است.

کیک تازه

ترفند آشپزی

اگر‌ می‌خواهید کیک برش‌خورده خود را در یخچال نگه دارید بهتر است با خلال دندان به نواحی برش‌خورده کمی نان بچسبانید تا مانع از خشک شدن و عوض شدن مزه کیک شما شود.

تخم‌مرغ زرده عسلی

ترفند آشپزی

تصویر زیر نشان‌ می‌دهد که تخم‌مرغ در زمان‌‌های مختلف به چه مرحله‌ای از آب‌پز شدن‌ می‌رسد. اگر‌ می‌خواهید تخم‌مرغ زرده عسلی بخورید، آن را دو تا سه دقیقه در آب در حال جوش بگذارید. البته اگر کمی نمک به آب جوش اضافه کنید خطر ترک خوردن و شکستن تخم‌مرغ شما کمتر‌ می‌شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4dkkw2