پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/10/25 16:14
کد خبر: 12753

به سرعت موشک لاغر شو | تنها راهکار لاغری

اگر تصمیم دارید وزنتان به سرعت کاهش پیدا کند، طب سنتی به شما توصیه می کند که از این نوشیدنی حاوی چای سبز استفاده کرده و معجزه آن در لاغر شدن را ببینید.

با رشد تکنولوژی، پشت میز نشینی و ماشینی شدن زندگی ، بیشتر مردم از اضافه وزن و چاقی رنج می برند و بسیاری افراد برای کاهش وزن رژیم های سخت لاغری می گیرند اما طب سنتی و گیاهی برای لاغری معجون هاو دمنوش های مفیدی دارد که یکی از آن ها نوشیدنی لیموناد چای سبز است. 

 

این نوشیدنی به سادگی در آشپزخانه شما با استفاده از چای سبز، لیمو، عسل و دارچین آماده می شود. 

فواید مواد لیموناد چای سبز

چای سبز 

چای سبز حاوی آنتی اکسیدان اپیگالوکتشین گالات (EGCG) بوده که در سوزاندن چربی وافزایش متابولیسم بدن بسیار تاثیرگذار است. نتایج یک مطالعه  در مجله کالج آمریکایی نشان داده شده که  این آنتی اکسیدان با افزایش اکسیداسیون چربی  اثرات ضد چاقی فوق العاده در چای سبز به وجود می آورد. 

 

مصرف نوشیدنی لیموناد چای سبز در بین تمرینات ورزشی می تواند سرعت چربی سوزی را در بدن افزایش داده و حساسیت به انسولین را بهبود بخشد. 

 

لیمو 

ویتامین C لیمو به روند سوزاندن چربی در بدن کمک می کند و در بین مرکبات و میوه ها لیمو یکی از بهترین منابع این ویتامین محسوب می شود، ویتامین C موجود در این نوشیدنی در زمان مصرف بین تمرینات ورزشی 30 درصد میزان چربی سوزی در بدن را افزایش می دهد. 

 

مطالعه  در مجله بیوشیمی بالینی و تغذیه منتشر شده که نشان داد که پلی فنول در لیمو به عنوان آنتی اکسیدان عمل کرده و به تحریک کبد در سوزاندن چربی کمک می کند که در نتیجه علاوه بر لاغری در افراد با کبد چرب نیز موثر است. لیمو سرشار از فیبر پکتین بوده که با احساس گرسنگی شما مقابله کرده وشما مدت طولانی تر حس سیری دارید در نتیج کمتر به سراغ خوردنی ها رفته و چاق نمی شوید. 

 

عسل 

عسل یک عنصر مهم و موثر در کاهش وزن است، عسل در مقایسه با قند به کندی موجب افزایش قند خون می شود که در نتیجه در کاهش اشتها ولاغری موثر است. در سال 2011 مطالعه ای نشان داد که عسل در مقایسه با ساکارز موجب کاهش وزن شده و از چاق شدن جلوگیری می کند.

 

دارچین 

دارچین یکی از مواد موثر طبیعی در لاغری بوده و نقش کلیدی در این نوشیدنی برای کاهش وزن ایفا می کند.  دارچین به تنهایی نمی تواند در کاهش وزن موثر باشد بلکه خوردن موادغذایی کم کالری و ورزش یا تمرینات سخت در کنار استفاده از این گیاه طبیعی لازم است. 

 

مطالعه ای  در مجله جامعه بین المللی تغذیه ورزشی نشان داده که عصاره دارچین به بهبود ساختار و فرم بدن و افزایش عضلات بدونزیاد شدن توده چربی کمک می کند. 

 

دستورالعمل چای سبز لیموناد 

اگر تصمیم دارید به سرعت وزنتان کاهش پیدا کند این نوشیدنی را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید. برای افزایش چربی سوزی می توانید به این نوشیدنی  فلفل قرمز نیز اضافه کنید. میزان مصرف این نوشیدنی روزانه یک یا 2 لیوان است. 

 

مواد تشکیل دهنده : 

2 فنجان آب  

یک عدد چای کیسه ای سبز  

2 تا 3 قاشق چای خوری عسل   

یک عدد لیمو 

یک سانتی متر چوب دارچین  

 

روش آماده سازی: 

1. 2 فنجان آب را در یک ظرف ریخته و آن را روی حرارت قرار دهید. 

2. به آرامی پوست یک عدد  لیمو شسته را رنده کرده کرده و آن را به آب داغ اضافه کنید.  

3.  یک قطعه چوب دارچین یا مقداری پودر این ادویه را به آب اضافه کنید.

4. درب ظرف را ببنید تا مواد با هم بجوشند. 

5. ظرف را از روی حرارت برداشته و یک عدد چای سبز کیسه ای را در آب گرم قرار داده و اجازه دهید آن را به مدت سه تا پنج دقیقه در آن بماند، سپس صبر کنید تا ترکیب خنک شود. 

6. ترکیب بدست آمده را از صافی رد کرده و در یک فنجان بریزید. 

7.آب لیمو را در فنجان بریزید. 

 8.دو قاشق چای خوری عسل ارگانیک را به نوشیدنی اضافه کرده و آن را به آرامی هم بزنید تا حل شود. 

9. لیموناد چای سبز را  می توانید در یخچال قرار داده تا خنک شود یا بلافاصله چند تکه یخ را به آن اضافه کرده و بنوشید. 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/2abdl3