پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/10/26 17:05
مهدی طارمی | مهدی طارمی و تیم ملی | عروسی مهدی طارمی
کد خبر: 12787

جنگ تمام عیار مهدی طارمی با پرتغالی ها | پای فیفا به میدان باز شد

طارمی در فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ آقای گل لیگ پرتغال شد و در فصلی که گذشت عنوان بهترین بازیکن مسابقات را از آن خود کرد. او حالا در آغاز چهارمین دهه‌ زندگی‌اش به دنبال رقم زدن بهترین فصل خود در لیگ پرتغال است.

مهدی طارمی متولد 1371 در بوشهر است. مهدی طارمی از آن دسته  بازیکنان تیم ملی است که حواشی در زندگی اش ید طولانی دارد. مهدی طارمی در باشگاه پورتو پرتغال بازی می کند . مهدی طارمی و رامین رضاییان دوستان صمیمی هستند که در بسیاری از مهمانی ها حضور دارند. در ادامه به آخرین شایعات پیرامون  مهدی طارمی می پردازیم  با ما همراه باشید.

جنگ تمام عیار مهدی طارمی با پرتغالی ها

مهدی طارمی و گونچالو راموس رقابت سنگینی برای کسب عنوان آقای گلی رقابت‌های لیگ پرتغال با یکدیگر دارند؛ ستاره‌ تیم ملی ایران برای رسیدن به عنوان بهترین پاسور نیز با ریکاردو هورتا رقابت سنگینی دارد.

به گزارش عصر دوشنبه ایرنا، ۱۶ هفته از رقابت‌های لیگ برتر پرتغال گذشته و شاهد جدول جذاب و تا حدی غیر منتظره در این کشور هستیم. بنفیکا در این فصل عملکرد بسیار خوبی از خود بر جای گذاشته و با ۴۱ امتیاز صدرنشین است. تیم براگا معادلات را بر هم زده و رتبه‌ دوم را با ۳۷ امتیاز در اختیار دارد. پورتو با ۳۶ امتیاز تیم سوم جدول است و اسپورتینگ لیسبون با ۲۹ امتیاز اندوخته، جایگاه چهارمی را در اختیار دارد.

این رقابت هیجان‌انگیز بین تیم‌های صدرنشین در میان بازیکنان هم استوار است و گونچالو راموس به همراه مهدی طارمی دوئل جذابی را برای کسب عنوان آقای گلی با یکدیگر دارند. تا به اینجای کار راموس پرتغالی با ۱۱ گل صدرنشین جدول گلزنان است و مهدی طارمی با ۱۰ گل در تعقیب اوست. طارمی با ریکاردو هورتا، هافبک براگا برای تبدیل شدن به بهترین پاس گل‌دهنده هم دوئل فوق‌العاده‌ای را دنبال می‌کند.

راموس که در جام جهانی کریستیانو رونالدو را نیمکت‌نشین کرد، تا به اینجا ۱۴ بازی انجام داده است. او به طور میانگین هر ۹۷ دقیقه یک گل به ثمر رسانده و ۳.۶ شوت در هر مسابقه روانه‌ دروازه‌ حریفان کرده است. طارمی اما ۱۶ بازی انجام داده و هر ۱۳۶ دقیقه به طور متوسط دروازه‌ رقبا را گشوده است. مهدی در هر بازی حدودا سه شوت می‌زند.

مهدی طارمی

راموس ۱۴ موقعیت بزرگ را از دست داده اما هیچ‌کدام از گل‌هایش از روی نقطه‌ پنالتی نبوده است. مهدی فقط پنج موقعیت بزرگ را هدر داده اما یکی از گل‌هایش از روی نقطه‌ پنالتی بوده است.

مهاجم ۲۱ ساله‌ بنفیکا یک پاس گل داده و ۲ موقعیت کلیدی ایجاد کرده اما شماره ۹ تیم ملی فوتبال ایران با ۹ پاس کلیدی یکی از بهترین‌های لیگ تا به اینجا بوده است. طارمی همچنین با ارسال پنج پاس گل در کنار ریکاردو هورتا، دیگر بازیکن جوان تیم ملی پرتغال در جام جهانی و پدرو پورو و ایوو رودریگز بهترین پاسور لیگ پرتغال هم بوده است تا نشان دهد برای تصاحب همه‌ عناوین می‌جنگد.

مهدی با ۱۰ گل و پنج پاس گل و تاثیرگذاری روی ۱۵ گل، موثرترین بازیکن لیگ پرتغال تا به اینجای فصل بوده است. ریکاردو هورتا از براگا و گونچالو راموس از بنفیکا با ۱۳ و ۱۲ اثرگذاری مستقیم در جایگاه‌های دوم و سوم قرار دارند.

طارمی در فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ آقای گل لیگ پرتغال شد و در فصلی که گذشت عنوان بهترین بازیکن مسابقات را از آن خود کرد. او حالا در آغاز چهارمین دهه‌ زندگی‌اش به دنبال رقم زدن بهترین فصل خود در لیگ پرتغال است. آیا انتهای رقابت طارمی با پدیده‌های تیم ملی پرتغال به برتری مهاجم ایرانی منجر می‌شود؟


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/2ow5g4