جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/10/27 15:30
پوست
کد خبر: 12818

چگونه رنگ مو را از روی پوست صورت پاک کنیم؟

برای پاک کردن سریع رنگ از روی پوست صورت به روش هایی که در متن اشاره شده عمل کنید.

رنگ کردن مو یکی از جذاب ترین کارهای زیبایی است که می تواند چهره را در کنار  پوست جذاب تر و زیباتر کند. گاهی عدم توجه به برخی نکات در رنگ کردن موها و استفاده نکردن از دستکش سبب می شود، رنگ مو به پوست صورت و دست ها مالیده شود و پوست را رنگی نماید. در این بخش از ستاره پارسی چندین راه ارزان و بدون زحمت را برایتان توضیح خواهیم داد تا بتوانید رنگ مو را از روی پوست دست و صورت به راحتی و خیلی سریع پاک کنید.

چگونه رنگ مو را از روی پوست صورت پاک کنیم؟

برای پاک کردن سریع رنگ از روی پوست صورت به روش های زیر عمل کنید:

صابون مایع

برای پاک کردن سریع رنگ از روی پوست صورت و دست، مقداری صابون مایع را با آب مخلوط نمایید، سپس کف حاصل از آن را بر روی پوستتان بمالید و به آرامی ماساژ دهید. اگر مدت زیادی از آغشته شدن پوستتان با رنگ مو نگذشته است، از این روش و شستشو پوست با صابون و آب گرم کمک بگیرید.

پاک کننده آرایش

برای پاک کردن سریع رنگ از روی پوست صورت و دست،پاک کننده های آرایش گزینه مناسبی می باشد. روی یک دستمال یا پنبه کمی پاک‌کننده‌ی آرایش بریزید و روی پوستتان بمالید و بعد از 5 دقیقه پوست خود را بشویید. با دستمال مرطوب پاک کننده آرایش نیز می توانید رنگ را از روی پوست پاک کنید زیرا الیاف دستمال مرطوب پوست مرده را لایه برداری می کند و ماده پاک کننده آرایش آن رنگدانه را از بین می برد.

روغن زیتون یا روغن بچه

برای پاک کردن سریع رنگ از روی پوست صورت و دست، می توانید از روغن زیتون یا روغن بچه کمک بگیرید،به خصوص اگر داری پوست حساسی هستید. روی تکه ای پنبه مقدار کمی روغن زیتون یا روغن بچه بریزید و با استفاده از انگشتان خود آن را روی قسمت لکه دار پوستتان مالش و سپس اجازه دهید 8 ساعت روی پوستتان بماند، سپس پوست خود را با آب گرم بشویید.

خمیر دندان

برای پاک کردن سریع رنگ از روی پوست صورت و دست، خمیر دندان گزینه خوبی می باشد. بهتر است از خمیر دندان بدون ژل استفاده کنید، برای پاک کردن رنگ مو از روی پوست با استفاده از خمیردندان تنها کافیست مقدار کمی از آن را روی یک گوش پاک کن یا انگشت خود بمالید و به آرامی روی قسمت های رنگی پوست ماساژ دهید و اجازه دهید 5 تا 10 دقیقه بماند، سپس با دستمالی خمیردندان را پاک و صورتتان را بشویید.

وازلین

برای پاک کردن سریع رنگ از روی پوست صورت و دست، مقداری وازلین را روی ناحیه مورد نظر بمالید و ماساژ‌ دهید و بعد از این که وازلین رنگ را به خود جذب نمود، آن را با یک دستمال تمیز پاک کنید یا می توانید مقداری وازلین را روی پوست بمالید و آن را با یک بانداژ تمیز بپوشانید و اجازه دهید شب تا صبح روی پوستتان بماند، سپس روز بعد با یک دستمال مرطوب تمیز وازلین را از روی پوستتان پاک کنید و پوستتان را بشویید.

روش های بالا را می توانید برای پاک کردن رنگ مو از روی پوست صورت و دست به کار بگیرید اما در صورت عدم پاک شدن رنگ می توانید از روش های زیر برای پاک کردن رنگ مو از روی پوست دست استفاده نمایید.

جوش شیرین

برای پاک کردن رنگ مو از روی پوست دست، مقداری جوش شیرین را با کمی مایع ظرفشویی و آب مخلوط کنید تا حالت خمیری ایجاد شود. خمیر را به آرامی روی ناحیه مورد نظر بمالید و ماساژ‌ دهید و سپس با آب گرم بشویید.

جوش شیرین

سرکه

برای پاک کردن رنگ مو از روی پوست دست، روی پنبه کوچکی مقداری سرکه بریزید و آن را به آرامی روی ناحیه مورد نظر بمالید، چندبار این کار را تکرار کنید تا تاثیرش بیشتر شود.

لاک پاک کن

برای پاک کردن رنگ مو از روی پوست دست، مقداری پنبه را به مقدار کمی لاک پاک کن آغشته کرده و به آرامی روی لکه رنگی روی پوست قرار داده و بعد از چند دقیقه بردارید، این کار را چند بار تکرار نمایید تا رنگ بسیار کمرنگ ترشود.

الکل مالشی

برای پاک کردن رنگ مو از روی پوست دست، مقدار کمی الکل مالشی را روی پنبه بریزید و آن را به آرامی روی ناحیه مورد نظر بمالید، بعد از پاک شدن رنگ، حتما محل را با آب گرم و صابون بشویید.

برای پاک کردن رنگ مو از روی ناخن:

خیلی زود اقدام نمایید زیرا ناخن خیلی سریع رنگ می گیرد.

مقداری پنبه را به لاک پاک کن آغشته کنید.

پنبه را روی ناخن‌هایتان بمالید تا رنگ از روی ناخن پاک شود.

برای پاک کردن رنگ از زیر ناخن محلول آب و صابون را با یک براش ناخن یا مسواک را چند بار زیر ناخن هایتان بکشید.

اگر کوتیکول های ناخن رنگی شده آن ها را با استفاده از ابزار مانیکور ناخن کوتاه کنید.

پاک کردن ناخن

توصیه های مهم

برای جلوگیری از رنگی شدن پوست، هنگام رنگ کردن موها، دست کش پلاستیکی مناسب به دست کنید.

برای جلوگیری از رنگی شدن پوست، کمی کرم مرطوب کننده یا وازلین قبل از شروع به رنگ کردن موها به پوست اطراف پیشانی، پشت گردن و کنار ابروها بزنید.

در حین رنگ کردن مو، اگر رنگ به پوستتان برخورد می کند آن را سریع با پارچه مرطوب پاک کنید.

بعد از پاک کردن رنگ مو با روش های بالا برای جلوگیری از خشکی پوست حتما از کرم مرطوب کننده استفاده نمایید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/2r6zb2