دوشنبه 27 فروردین 1403 - 15 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/10/29 05:45
ترکیب | ترکیب رنگ | ترکیب رنگ خانه
کد خبر: 12855

ترکیب رنگ خانه | تاثیر ترکیب رنگ خانه بر روحیه افراد

رنگ ها از نظر روانشناسی بر روحیه انسان بسیار تاثیر گذار هستند در ادامه مطلب ترکیب رنگ در فضای خانه را بخوانید.

ترکیب رنگ خانه :روانشناسی ترکیب رنگ نظریه جدید نیست،اما وقتی صحبت از ترکیب رنگ می شود می دانیم که رنگ ها روی احساسات ما تاثیر می گذارند.همانطور که زندگی مدرن ما شلوغتر ، پرسرو صداتر و پر از حواس پرتی می شود.خانه‌های ما به چیزی بیش از مکانی برای خواب تبدیل می‌شوند. خانه باید مکانی برای استراحت و تجدید قوای جسمی و عاطفی ما باشد ترکیب رنگ در این نکات بسیار تاثیر گذار است.

ترکیب رنگ اتاق خواب

اما نوع فضا چقدر مهم است؟ در آمریکا تقریباً 20٪ از جمعیت مردم از نوعی اختلال اضطراب رنج می‌برند. هر چند عجیب به نظر می‌رسد، اما سلامت عاطفی ما می‌تواند به شدت تحت تاثیر محیط فیزیکی ما قرار گیرد، از جمله میزان نور، شلوغی خانه و رنگ‌هایی که دیوارهای ما را مزین می‌کنند.

بنابراین، آیا این بدان معناست که باید به دیوارهای ساده و سفید یا سبک تک رنگ قانع بود؟ البته که نه. اما اگر اهداف خاصی برای زندگی خود دارید، فکر کردن به رنگ‌هایی که اطراف خود را با آنها احاطه کرده‌اید می‌تواند مفید باشد. برای اطمینان از اینکه دکوراسیون شما به سمت طراحی ایدئال می‌رود، باید در مورد تأثیر رنگ‌ها بر خلق و خوی خود مطالبی را بدانید.

رنگ‌های گرم در مقابلق رنگ‌های سرد

به طور کلی دو نوع رنگ وجود دارد: گرم و سرد. رنگ‌های گرم شامل رنگ‌های پررنگ قرمز، نارنجی و زرد هستند. در حالی که رنگ‌های سرد معمولاً به سبز، آبی و بنفش می‌گویند. هنگامی که شروع به ترکیب رنگ‌ها می‌کنید، این مسئله کمی پیچیده‌تر می‌شود، اما این نقطه خوبی برای شروع است.

در حوزه روانشناسی رنگ‌ها، رنگ‌های گرم پرانرژی محسوب می‌شوند. این مسئله می‌تواند خوب یا بد باشد. از جنبه مثبت، رنگ‌های گرم می‌توانند احساس گرما و شادی را القا کنند، اما از جنبه منفی، می‌توانند استرس یا عصبانیت را نیز برانگیزند. به این فکر کنید که آیا این رنگی که انتخاب کرده‌اید با سبک زندگی خاص شما مطابقت دارد یا خیر. اگر به طور طبیعی فردی فعال هستید که میل به تحرک دارید، رنگ‌های گرم ممکن است برای خانه شما مناسب باشند. اما اگر آرام هستید یا مستعد اضطراب‌اید، این رنگ‌ها ممکن است وضعیت ذهنی شما را تشدید کنند.

از طرف دیگر رنگ‌های سرد معمولاً آرام‌بخش‌تر هستند و محیطی آرام را فراهم می‌کنند. رنگ‌های سرد حتی ممکن است فشار خون شما را کاهش دهند. اما برای برخی از افراد، رنگ‌های سرد نیز می‌تواند افسرده کننده به نظر برسد. یک بار دیگر، این را از دریچه زندگی فردی خود مشاهده کنید. اگر در محیطی آرام شکوفا می‌شوید و برای تجدید انرژی به دوره‌هایی از سکوت و آرامش نیاز دارید، رنگ‌های سرد ممکن است انتخاب خوبی برای دکوراسیون شما باشند. اما اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست ندارید بی‌حرکت بنشینید و همیشه در حال فعالیت هستید، احتمالاً رنگ‌های گرم‌تر مناسب‌ترند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4dgwm4