پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/11/01 09:03
یارانه نقدی
کد خبر: 12920

شگفتانه رئیسی؛ واریز یارانه جدید زمستانی برای همه | افزایش یارانه نقدی بهمن دهک های 1 و ۶

جزئیات واریز یارانه جدید به سرپرستان خانوارها اعلام شد.

چندیش پیش خبرهایی مبنی بر تغییر قیمت یارانه نقدی یا جایگزینی کالابرگ بجای یارانه نقدی منتشر شد. هنوز برای تغییر یارانه نقدی تصمیم گیری نشده است. وزیر اقتصاد گفت: تا بهمن ماه خبری از تغییر یارانه نقدی وجود ندارد.  یارانه نقدی  بهمن ماه به حساب سرپرستان خانوار بزودی واریز خواهد شد. مشخص نیست چه زمانی مشکل یارانه نقدی حل خواهد شد.

تصمیم دولت برای پرداخت یارانه نقدی جدید

وزیر جهاد کشاورزی گفت: به دنبال این هستیم یارانه الگوی کشت به کشاورزان داده شود و چنانچه موفق شویم در بودجه ۱۴۰۲ آن را بگنجانیم قطعا این اتفاق خواهد افتاد.

سید جواد ساداتی‌نژاد ۳۰ دیماه در نشست با کشاورزان و نمایندگان صنوف مرتبط با کشاورزی و دامپروری شهرستان پلدختر اظهار کرد: هفته آینده حوزه تولید، تنظیم بازار و برنامه‌ریزی به اتحادیه دامداران کشور و استان‌ها واگذار می‌شود.

 
 

وی با بیان اینکه خرید تضمینی هم به اتحادیه واگذار خواهد شد، افزود: نگاه ما این است اگر اتحادیه‌ها میدان‌دار باشند هم تنظیم بازار و هم تولید مدیریت می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: در بحث مرغ گوشتی آمادگی داشتیم تولید را هم واگذار کنیم اما چون بین اتحادیه مرغداران و زنجیره‌ها نیاز بود هماهنگی بیشتری شود یک ماه زمان دادیم؛ اما خرید تضمینی مرغ زین پس توسط اتحادیه‌ها در استان‌ها انجام می‌شود.

براساس قانون از سیاست خرید تضمینی به سیاست قیمت تضمینی کوچ کردیم

ساداتی‌نژاد اظهار کرد: براساس قانون از سیاست خرید تضمینی به سیاست قیمت تضمینی کوچ کردیم و این قدرت و قابلیت را به اتحادیه‌ها دادیم تا بتوانند فعالیت کنند.

وی گفت: در بحث سردخانه و کشتارگاه نیز حتما آمادگی داریم در پرداخت تسهیلات کمک‌رسان باشیم؛ چنانچه سرمایه‌گذارانی باشند به ما معرفی شوند.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در بحث فروش مرغ منجمد قطعا عدد را تنظیم می‌کنیم و در مورد طلب مرغداران نیز ساز و کاری را طراحی می‌کنیم تا آن را به انجام برسانیم.

بخش دامداری، روستایی و عشایری به اتاق اصناف واگذار می‌شود

ساداتی‌نژاد افزود: اعتقاد داریم هرچقدر قدرت اتاق اصناف بیشتر شود قدرت بخش کشاورزی افزایش خواهد یافت؛ در قانون  و مجلس هم سعی کردیم اتاق اصناف تشکل حامی حوزه کشاورزی بتواند فعالیت کند و تلاشمان این است که بخش دامداری و روستایی، عشایری را نیز به اتاق اصناف واگذار کنیم.

وی بیان کرد: در خصوص بخش بخشودگی بند خ ماده ۳۳ به دولت نامه‌ای نوشته شده و امیدواریم برای سال آینده بتوانیم مصوبه بگیریم و این مشکل را برطرف کنیم.

 

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: در بحث بیمه هم قانونی تحت عنوان امنیت غذایی وجود دارد که در مجلس تصویب شده و شورای نگهبان نیز با آن موافق است اما هنوز ابلاغ نشده؛ بند ۹ این قانون مربوط به بیمه کشاورزان و کارفرمایان است که با ابلاغ آن مشکل بیمه کشاورزان برطرف خواهد شد.

یارانه الگوی کشت به کشاورزان داده می‌شود

ساداتی نژاد با بیان اینکه به دنبال این هستیم یارانه الگوی کشت به کشاورزان داده شود و چنانچه موفق شویم در بودجه ۱۴۰۲ آن را بگنجانیم قطعا این اتفاق خواهد افتاد، گفت: در بحث حمایت از دامداران روستایی، تعاون روستایی جای خوبی برای حمایت از آنان است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3wbmx3