پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/11/03 04:58
آمار فوتی های گاز گرفتگی | گاز گرفتگی
کد خبر: 12968

آمار عجیب و غریب فوتی بر اثر گاز گرفتگی | آمار فوتی های گاز گرفتگی در دی ماه 1401 چقدر است؟

مسئول روابط عمومی مرکز اورژانس تهران با اشاره به مسمومیت ۴۹۰ شهروند تهرانی با گاز مونوکسید کربن در دی‌ماه، گفت:‌ ۱۴ نفر از شهروندان تهرانی بر اثر گازگرفتگی جان خود را از دست دادند.

به گزارش ستاره پارسی: شروین تبریزی در گفت‌وگویی با هشدار نسبت به افزایش آمار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن اظهار کرد: در دی‌ماه سال جاری در تهران 490 نفر دچار مسمومیت با CO شدند و 14 نفر بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان خود را از دست دادند.

وی افزود:‌ در روز گذشته (اول بهمن ماه 1401) دو شهروند 11 و 40 ساله در یک منزل مسکونی در تهرانپارس جان خود را بر اثر گازگرفتگی از دست دادند.

 

سردرد شایع‌ترین علامت مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن

تبریزی با بیان اینکه مسمومیت با گاز مونوکسید کربن یکی از شایع‌ترین علل مرگ در اثر مسمومیت‌هاست؛ درباره علائم شایع مسمومیت با این گاز گفت: سردرد به عنوان شایع‌ترین علامت این نوع مسمومیت شناخته می‌شود؛ سایر علائم شامل بی‌حالی، سرگیجه، تهوع، کاهش هوشیاری و تشنج از دیگر علائم شایع این مسمومیت هستند؛ علائم مسمومیت با این گاز اغلب با بیماری آنفلوانزا اشتباه گرفته می‌شود ولی تفاوت آن با آنفلوانزا این است که در مسمومیت، تب و بزرگی غدد لنفاوی بروز نمی‌یابد.

 

علائم مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در کودکان

وی درباره علائم مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در کودکان بیان کرد: مسمومیت با مونوکسید کربن در شیرخواران و کودکان نوپا علائمی مثل گیجی و بی‌میلی به غذا و اختلال در تغذیه ایجاد می‌کند.

 

توصیه‌هایی برای مواجهه با افراد مسموم

مسئول روابط عمومی مرکز اورژانس تهران با بیان این‌که حفظ و توجه به امنیت خود از موارد مهم در زمان مواجهه با مسمومیت با گاز مونوکسید کربن است؛ تصریح کرد: باز کردن در و پنجره‌ها و تماس با 115 و 125 و توجه به توصیه‌های پرستار اورژانس، خارج کردن مصدومین از محیط آلوده در صورت امکان، آغاز عملیات احیا در صورت بروز ایست قلبی ـ تنفسی، استفاده از ماسک اکسیژن و آزاد کردن لباس‌های تنگ، از جمله اقدامات لازم در هنگام مواجهه با فرد مسموم شده است.

 

/منبع: تسنیم


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3wb5x3