چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/11/05 11:03
خودرو | خودرو در بورس کالا
کد خبر: 13035

عرضه خودرو در بورس کالا ادامه دار خواهد بود؟ | تاکید شورای عالی بورس بر ادامه عرضه خودرو در بورس کالا

شورای عالی بورس در جلسه‌ای ضمن بررسی همه جوانب و نامه رئیس شورای رقابت بر عرضه خودرو در بورس کالا تاکید کرد.

به گزارش ستاره پارسی:  پس از برگزاری جلسه فشرده شورای عالی بورس و ارائه آماری از دستاورد های عرضه خودرو در بورس کالا، اعضا در این خصوص بحث و تبادل نظر کردند، همچنین مفاد نامه ارسالی از سوی رئیس شورای رقابت به سازمان بورس نیز بررسی شد.

در این راستا مقرر شر عرضه خودرو در بورس کالا منطبق با مصوبه قبلی شورای عالی بورس تا زمان اتخاذ تصمیم از سوی شورای رقابت ادامه پیدا می کند.

همچنین با تشکیل کارگروه مشترک میان سازمان بورس، وزارت صمت و اتاق تعاون ادله قانونی این تصمیم و تبعات هرگونه تغییر آن به اطلاع شورای رقابت جهت شفافیت در تصمیمگیری های آتی خواهد رسید و در نهایت به صورت موازی استفساریه ای از معاونت حقوقی ریاست جمهوری و مجلس اخذ خواهد شد.

همچنین وزارت صمت مکلف است برنامه زمانی منظم عرضه خودرو های تولیدی مجاز را اعلام و تمامی خودرو های در دسترس (همه خودرو های تولیدی پس از کسر طرح نوسازی خودرو های فرسوده و طرح جوانی جمعیت) را در بورس کالا عرضه نماید.

همچنین طبق رایزنی هایی که با برخی اعضای شورای رقابت صورت گرفته، عمده اعضای شورای رقابت پذیرفته اند که قیمت های پایه اعلامی خودرو ها، صحیح نیست و باعث زیان به تولید کننده شده و حتما نیاز به بازنگری جدی دارد.

 

/منبع : تسنیم


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3kpvq2