چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/12/19 05:36
طرز تهیه |طرز تهیه آبگوشت سنتی
کد خبر: 14237

دستور پخت آبگوشت با طعم دست پخت مامان ها | طرز تهیه آبگوشت سنتی

در ادامه همراه با ابشید با طرز تهیه آبگوشت سنتی و لذیذ.

به گزارش ستاره پارسی: آبگوشت سنتی به همراه قورمه سبزی و کباب کوبیده محبوب ترین غذاهای سنتی ایرانی هستند، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آبگوشت سنتی در ادامه همراه ما باشید.

 

مواد لازم برای ۴ نفر

سیب زمینی ۳ عدد

نخود آبگوشتی و لوبیا سفید نیم پیمانه از هر کدام

گوشت با استخوان و چربی یا دنبه گوسفند نیم کیلو

پیاز متوسط ۲ عدد

رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری

لیمو عمانی ۱ عدد

نمک و فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه آبگوشت سنتی

مرحله اول

برای تهیه آبگوشت سنتی شب قبل از پختن آن باید حبوبات را در آب بخیسانید و آب آن را چند بار عوض کنید تا دیگر دچار نفخ نشوید.برای تهیه این آبگوشت از گوشت گوسفندی استفاده می شود که بسیار لذیذ است و ریش ریش می شود.

 

مرحله دوم

در این مرحله خیلی راحت گوشت را به تکه های دلخواه برش داده و در قابلمه بریزید. نخود و لوبیای خیس خورده را قبل از اضافه کردن به قابلمه آب بکشید. بعد از اضافه کردن حبوبات به گوشت باید پیاز را اضافه کنید. ابتدا پیاز را شسته و آن را پوست بگیرید.

 

مرحله سوم

بهتر است که که پیاز را همان طور درسته در قابلمه بریزید. حالا روی مواد آب جوشیده سرد شده ریخته و اجازه دهید تا بر روی حرارت خیلی کم بپزد و جابیفتد. می توانید در صورت تمایل در این مرحله کمی زردچوبه نیز اضافه کنید.

 

مرحله چهارم

این مرحله ، مرحله پختن گوشت و لوبیا است. حتما با یک قاشق کف گوشت را که روی آب می آید بگیرید. این کار دیزی شما را شفاف تر خواهد کرد. بعد از اینکه گوشت و لوبیا پخت؛ پیاز های درسته را به آرامی با یک ملاقه از دیزی خارج کنید.

 

مرحله پنجم

در این مرحله سیب زمینی ها را پوست بگیرید و به دیزی اضافه کنید. البته می توانید سیب زمینی های کوچک را با برس به خوبی بشویید و آن ها را با پوست نیز به آبگوشت اضافه کنید. باید اجازه دهید تا دیزی کاملا جا بیفتد.

 

مرحله ششم

در این گام چربی های گوشت و دنبه را جدا کنید. چربی های گوسفندی پخته شده را با یک پیاز که خرد کرده اید و رب گوجه فرنگی حسابی مخلوط کنید تا یکدست شوند. اجازه بدهید تا بر روی حرارت کمی تفت بخورد تا رنگ بدهد.

 

مرحله هفتم

در این مرحله باید مخلوط رب گوجه فرنگی خوشرنگ و دنبه چرب را به داخل قابلمه آبگوشت اضافه کنید. این کار کمک می کند تا دیزی حسابی روغن پس بدهد. در اواخر پخت؛ لیمو عمانی، نمک و فلفل را به قابلمه اضافه کنید.

 

مرحله هشتم

می توانید به جای لیمو عمانی از پرک لیمو نیز استفاده کنید. پیشنهاد ما به شما این است که یک قابلمه سنگی مخصوص طبخ دیزی خریداری کنید. دیزی در این قابلمه بسیار بهتر به عمل می آید و زمان پخت نیز کوتاه تر می شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4m86b5