جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/11/10 06:45
کراتین مو | کراتین کردن مو | مراقبت های بعد از کراتین کردن مو
کد خبر: 13159

بعد کراتین مو، حتما و باید این کارو انجام بدید

بسیار از خانم ها عاشق موهای لخت و ابریشمی هستند به همین دلیل کراتین مو انجام می دهند اما کراتین مو برای بهتر ماندن نیازمند انجام مراقبت هایی است.

به گزارش ستاره پارسی: ابریشمی و صاف و لخت بودن موها تاثیر زیادی در زیبایی دارد، به همین خاطر خانم های دارای موهای وز و فر برای لخت نمودن موهای خود از روشی به نام کراتین مو استفاده می کنند. در این روش نیمه دائمی برای صاف کردن مو، موها را به طور موقت با مخلوط مایع کراتین پوشش می دهند. موهای کراتینه شده نیازمند مراقبت خاص هستند و شما باید پس از کراتین نمودن موهایتان نکاتی که در این بخش از دنیای مد نمناک ارائه می کنیم را رعایت نمایید.

 

نرفتن به حمام

یکی از سوالاتی که بعد از کراتینه مو مطرح می شود، این است که چند روز بعد از کراتینه مو می توانیم موی خود را بشوییم، برای اینکه بدانیم چند روز بعد از کراتینه مو می توانیم موی خود را بشوریم بایستی دستور العمل مواد کراتینه مو خود را بخوانیم و طبق آن عمل کنیم یا از متخصص کراتینه مو، که کار را برای ما انجام داده است سؤال نماییم.

برخی موادهای کراتینه مو به اصطلاح سه روز قرنطینه دارند، بعضی یک روز و بعضی اصلا قرنطینه ندارند اما به طور کل توصیه می شود بعد از کراتینه موها را تا 72 ساعت اصلا خیس نکنید و در صورت خیس شدن موها فورا آن‌ها را با سشوار خشک کنید و اجازه ندهید رطوبت، کراتین موهایتان را خراب کند.

 

شستشو مو با شامپو بدون سولفات

یکی از مواردی که تاثیر بسزایی در ماندگاری بیشتر کراتینه مو دارد استفاده از شامپوهای بدون سولفات می باشد بنابراین بعد از کراتینه نمودن موها برای شستشو از شامپوهای بدون سولفات و مخصوص موهای کراتینه استفاده کنید. توجه کنید شستشوی موها با آب شور و آب کلر دار هم باعث از بین رفتن کراتین موهای شما می‌شوند.

 

کراتین کردن مو

 

استفاده نکردن از شامپوهای معمولی

بعد از کراتین مو، از شامپوهای معمولی استفاده نکنید زیرا سولفات موجود در شامپوهای معمولی به تدریج باعث از بین رفتن کراتین موهای شما می شود و رفته رفته آن را از بین خواهد برد و ماندگاری کراتین موها را کاهش می دهد.

 

استفاده از ماسک مو بعد از کراتینه مو

بعد از انجام کراتینه مو از ماسک موهای بدون سولفات استفاده کنید.توصیه می‌کنیم بعد از شستن موها با شامپوی مناسب، به موهایتان نرم‌کننده یا ماسک مو بزنید و بعد آبکشی کنید و به هیچ عنوان از هر مواد چرب کننده و پر از وازلین استفاده نکنید.

 

نبستن موها

برای ایکه موهایتان بعد از انجام کراتینه شکسته و حالتدار نشود، بعد از انجام کراتینه از بستن موها با کش سر، گیره و هر نوع گل ‌سری خودداری کنید و موهایتان را رها و آزاد بگذارید.

 

کراتین کردن مو

 

کوتاه کردن موها

اگر بعد از مدتی متوجه موخوره موها شدید و نوک موهای شما دو شاخه شد، حدود یک تا دو سانتی‌متر از انتهای مو را کوتاه کنید تا دوباره سالم شوند.

 

خوابیدن بعد از کراتینه مو

برای جلوگیری از شکنندگی و کشیده شدن موها، در هنگام شب موهای خود را به آرامی ببندید یا درون کاور نرمی قرار دهید تا موها زیر بالش نماند. همچنین ازبالش‌های ساتنی و ابریشمی استفاده کنید زیرا ساتن و ابریشم باعث کاهش اصطکاک میان مو و بالش می‌شوند.

 

استخر و شنا بعد از کراتین مو

بعد از کراتین موها باید هنگام استخر رفتن و یا شنا در دریا به نکات زیر توجه نمایید. کلر موجود در آب استخر و همینطور نمک موجود در آب دریا باعث کم شدن اثر کراتینه مو می شود، پس حتما از کلاه شنا استفاده نمایید و تا جایی که امکان دارد از برخورد آب استخر و یا دریا با موهایتان جلوگیری نمایید.

اگر مجبور به شنا شدید، موهایتان را با آب بشویید و از یک نرم‌کننده بدون نیاز به آبکشی روی موهایتان استفاده نمایید و یا موها را با روغن نارگیل چرب کنید، این کار جلوی تماس مستقیم آب استخر و دریا با موهای کراتینه شده شما را می گیرد.

 

پوشاندن موهای کراتین شده

برای جلوگیری از آسیب اشعه‌های مضر خورشید، کثیفی و آلودگی به موها و محافظت از آنها قبل از بیرون آمدن، موهای خود را با استفاده از کلاه یا روسری بپوشانید.

 

کراتین کردن مو

 

استفاده از سشوار بعد از کراتینه

بعد از کراتین کردن موهایتان کمتر از اتو مو و سشوار استفاده نمایید زیرا گرمای حاصل از سشوار می‌تواند به بافت موهای شما آسیب برساند و آنها را حتی بیشتر خشک کند.

 

شستشو موهای کراتین شده با آب داغ

بعد از کراتین نمودن موها از آب داغ برای شستشو موها استفاده نکنید و آب ولرم استفاده نمایید زیرا آب داغ رطوبت پوست سر شما را از بین می‌برد و آن را خشک و آسیب دیده می‌کند.

 

رژیم غذایی بعد از کراتین نمودن مو

بعد از کراتین موهای شما نیاز به تقویت دارند، پس از یک رژیم غذایی سالم حاوی غذاهای غنی از ویتامین C، آنتی اکسیدان‌ها و پروتئین‌ها استفاده و از خوردن غذاهای ناسالم خودداری کنید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3kpzx2