یک‌شنبه 26 فروردین 1403 - 14 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/11/11 04:46
قتا | فتل مشکوک | قتل پیر مرد
کد خبر: 13185

قتل مرد سالخورده در خانه قدیمی محله خزانه | اظهارات پسر مقتول راز جنایت را فاش کرد!

با به قتل رسیدن یک مرد سالخورده در یک خانه قدیمی در محله خزانه تحقیقات تیم جنایی آغاز و در روند بررسی‌ها پسر مقتول که اظهارات ضد و نقیضی را به زبان آورده بود، دستگیر شد.

به گزارش ستاره پارسی: عقربه‌ها ساعت یک بامداد امروز دوشنبه دهم بهمن ماه را نشان می‌داد که مرگ مشکوک مرد سالخورده‌ای از سوی پسرش در یک خانه قدیمی در محله خزانه به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش داده شد.

با اعلام این خبر، ماموران کلانتری 160 خزانه پای در این خانه قدیمی که بسیار نامرتب و پر از وسایل ضایعاتی بود گذاشتند و در یکی از اتاق‌های این خانه، جسد مرد حدودا 65 ساله‌ای را مشاهده کردند که آثار کبودی روی گردن او مشهود بود.

 

راز جنایت در خانه قدیمی و متروکه محله خزانه فاش شد

بدین ترتیب تیمی زبده از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی، تیم تشخیص هویت و متخصصان پزشکی قانونی به همراه وحید ناصری؛ بازپرس ویژه قتل شعبه چهارم دادسرای امور جنایی راهی محل حادثه شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

تیم جنایی که خیلی زود در خانه موردنظر حاضر شده بودند با بررسی‌های اولیه آثار خون روی پتو و فرشی که در آنجا وجود داشت را کشف کردند و متوجه شدند پشت گردن مقتول هدف ضربه چاقو  قرار گرفته و آثار کبودی روی دست و پای او به دلیل بستن طناب مشهود بود.

 

اظهارات ضد و نقیض پسر مقتول

همین سرنخ کافی بود تا پسر مقتول که جسد پدرش را در اتاق خواب پیدا کرده بود هدف تحقیق قرار بگیرد؛ وی هنگامی که مقابل تیم جنایی قرار گفت در اظهارات ضد و نقیضی گفت: چند سال قبل مادر و پدرم از یکدیگر جدا شدند و من در کنار مادرم در کرج زندگی می‌کنم؛ یک هفته‌ای می‌شود که به خانه پدرم در محله خزانه آمدم.

متهم ردیف اول پرونده ادامه داد: شب گذشته با پدرم تا ساعت 4 بامداد قلیان کشیدیم و حرف زدیم در ادامه هم نیز من به اتاق دیگری رفتم و پدرم هم در اتاق خودش خوابید؛ هنگامی که صبح از خواب بیدار شدم دیگر به پدرم که در اتاقش حضور داشت سر نزدم و برای انجام کار شخصی به بیرون رفتم. 

 

پسر جوان در جریان تحقیقات ادامه داد: هنگامی که به خانه برگشتم به اتاق پدرم رفتم و با جسد او مواجه شدم  که در ادامه نیز حادثه را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش کردم. پدرم بد اخلاق و بد دهن بود اما من با او درگیر نشدم.

 

آثار کبودی روی گردن پسر مقتول

بررسی‌های بیشتر نشان می‌داد، روی گردن پسر مقتول آثار کبودی ناشی از ضرب و جرح وجود دارد که پسر جوان این رابطه اظهارات ضد و نقیضی را به زبان آورد و همین موضوع شک تیم جنایی را برای چندمین بار برانگیخت!

همچنین پسر جوان در تحقیقات ابتدایی مدعی شده بود موادمخدر مصرف نمی‌کند اما در ادامه گفته است تریاک می‌کشد؛ بررسی‌ها نیز نشان می‌داد یکی دیگر از پسرهای مقتول چند سال قبل در تصادف فوت کرده است.

با این حال، متخصصان پزشکی قانونی در معاینات اولیه خود از جسد مرد 65 ساله، زمان مرگ مقتول را 24 ساعت قبل از اعلام کشف جسد  به پلیس توسط فرزندش اعلام کردند.

 

دستگیری فرزند مقتول به اتهام قتل

تجزیه و تحلیل‌های ابتدایی تیم جنایی هم حکایت از آن داشت، پسر جوان در یک هفته‌ای که با پدر خود زندگی می‌کرده با او درگیر شده و پس از به قتل رساندن او قصد داشته با بستن دست و پا پدرش و قرار دادن جسد داخل یک پتو، جسد را مخفی کند که موفق نبوده و با صحنه‌سازی خواسته تا پلیس را گمراه کند و مرگ پدرش را عادی جلوه دهد.

پس از پایان تحقیقات میدانی، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در نخستین‌ گام اقدامات اطلاعاتی را کلید زدند و دوربین‌های مداربسته اطراف خانه قدیمی را برای اثبات ادعای تنها متهم پرونده هدف بازبینی قرار دادند.

به گزارش تسنیم، با دستور وحید ناصری؛ بازپرس ویژه قتل شعبه چهارم دادسرای امور جنایی، جسد مقتول برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی منتقل شد و متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

 

/منبع: تسنیم


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4mrwj3