دوشنبه 27 فروردین 1403 - 15 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/11/13 06:45
هایلایت مو | هایلایت مو چیست | طریقه هایلایت مو
کد خبر: 13247

هایلایت مو چیست؟ | چگونه مو های خود را هایلایت کنیم؟

معرفی انواع هایلایت بر اساس رنگ، اندازه، مناسبت و روش انجام

صنعت مد، فشن و زیبایی در سال‌های اخیر به سمتی رفته‌اند که طبیعی‌تر به نظر برسند و هایلایت مو هم که یکی از محبوب‌ترین تکنیک‌های رنگ مو است از این قاعده مستثنی نبوده. در این روش فقط بخش هایی از مو رنگ می‌شوند که معمولا این بخش ها نسبت به موی طبیعی شما دارای رنگ روشن‌تر خواهند بود.

ترندهای مو می‌آیند و می‌روند، اما هایلایت ها برای سال‌های زیادیست که همچنان محبوبیت دارند زیرا گزینه‌های قابل انتخاب به یک مدل محدود نمی‌شود. برای دستیابی به افکتی مدنظر دارید، می‌توانید بین انواع تکنیک‌هایی که هرروز اضافه می‌شوند، یکی را انتخاب کنید.

درگذشته، آرایشگرها همه خدمات را به شکل یکجا به مشتری ارائه می‌دادند. اما امروزه خدمات زیبایی آن‌قدر گسترده شده که به تخصص خاص خودش نیاز دارد. حتی در بعضی از سالن‌ها تنها خدمات مربوط به رنگ مو ارائه می‌شود.

چراکه هرکدام از روش‌هایی که در حال حاضر در سالن‌ها ارائه می‌شوند، نیاز به دانش و تخصص دارد. شناخت رنگ‌ها و جنس موی افراد و همچنین روشی که برای هایلایت یا رنگ مو انجام می‌شود، بسیار نیازمند تجربه است و به سمتی می‌رود که زیبایی طبیعی‌تری به مو بدهد و درعین‌حال آسیب کمتری به آن برساند.

به لطف کیت‌های هایلایت و تعداد بی‌شماری از انواع رنگ مو که وجود دارد، می‌توانید پیش از هر تصمیمی، بررسی کنید که کدام تکنیک با رنگ مو، مدل مو و پوست صورتتان مطابقت دارد.

انواع هایلایت مو (بر اساس نوع و روش انجام)

انواع هایلایت مو چه به لحاظ اجرا، چه به لحاظ پراکندگی و میزان رنگ‌های روشن در بین مو، می‌تواند انواع متفاوتی داشته باشد. انواع هایلایت مو از نظر پراکندگی و سبکی که انتخاب می‌کنیم، به این شرح است:

لو لایت

برخلاف هایلایت ها که روشن‌تر از رنگ پایه هستند، لو لایت از زمینه موی پایه تیره‌تر است. این تکنیک رنگ‌آمیزی، عمق ایجاد کرده و کنتراست به مو اضافه می‌کند. برای افرادی که موهای ظریف‌تری دارند و می‌خواهند موهایشان ضخیم‌تر به نظر برسد، عالی است.

هایلایت مو

بالیاژ

بالایاژ یک کلمه فرانسوی و به معنای جارو کردن است. در این تکنیک، هایلایت ها با دست نقاشی می‌شوند یا به شکل تصادفی انتخاب شده تا حالت طبیعی به مو بدهند. آرایشگر معمولا روشن‌کننده را از وسط روی مو میزند و با حرکت به سمت پایین مو، رنگ متراکم‌تر می‌شود.

در این روش آرایشگر برای روشن کردن بخش انتخابی، از کلاه یا فویل استفاده نمی‌کند بلکه با تبحر، رنگ را روی بخش‌هایی از مو می‌گذارد و اجازه می‌دهد مواد در فضای آزاد، کارشان را روی مو انجام دهند. در این روش، غلظت رنگ باید طوری باشد که به بخش دیگری از مو رخنه نکند و همان قسمت‌های مورد نظر آرایشگر روشن شود.

هایلایت مو

هالف لایت

در این روش که چندان متداول نیست، نیمی از مو به رنگ تیره و نیمی دیگر به رنگ روشن در می‌آید که برای برخی سلیقه‌ها جذاب است. بعد از نمایش فیلم Cruella این مدل مو در بین تینیجرها بیشتر رواج یافت.

هایلایت مو

آمبره

مدل آمبره هم از محبوب‌ترین‌هاست و به یکی از بزرگ‌ترین ترندهای رنگ مو در دو دهه اخیر تبدیل‌شده است. آمبره شباهت زیادی به بالیاژ دارد. اما در آمبره بخش هایی که آرایشگر برای روشن کردن انتخاب می‌کند، در فویل قرار می‌گیرد و مو دکلره و سپس رنگساژ می‌شود اما در بالیاژ، مو در فویل نمی‌رود و آرایشگر با براش مخصوص رنگ را روی مو می‌گذارد و اجازه می دهد در هوای آزاد تغییر رنگ دهد. آمبره زمانی به کار می‌رود که فرد قصد دارد هایلایت روشن‌تری روی مو بگذارد که به تنهایی با رنگ قابل‌اجرا نیست و مو باید حتما پیش از رنگساژ دکلره شود.

هایلایت مو

سامبره

این روش درواقع ترکیبی از بالیاژ و آمبره است. بخش‌هایی از مو که لازم است روشن‌تر شوند، در فویل قرار می‌گیرند و بخش‌های دیگر با براش، موادگذاری می‌شوند. با این روش آرایشگر آشفتگی‌هایی که براثر رنگ کردن‌های مداوم انجام داده‌اید را اصلاح کرده و یک نتیجه مطلوب را به شما ارائه می‌دهد. البته نباید فراموش کرد که این روش، کاری بسیار زمانبر است که نیازمند دقت و تخصص بالاییست.

هایلایت مو

لایت رنگین کمانی

اجرای این روش بسیار پیچیده است و حتما باید توسط متخصص لاین مو اجرا شود. در لایت رنگین کمانی بخش‌های دکلره شده مو در مرحله رنگساژ به چندین رنگ فانتزی تبدیل می‌شوند و همان‌طور که از نامش پیداست حالتی شبیه رنگین گمان را ایجاد می‌کند.

هایلایت مو


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3zgnn2