پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/11/14 07:37
خودرو | قیمت خودرو | بازار خودرو
کد خبر: 13270

گزارش بازار خودرو 13 بهمن | بازار خودرو چگونه روندی را پشت سر گذاشت؟

با تغییرات جزئی به وجودآمده در قیمت دلار، قیمت خودروهای صفر نیز به صورت خیلی جزئی در حال تغییر است. در این میان، امروز طی این تغییرات جزئی، بیش تر خودروها افزایش قیمت دادند.

به گزارش ستاره پارسی: پس از هر افزایش و یا کاهش شدید قیمت ها با یک رکود روبه‌رو هستیم و پس از تمام شدن آن رکود، نوبت به نوسان های جزئی می رسد که یا از قیمت خودروها کم می کند و یا این که به آن ها می افزاید.

این روزها پس از گذشت یک رکود، در حال گذر از نوساناتی هستیم که در ابتدا از قیمت خودروها کم می کرد و حالا در حال اضافه کردن به آن هاست. البته این افزایش قیمت های به وجودآمده نیز به علت گران شدن خودروها توسط کارخانه سازنده است، اما با این وجود، باز هم آن چنان که انتظار می رفت افزایش قیمت کارخانه ها، قیمت های بازار را جابه‌جا نکرد و شاهد تغییرات زیادی نبودیم.

 

تغییرات قیمت خودروهای صفر ایران خودرو

بیش ترین افزایش قیمت رخ‌داده در بین محصولات ایران خودرو مربوط به دنا پلاس قالپاقی بود که امروز پس از چند روز افت قیمت بالاخره در حدود ۶ میلیون افزایش قیمت داد و گران شد. از طرفی دیگر، در بین کاهشی ها ۲۰۶ تیپ ۳ بیش تر از همه و حدود ۶ میلیون از قیمتش کم شد. تغییر قیمت دیگر خودروها نیز چشمگیر نبود و در بین آن ها فقط قیمت پارس تیوفایو ثابت ماند.

 

قیمت خودرو

 

تغییرات قیمت خودروهای صفر سایپا

بازه تغییرات محصولات سایپا هم مانند محصولات ایران خودرو کم بود و تغییر قیمت قابل توجهی در میان آن ها رخ نداد. برای مثال، بیش ترین افزایش قیمت مربوط به شاهین بود که حدود ۵ میلیون گران تر از دیروز شد.

 

قیمت خودرو

 

تغییرات قیمت خودروهای صفر چینی

با مقایسه قیمت های محصولات چینی به افزایش قیمت ۴۵ میلیونی T8 و همچنین افت ۲۵ میلیونی لاماری می رسیم که همه این نابه‌سامانی ها نتیجه سردرگمی مشتریان و فروشنده هاست، زیرا یک روند و یا روال مشخص برای قیمت خودروها وجود ندارد و به دنبال این قضیه قیمت یک محصول ارزان می شود و دیگری تا این حد گران.

 

قیمت خودرو

 

/منبع: اسب بخار


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4ylqe3