دوشنبه 28 اسفند 1402 - 18 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/11/18 06:45
خرید لباس عید برای کودکان
کد خبر: 13389

فوت و فن خرید لباس عید برای کودکان | نکته های مهم و کاربردی برای خرید لباس عید بچه ها

خرید لباس عید برای بچه ها از بزرگسالان دشوارتر است باید نکاتی را در نظر بگیرید تا علاوه بر زیبایی ظاهری کودکتان در لباس ها احساس راحتی داشته باشد.

به گزارش ستاره پارسی: خرید لباس عید برا بچه ها بسیار لذت بخش است، زیرا با ذوق و شوقی کودکانه در انتخاب لباس، والدین را همراهی می کنند. بسیاری از روانشناسان اعتقاد دارند که برای کودکان قبل از ایام عید لباس تهیه کنید حتی اگر آن لباس قیمت پایین و ارزانی داشته باشد چرا که کودکان با پوشیدن لباس نو بسیار خوشحال می شوند و در صورتی که لباسی خریداری نکنید دچار سرخوردگی و گوشه گیری خواهند شد.

برای خرید لباس باید دقت زیادی داشته باشید تا بهترین لباس را برای فرشته های کوچک انتخاب کنید. برای انتخاب نهایی لباس کودک لازم است علاوه بر زیبایی ظاهری ، راحتی و کاربردی بودن لباس را نیز در نظر بگیرید. در این بخش نکاتی برای خرید لباس کودک را آموزش می بینید که به هنگام خرید بسیار موثر می باشند.

 

خرید لباس عید بچه ها در سنین مختلف

زیر 6 ماه

برای نوزادان هم باید لباس عید خریداری کنید، تنوع لباسهای نوزادی بسیار است و شما به راحتی می توانید برای نوزاد خود لباس تهیه کنید، فقط باید حواستان بیشتر معطوف جنس لباس باشد تا پوست لطیف و حساس نوزاد آسیبی نبیند.

 

خرید لباس عید برای کودکان

 

6 ماه تا یک سال

در این سن، شیرینی کودک شما به اوج می رسد. کودکان در این سن چهار دست و پا و یا راه می افتد . بنابراین لباسی که می خرید باید راحت باشد تا کودک مشکلی با تکان خوردن نداشته باشد.

سعی کنید شلوار و یا دامنی را بخرید که به جای دکمه در کمر ، کش داشته باشد تا کودک در آن راحت باشد. در این سن کودکان علاوه بر شیر ، غذا نیز می خورند. پس جنس پارچه لباس باید به گونه ای باشد که اگر توسط غذا لکه دار شد، به راحتی در ماشین لباسشویی شسته شود.

لباس کودکان باید طوری باشد که روی زانوها را بپوشاند تا هنگام چهاردست و پا رفتن، زانوها آسیبی نبیند .رنگ های شاد مثل قرمز، کودکان را به وجد می آورند، بنابراین در قید و بند اینکه چه لباسی به او می آید نباشید. لباس بچه ها را باید با طرح و رنگ های متنوع انتخاب کنید.

سعی کنید سراغ لباس های ارزان قیمت نروید زیرا آن ها جنس مناسبی ندارند و پوست نوزاد ایجاد حساسیت میکند، در این دوره حساس باید لباس جنس خوب برای فرزندتان بخرید.

 

خرید لباس عید برای کودکان

 

1 تا 3 سال

با راه افتادن کودکان در این دوره سنی، میزان کثیفی لباس ها بیشتر می شود که شما مجبور به تعویض آنها هستید.بنابراین لباسهای گرانقیمت را در موارد خاص و مهمانی بر تن آنها کنیدبچه ها در این سن می دوند و بالا و پائین می پرند که احتمال پاره شدن لباس را زیاد می کند.

بنابراین می توان از لباسهای با قیمت مناسب تر نیز برای این سن استفاده کرد. کودک در این سن خیلی سریع رشد می کند به همین دلیل لباس های سرهمی و سارافون بسیار مناسب هستند چون هم قابلیت تغییر سایز دارند و هم به راحتی مرتب بودن و شکل ظاهری کودک را به هم نمی زند.

نباید از رنگهای روشن زیادی برای این سن استفاده کرد زیرا خیلی زود کثیف می شوند.

 

3 تا 5 سال

در این سن کودکان به خوبی لباس ها و تفاوت رنگ ها را درک می کنند.لباسهای رنگی باز هم طرفداران زیادی در میان کودکان دارد. البته تشخیص جنس و نوع لباس برای کودکان سخت است، بنابراین می توان چند لباس در مغازه انتخاب کرده و حق انتخاب را از میان این لباس ها به کودک واگذار کنید. تحرک کودکان در این سن به اوج خود می رسد ، بنابراین در انتخاب رنگ و جنس لباس باید دقت کنید تا مجبور به تعویض مداوم آن نباشید.

 

خرید لباس عید برای کودکان

 

5 سال به بالا

کودکان 5 سال و یا بزرگتر مانند افراد بزرگسال می توانند خودشان راجع به لباس و رنگ آن تصمیم بگیرند. جنس لباس را شما تعیین کنید اما طرح و رنگ را بر عهده فرزندتان بگذارید تا کودک مستقل بودن را یاد بگیرد.

در صورت مناسب نبودن انتخاب کودک، دلایل خود را به آرامی توضیح دهید تا کودک قانع شود. در این سن کودکان علاقه مند هستند تا مانند والدین خود لباس بپوشند. در صورت امکان لباس کودک را با لباس خود هماهنگ کنید. راحتی لباس را در نظر بگیرید تا کودک به راحتی بتواند که لباس را پوشیده و یا از تن خارج کند.

جنس لباس در این سن می تواند کمی پلاستیک داشته باشد فقط پوشاندن لباس نخی و پنبه ای از زیر لباس را فراموش نکنید. لباسی که جیب داشته باشد بیشتر توسط کودک انتخاب می شود، چرا که کودک وسایل کوچک و مورد علاقه خود را به همراه می برد. برای دختران کوچک نیز می توان کیف دستی کوچکی تهیه کرد تا وسایل خود را در آن بگذارد.

اگر در ایام عید هوا هنوز سرد باشد، کودکان کوچکتر به کلاه نیاز دارند. یک کلاه نخی مناسب این فصل است. برای پوشاندن گردن کودک نیز می توان از دستمال گردن های نسبتا بزرگ و یا شالهای پارچه ای استفاده کرد.

جوراب کودک باید نخی باشد تا حساسیت ایجاد نکند. برای دختربچه هایی که قرار است دامن بپوشند جوراب شلواری زیباتر از جوراب به نظر می رسد. یک گل سر و یا تل زیبا ، هماهنگی لباس دختران را بیشتر می کند.

 

خرید لباس عید برای کودکان

 

لباس راحتی در منزل

به غیر از لباس رسمی که مخصوص مهمانی استفاده می شود باید برای خانه و خواب کودک نیز لباس تهیه کنید. این لباس ها بهتر است از جنس پنبه ای و بدون دکمه باشد تا کودک احساس راحتی کند.

 

کفش کودک

انتخاب کفش برای کودکان کمی مشکل است زیرا بچه ها نمی توانند به راحتی سایز مناسب پای خود را تشخیص دهند.انتخاب کفش مناسب برای کودکان تا مدتها بر عهده والدین است.

 

کفش نوزاد

نوزادان راهنمی روند پس فقط باید پاهای آنها را گرم نگه داشت .کفش مناسب برای این سن معمولا پارچه ای است و اندازه آن به راحتی قابل تشخیص می باشد.

 

کفش کودک نوپا

در بخش های قبلی دنیای مد نمناک کامل توضیح دادیم که در این سن انتخاب کفش مناسب اهمیت بسیاری دارد زیرا کودکی که به تازگی راه رفتن را آموخته است ، استخوان های پای او نرم می باشد بنابراین کفش نباید آسیبی به پای کودک بزند. کفش های ساق دار و یا مورد تائید پزشک مناسب تر است.

 

خرید لباس عید برای کودکان

 

کفش کودکان خردسال

در این سن مانند خرید لباس باید حق انتخاب را به کودک داد. اگر کودک شما پوشیدن کفش را آموخته است، کفشهای چسبی بهتر از کفش های بنددار می باشد. زیرا کودک نمی تواند به راحتی بند کفشهایش را ببندد.

پس از انتخاب کفش از کودک بخواهید تا راه برود تا ببیند راحت است یا خیر .دو سایز کفش را پای کودک کنید و از کودک بپرسید که کدامیک راحتتر است. بیشتر والدین انگشتان پای کودک را لمس می کنند تا راحت بودن انگشتان پای کودک را متوجه شوند.

برای تشخیص گشادی کفش کودک، انگشت خود از پشت وارد کفش کنید تا ببینید که کفش بزرگ است و یا خیر. البته باید توجه داشته باشید که کفش باید حتما سبک و قابل انعطاف باشد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3qv982