شنبه 25 فروردین 1403 - 13 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/12/22 10:43
تست هوش
کد خبر: 14302

تست هوش | چند تخم مرغ باقی مانده است؟ | این تست هوش را جواب بده و نابغه بودنت رو ثابت کن

اگر به تست‌های هوش یا معما علاقه مندید مطلب زیر را از دست ندهید.

 

به گزارش ستاره پارسی: این روز‌ها یک معمای جذاب و فوق العاده دشوار در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود. معمایی که ۹۹ درصد افراد اشتباه جواب داده اند. حالا نوبت شما است تا خود را به چالش بکشید. آیا می‌توانید به معمای تخم مرغ پاسخ درست بدهید؟

سوال معما این است: من ۶ تخم مرغ دارم. ۲ تخم را شکسته ام، ۲ تخم مرغ دیگر را پخته ام و ۲ تای دیگر را خورده ام. حالا چند تخم مرغ مانده است؟ 

پاسخ را باید پیدا کنید. این سوالی است که با بیش از ۱۶۰۰ لایک و ۴۰۰ ریتوییت، بیش از ۴۹۵ هزار بار در توییتر بازدید داشته است.

 

تست هوش

 

به یاد داشته باشید که این چنین معماها، آزمون‌ها و سوالات هوش نیازمند توجه و دقت زیاد به خود سوال است. حل این نوع معما‌ها می‌تواند سبب افزایش تمرکز شما شود. فراموش نکنید همان طور که جسم به ورزش و غذای سالم نیاز دارد، مغز نیز به ورزش و غذای مفید نیاز دارد. امروز با کمک معمای تخم مرغ می‌توانید مغز خود را به چالش بکشید و کمی هم سرگرم شوید.

این سوال کاربران اینترنتی را گیج کرده است. چطور می‌شود ۲ تخم مرغ را بشکنیم، ۲ عدد دیگر را بپزیم و ۲ عدد دیگر را بخوریم و باز هم دنبال این باشیم که باقی مانده تخم مرغ‌ها چند دانه است؟

خیلی‌ها زیرکانه به این معما پاسخ داده اند. بعضی‌ها نیز از روی سرگرمی یک عدد گفته و از آن گذشته اند. در حالی که این نوع معما‌ها قدرت ذهنی و ضریب هوشی شما را نشانه می‌روند، پس مهم است که به جواب سوال خود دقت کنید.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

 

پاسخ اول:

برای پختن تخم مرغ باید ابتدا آن‌ها را شکست، چون تخم مرغ با پوست خورده نمی‌شود. پس اگر دو تخم مرغ شکسته شود، سپس پخته می‌شود و فرد آن را می‌خورد. در آخر ۴ تخم مرغ باقی می‌ماند! 

پاسخ این کاربر ۴ بوده، اگر شما هم فکر کنید به همین جواب می‌رسید، اما چرا جواب او اشتباه است.

 

پاسخ دوم:

یکی از کاربران در توییتی نوشته: ۴ تخم مرغ باقی مانده است!

 

پاسخ سوم:

جواب کاربر بعدی عدد ۴ است. مطمئنیم شما هم فکر می‌کنید، این معما ساده است و ما آن را سخت جلوه می‌دهیم. ولی باید دقت کنید.

جواب ۴ است، اما بستگی به این دارد که از چه منظری به این سوال نگاه کنید:

۶ عدد تخم مرغ، ۲ عدد آن را شکسته، ۲ تای دیگر را پخته و ۲ عدد نیز خورده شده است. پس باقی مانده ۴ است.

ایده ال‌ترین پاسخ می‌تواند ۴ باشد، زیرا برای خوردن تخم مرغ باید ابتدا آن را شکست، پخت و در نهایت نوش جان کرد. اما همه این جواب‌ها اشتباه است.

شما چه فکر می‌کنید؟ آیا می‌توانید پاسخ درست را حدس بزنید؟ ما منتظر جواب شما می‌مانیم. کمی بیشتر فکر کنید!..

 

پاسخ درست معمای تخم مرغ

هرچند به نظر شما این معما آنچنان هم سخت نبود، اما وقتی جواب کاربران توییتر را خواندید، مسلما شگفت زده شده اید و در عین حال به جواب خود شک کرده اید. حتما از خود پرسیده اید در صورتی که جواب باید ۴ باشد، پس چرا درست نیست؟ ما به شما می‌گوییم که چرا جوابی که شما داده اید، درست نیست.

جواب درست عدد ۶ است

به این نکته ظریف در معمای تخم مرغ دقت کنید! به صورت مسئله نگاه کنید و یک بار دیگر عبارت سوال را بخوانید: در قسمت اول سوال نوشته شده است”من ۶ تخم مرغ دارم. (این جمله برای زمان حال استفاده می‌شود)، قسمت‌های بعدی سوال برای زمان گذشته است، ۲ تخم مرغ را شکسته ام، ۲ تخم مرغ را پخته ام و ۲ تخم مرغ را خورده ام. 

پس با توجه به قسمت اول سوال شما حالا ۶ تخم مرغ دارید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/27qlje