چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/11/26 19:26
سایپا آریا
کد خبر: 13661

سایپا آریا در حال تست دیده شد + عکس

به تازگی، یک دستگاه سایپا آریا با پلاک گذر موقت در خیابان رؤیت شده که در حال گذراندن تست های جاده ای و فنی است و این امر می تواند حاکی از آن باشد که بالاخره به زمان عرضه آریا نزدیک شده ایم.

به گزارش ستاره پارسیسایپا آریا را باید دقیقاً یک محصول ایرانی و با شیوه عرضه خودروسازان ایرانی دانست، چراکه از زمان رونمایی آن تا به امروز که مجدداً در حال گذراندن تست رؤیت شده است. بارها و بارها سایپا آریا تا یک قدمی عرضه آمده و بازگشته و دستخوش تغییرات شده و فاصله طراحی تا تولید سایپا آریا به قدری زیاد و کسل کننده شده است که دیگر کمتر کسی انتظار آمدن آریا را می کشد.

سایپا آریا

چندی پیش بود که محمد علی تیموری، مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا، اعلام کرد خودروی آریا با موتور میتسوبیشی به حجم ۲۰۰۰ سی سی و تفاوت هایی در تریم داخلی به تولید خواهد رسید. به نظر می رسد این مورد دقیقاً دلیلی برای تست های مجدد این خودرو و عدم عرضه آن تا به امروز باشد، چراکه خط بدنه این خودرو مدت هاست که آماده است و تنها تغییرات فنی باعث تأخیر در عرضه آریا شده است.

پیشرانه آریا مهندسی میتسوبیشی را خواهد داشت. این پیشرانه نمونه ارتقایافته ۴G94 است که در چین توسط کمپانی DAE به تولید می رسد و ۴J20V نام دارد. این پیشرانه ۴ سیلندر دارای فناوری زمان بندی متغیر سوپاپ هاست و در نمونه MPi قادر به تولید بیشینه قدرت ۱۴۴ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۱۸۸ نیوتن متر است. این پیشرانه در نسخه GDi، که گویا مورد انتخاب سایپاست، دارای قدرتی معادل ۱۵۰ اسب و بیشینه گشتاور ۲۰۴ نیوتن متر است.

جعبه دنده آریا

سایپا آریا قرار است از همان ابتدا با جعبه دنده اتومات AT شش سرعته وارد بازار شود. طبق شنیده ها تأمین کننده این جعبه دنده هم کمپانی DAE خواهد بود.

تغییرات تریم داخلی سایپا آریا

سایپا آریا

همچنین سایپا قصد دارد داشبورد و داخل درهای آریا را با روکش نرم تولید کند تا کیفیت تریم داخلی این خودرو نسبت به شاهین متفاوت باشد. برای این منظور گویا سایپا تجهیزات مورد نیاز برای تولید داشبورد و اجزای کابین با روکش نرم را هم خریداری کرده است.

امکانات سایپا آریا

آریا در بحث امکانات رفاهی و ایمنی قرار نیست تفاوت زیادی با شاهین داشته باشد. نمونه پایه سایپا آریا به دو کیسه هوا، سانروف، استارت دکمه ای، تریم داخلی چرم مصنوعی، کروز کنترل، نمایشگر لمسی، ره‌یاب ماهواره ای، سنسور فشار باد تایرها، آینه های تاشو برقی، دوربین و سنسور پارک عقب، سنسور نور، تهویه اتوماتیک، فرمان کمکی برقی و… مجهز است. نمونه های کامل تر آریا امکاناتی مانند کیسه هوای کناری، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، رادار نقطه کور، دوربین ۳۶۰ درجه و… را خواهند داشت.

سایپا آریا چه مشخصاتی خواهد داشت؟

پیشرانه آریا مهندسی میتسوبیشی را خواهد داشت. این پیشرانه نمونه ارتقایافته ۴G94 است که در چین توسط کمپانی DAE به تولید می رسد و ۴J20V نام دارد. این پیشرانه ۴ سیلندر دارای فناوری زمان بندی متغیر سوپاپ هاست و در نمونه MPi قادر به تولید بیشینه قدرت ۱۴۴ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۱۸۸ نیوتن متر است. این پیشرانه در نسخه GDi که گویا مورد انتخاب سایپاست، دارای قدرتی معادل ۱۵۰ اسب و بیشینه گشتاور ۲۰۴ نیوتن متر است.

سایپا آریا چه امکاناتی خواهد داشت؟

نمونه پایه سایپا آریا به دو کیسه هوا، سانروف، استارت دکمه ای، تریم داخلی چرم مصنوعی، کروز کنترل، نمایشگر لمسی، رهیاب ماهواره ای، سنسور فشار باد تایرها، آینه های تاشو برقی، دوربین و سنسور پارک عقب، سنسور نور، تهویه اتوماتیک، فرمان کمکی برقی و… مجهز است. نمونه های کامل تر آریا امکاناتی مانند کیسه هوای کناری، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، رادار نقطه کور، دوربین ۳۶۰ درجه و… را خواهند داشت.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4mkb52