پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/11/30 05:47
مد | دکوراسیون مد سال |رنگ دکوراسیون ترند
کد خبر: 13798

چطوری خونمو شیک و با سلیقه بچینم؟ | اینجوری چیدمان خونه شما هم شیک و با سلیقه تر میشه

برای داشتن منزل شیک نیازی به هزینه ندارید کافی است کمی سلیقه به خرج دهید و حرفه ای عمل کنید.

به گزارش ستاره پارسی: همه ما دوست داریم خانه ای شیک و زیبا داشته باشیم. داشتن خانه ای شیک تنها به خرید وسایل گرانقمیت بستگی ندارد بلکه به نحوه چیدمان دکوراسیون منزل بستگی داشته و استفاده مناسب از فضا و نحوه درست چیدن وسایل منزل، به کارگیری دکوری ها و دیگر اقلام زیبا خانه را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار می دهد. اگر خواهان خانه ای شیک و زیبا هستید و می خواهید اصول یک چیدمان مناسب را بدانید با این بخش از نمناک همراه شوید.

 

وسایلی انتخاب کنید که متناسب خانه تان باشد

در چیدمان منزل باید به متراژ خانه تان دقت کنید و وسایلی را انتخاب نمایید که متناسب با فضای خانه شما باشد. مثلا اگر خانه شما کوچک است انتخاب مبلمان بزرگ و کلاسیک کار اشتباهی است. باید بدانید اگر وسایل شما دارای مدل و رنگ زیبا و مناسبی باشند اما نسبت به فضای اتاق شما سایز مناسبی نداشته باشند، هیچ گاه زیبا جلوه نخواهند کرد.

 

دکوراسیون

 

تناسب رنگی را به خوبی رعایت کنید

یکی از مهم ترین نکات در چیدمان خانه دقت به ترکیب رنگ است. در انتخاب ترکیب رنگ در دکوراسیون خانه متناسب بودن رنگ وسایل و محیط ازجمله کف‌پوش، دیوارها، پرده، کابینت و لوازم منزل ضروری است. بهترین و گران‌ترین اثاثیه و لوکس‌ترین لوازم در بزرگ‌ترین خانه‌ها اگر ترکیب رنگ متناسبی نداشته باشند جلوه و زیبایی خود را به‌کل از دست خواهند داد.

 

خانه خود را شلوغ نکنید

خانه خود را با وسایل بیش از حد پر نکنید. اگر علاقمند به خرید دکوری ها هستید، به این نکته توجه نمایید که بیش از حد شلوغ کردن خانه سبب می شود دکوری و لوازم تزئینی شما جلوه نداشته باشند. اگر می خواهید وسایل دلخواه خود را به دکوراسیون خانه اضافه کنید،یک وسیله قدیمی تر را حذف و آن را به فرد دیگری هدیه کنید تا شیء جدید بیشتر جلوه کند.

 

به فضا جان دهید

دکوراسیون بدون حضور گیاهان بسیار سرد و بی روح خواهد بود، چند گیاه زیبای آپارتمانی تهیه کرده و به خانه تان جان دهید اما خانه تان را به یک گلخانه بزرگ تبدیل نکنید!

 

دکوراسیون

 

تنها طبق مد پیش نروید

برای چیدمان منزلتان لازم نیست همیشه طبق مد پیش بروید بلکه بهتر است وسایل خانه را طوری انتخاب کنید که همیشه مد باشد. ساده گرایی همچنان جزء اصلی طراحی است. سبک خود را انتخاب کنید. انتخاب سبک شخصی تان در دکوراسیون باعث می شود همیشه از دیدن آن لذت ببرید و هیچ گاه هم قدیمی نخواهد شد.

 

نقطه کانونی انتخاب کنید

انتخاب نقطه کانونی اساسی‌ترین قسمت‌ طراحی داخلی می‌باشد زیرا که هر شخصی به هنگام ورود به اتاق اولین بار با آن مواجه شده و همینطور آن مرکز چیدمان و دکوراسیون شما می‌باشد. تلویزیون، شومینه و حتی یک پنجره ی زیبا می تواند نقش نقطه ی مرکزی را ایفا کنند. بعد از انتخاب نقطه کانونی باید وسایل را تا حد امکان به دور کانون مرکزی بچینید.

 

مبلمان را اشتباه نچینید

مبلمان باید به دیوارها نچسبد، بهتر است چند سانتی متر بین مبل و دیوار 30 سانتی متر فاصله وجود داشته باشد تا فضا دلباز تر به نظر برسد. بین مبلمان فاصله ی زیادی قرار ندهید تا به راحتی و بدون هیچ گونه مشکلی افراد با هم گفت و گو داشته باشند. اگر مبل تک نفره را با فاصله از سایر مبل ها قرار می دهید، سطحی برای قرار دادن ظروف پذیرایی همانند فنجان چایی و … تهیه کنید و در کنار آن قرار دهید. بهترین چیدمان باید به طوری باشد که برای رفت و آمد هیچ گونه مشکلی وجود نداشته باشد.

 

دکوراسیون

 

در پهن کردن فرش به این نکات توجه کنید

فرش ها علاوه بر محافظت از ما در برابر سرما و سختی زمین در زیباتر کردن هر خانه ای نیز نقش دارند. برای داشتن خانه مدرن و امروزی از فرش های چند سانتی متر کوچک تر از متراژ اتاق استفاده نمایید تا کمی از زمین و کفپوش هم دیده شوداما فرش هایی انتخاب نکنید که بیش از اندازه کوچک هستند زیرا فضا را خالی نشان می دهند به راحتی حرکت کرده و روی کف پوش سر می خورند. هنگام انداختن فرش باید پایه های عقب مبل روی زمین باشد زیرا در این صورت مبل ها با حداقل فاصله از هم دور تا دور فرش مورد نظرتان قرار می گیرند. برای اینکه فرش شما با اشیاء دیگر تناسب داشته باشد،بهتر است رنگ های خنثی را برای فرش در نظر بگیرید.

 

قانون عددهای فرد را جدی بگیرید

برای جلوگیری از خسته‌کننده و یکنواخت شدن فضای خانه قانون عددهای فرد را جدی بگیرید. ایده اساسی این قانون این می باشد که جزئیات و اشیائی که در عدد فرد مرتب‌شده یا دسته‌بندی می‌شوند جذاب‌تر، به‌یادماندنی‌تر و مؤثرتر از جفت شدن وسایل هستند. برای اشیاء داخل بوفه بهتر است که از هر شی سه سایز متفاوت در نظر گرفته شود اما هنگام چیدن لبه بالای شومینه توجه داشته باشید که تقارن را حتما رعایت کنید.

 

از اشکال هندسی استفاده زیاد نکنید

در فضای خانه از اشکال هندسی استفاده زیاد نکنید و تنها قسمتی از دیوارها را با نقوش هندسی مزین کنید. در صورتی که اشکال هندسی و نظم آن‌ها را دوست دارید روی مبلمان خود چند کوسن‌ رنگی با نقوش هندسی قرار دهید. سعی کنید الگوها را با دقت و رنگ ها و نقش ها را در ترکیب با یکدیگر انتخاب کرده و از کنار هم قرار دادن نقش های متفاوت خودداری کنید.

 

دکوراسیون

 

چیدن قاب ها در دکوراسیون باید اینگونه باشد

اگر به عکس ها و خاطرات قدیمی علاقه بسیاری دارید، فضاهای مختلف خانه را پر از قاب عکس نکنید بلکه یکی از دیوارهای خالی خانه تان را انتخاب کرده و آن را به یک گالری عکس تبدیل نمایید. اگر قصد دارید برای دیوار بالای کاناپه قاب عکسی نصب کنید، حتما می بایست سایز قاب با اندازه کاناپه تناسب داشته باشد. طول قاب عکسی که بالای یک کاناپه قرار می گیرد می بایست حدود دو سوم طول کاناپه باشد. هرگز تابلو‌ها را در ارتفاعات بسیار بالا نصب نکنید، این امر از زیبایی دکورتان ‌می‌کاهد.

 

فضای ورودی خانه را نادیده نگیرید

به فضای ورودی خانه تان توجه کنید و آن را به حال خود رها نکنید. با استفاده از یک رنگ یا کاغذ دیواری برای دیوارها، نصب آینه و یا تابلوی هنری، جاکفشی زیبا و.... می توان یک ورودی جذاب طراحی نمود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/27ree4