پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/12/02 08:35
یارانه | حذف یارانه
کد خبر: 13857

یارانه اسفند چه تاریخی واریز می‌شود؟ | اسفند ماه یارانه کدام خانواده ها حذف میشود؟

آخرین یارانه سال جاری طبق روال ماه‌های قبل در تاریخ 20 تا 22 اسفند ماه واریز می‌شود. مگر اینکه دولت تغییری در زمان واریز یارانه‌ها اعمال کند.

 

به گزارش ستاره پارسی: یارانه نقدی 300 و 400 هزار تومانی، بیستم هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود و انتظار می‌رود که یارانه اسفند ماه هم در همین بازه زمانی واریز شود.

البته ممکن است با توجه به اینکه در استانه سال نو قرار داریم، دولت یارانه اسفند ماه را زودتر به حساب سرپرستان خانوار واریز کند. اما این تنها یک گمانه است و هنوز هیچ کدام از مقامات دولتی توضیحی درباره زمان واریز یارانه اسفند ماه اعلام نکرده‌اند.

از طرف دیگر، مبلغ یارانه اسفند ماه مانند ماه‌های گذشته برای سه دهک اول درآمدی، 400 هزار تومان و برای دهک چهارم تا نهم، 300 هزار تومان است. یارانه اسفند ماه هم بدون هیچ گونه تغییری واریز می‌شود.

 

یارانه برخی خانوارها حذف می‌شود؟

واریز یارانه بهمن ماه، با انتقادات زیادی همراه بود. یک عده از یارانه‌بگیران اعلام کردند که یارانه دریافتی آنها کاهش یافته است و دسته دوم افرادی بودند که هیچ یارانه‌ای به حساب آنها واریز نشده بود.

پیگیری‌های تجارت‌نیوز از سازمان هدفمندی یارانه‌ها نشان می‌دهد که یارانه هیچ خانواری حذف نشده است و دلیل عدم واریز یارانه‌ها، مشکل سیستم بانکی بوده است.

بانک مهر ایران یکی از بانک‌هایی است که بیشترین شکایت واریز نشدن یارانه را داشت. اپراتور این بانک در پاسخ به تجارت‌نیوز گفته بود که یارانه نهایتا تا تاریخ 25 بهمن ماه واریز می‌شود. اما هنوز برخی از یارانه‌بگیران می‌گویند که یارانه آنها واریز نشده است و این مشکل مربوط به بسیاری از بانک‌هاست.

حالا یارانه‌بگیران نگران هستند که اسفند ماه هم یارانه آنها واریز نشود و یا با تاخیر واریز شود. آن هم در حالی که هیچ مقام مسئولی درباره علت واریز نشدن و یا واریز با تاخیر یارانه توضیح دقیقی نداده است.

 

/منبع: تجارت نیوز


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3gdodz