دوشنبه 27 فروردین 1403 - 15 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/12/13 11:30
سهام عدالت | سهام عدالت جاماندگان
کد خبر: 14119

جاماندگان سهام عدالت بخوانند | مصوبه مهم مجلس برای جاماندگان سهام عدالت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی دولت را موظف کردند تا از محل تعیین شده در قانون بودجه سال ۱۴۰۲، نسبت به واگذاری سهام عدالت به کلیه جاماندگان مشمول دریافت این سهام اقدام کند.

گزارش ستاره پارسی:  سهام عدالت ، بسته‌ای سهامی است که شامل سهام شرکت‌های دولتی است و به مردم عرضه شده است. سهام عدالت فرصتی برای دسترسی مردم به سهام شرکت‌های دولتی و بهره‌مندی از سود حاصل از فروش آنها است. با خرید سهام عدالت، می‌توانید به تحقق اقتصاد مقاومتی و رشد اقتصادی کمک کنید. به عنوان یک شهروند، حق دارید که از این فرصت بهره‌مند شوید و سهام عدالت را به خود اختصاص دهید.

 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (شنبه) و در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور، بند الحاقی ۶ تبصره ۲ این لایحه را به شرح زیر تصویب کردند:

«...نسبت به واگذاری سهام عدالت به کلیه جاماندگان مشمول دریافت این سهام اقدام کرده و گزارش اجرای این بند هر سه ماه یک بار توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی به کمیسیون‌های اقتصادی و اجتماعی مجلس شورای اسلامی ارسال کند.»

متن کامل بند:

«بند الحاقی ۶- دولت موظف است از محل باقی مانده سهام متعلق به دولت یا شرکت‌های دولتی در بنگاه های قابل واگذاری قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم(۴۴) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در سقف ردیف درآمدی ۳۱۰۵۰۰ ...»

 

/منبع: همشهری آنلاین


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4v5xkj