جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/12/15 11:03
شستتن فرش | نکات شستن فرش | شست و شوی فرش
کد خبر: 14161

این نکات رو رعایت نکنی فرشت از بین میره | برای شستن فرش این نکات ممنوع را رعایت کن

یک دکترای تخصصی فیزیوتراپی به تشریح نکات مهم جهت پیشگیری از آسیب‌های عضلات و مفاصل هنگام شستن فرش پرداخت.

به گزارش ستاره پارسی : دکتر محمدباقر شمسی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به شروع خانه تکانی‌ها در آستانه عید نوروز، گفت: در این بین برخی افراد تمایل دارند فرش‌های منزل را خودشان بشویند که کار سنگینی است و باید برای انجام آن حتما برخی نکات را رعایت کرده تا دچار آسیب عضلات و مفاصل نشوند.

وی افزود: پیش از هر چیز توصیه می‌شود افراد شستن فرش را به مراکز قالیشویی بسپارند و با پرداخت مبلغی هزینه، از آسیب‌های احتمالی پیشگیری کنند، زیرا اگر امروز مبلغی پول صرف قالیشویی شود، بهتر از آن است که افراد دچار آسیب‌های احتمالی شوند و در آینده بخواهند مبالغ گزافی را جهت درمان هزینه کنند.

شمسی در ادامه با اشاره به اصرار برخی افراد برای شستن فرش در خانه، گفت: در این صورت اولین توصیه این است که افراد حتما از انجام این کار به تنهایی خودداری کرده و از چند نیروی کمکی برای این کار کمک بگیرند.

 

شست و شو فرش در خانه

 

وی افزود: هر چه نیروهای کمکی جوانتر باشند نیرو و انعطاف بیشتری دارند و بهتر می‌توانند به انجام این کار بپردازند.

وی افزود: انعطاف بدن بعد از ۴۰ سالگی به تدریج کم می‌شود، بنابراین افراد نباید هر سال به تصور نیرویی که سال‌های گذشته داشته به انجام کار بپردازند و باید احتیاط بیشتری در انجام حرکات خود داشته باشند، بنابراین قبل از شستن فرش باید ببینند تا چه حد توان انجام آن را دارند.

شمسی با بیان اینکه سابیدن فرش یک کار تکراری است و انجام آن در زمانی طولانی می‌تواند به عضلات آسیب برساند، گفت: افراد باید پس ازچند دقیقه سابیدن فرش، انجام این کار را به فرد بعدی بسپارند و چند دقیقه‌ای استراحت کنند.

وی با بیان اینکه سطح فرش هنگام شست و شو به دلیل استفاده از مواد شوینده لغزنده است، گفت: افراد باید در این زمینه احتیاط کنند، چرا که شکستگی و در رفتگی‌های بسیاری حین لیزخوردن روی فرش کف زده رخ داده است.

 

شست و شو فرش در خانه

 

وی افزود: همچنین کارهای مربوط به آبکشی فرش هم بسیار سنگین است و افراد حتما باید به نوبت این کار را انجام دهند. برای آبکشی هم توصیه می‌شود به جای خم شدن، از پاروهای دسته بلند استفاده شود.

این دکترای تخصصی فیزیوتراپی با بیان اینکه فرش‌های شستشه شده وزن بسیار سنگینی پیدا می‌کنند، گفت: در همین راستا اکیدا توصیه می‌شود افراد از بلند کردن فرش شسته شده حتی اگر در حد یک فرش کوچک باشد، خودداری کنند.

وی افزود: برای بلند کردن فرش پس از شست و شو باید چند نفر همزمان با هم این کار را انجام داده و هنگام بلند کردن هم افراد نباید کمر خود را خم کنند، بلکه باید زانو را خم کرده و به کمک نیروی پاها بلند شده و فرش را بلند کنند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4m86e8