جمعه 10 فروردین 1403 - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1402/01/02 17:11
کد خبر: 14520

فراری چند صد هزار دلاری در ایران با پلاک ملی! + عکس باورنکردنی

در فراری ۴۵۸ این موتور توانایی تولید ۵۶۲ اسب بخار قدرت در ۹ هزار دور بر دقیقه و ۵۴۰ نیوتون‌متر گشتاور در ۶ هزار دور بر دقیقه را دارد. در مقایسه با اصلی‌ترین رقیب یعنی نسخه‌های عادی مرسدس‌بنز SLS فراری یک اسب بخار ضعیف‌تر است، ولی توانایی‌های حرکتی بهتری را ارائه می‌کند.

فراری ۴۵۸ خودرویی جایگزین فراری F ۴۳۰ است که در دو نسخه اسپایدر و کوپه در سال ۲۰۰۹ تولید شد که از نظر فنی هر دو دارای موتور ۸ سیلندر ۴.۵ لیتری با توان تولید ۵۷۰ اسب بخار در ۹۰۰۰ در دقیقه میباشند و همچنین شتاب ۰ تا ۱۰۰ ثبت شده برای هر دوی این خودرو‌ها ۳.۴ ثانیه است با این تفاوت که مدل کوپه به این دلیل که حدود ۱۵۵ کیلوگرم سبکتر از مدل اسپایدر است دارای ماکزیمم سرعت بیشتری است؛ حدود ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت.

طراحی جانبی خودرو کاملاً یک سوپر اسپرت موتور وسط با ارتفاع پایین را نشان می‌دهد که به خطوطی هنرمندانه سعی شده تا طرحی خشک و مانند خودرو‌های پیست نداشته باشد. کالیپر‌های قرمز رینگ که روی دستک‌های ترمز بزرگ ۴۵۸ ایتالیا جای گرفته‌اند نیز به شما یادآوری می‌کنند نگرانی از بابت مهار کردن این اسب وحشی نداشته باشید. در عقب فراری برخلاف مدل F ۴۳۰ و F ۳۵۵ که از چراغ‌های دوبل استفاده می‌کردند، از چراغ‌های تکی استفاده شده است. در کنار هر یک هر چراغ‌های عقب یک مجرای هوا به شکل افقی قرار دارد که بر جذابیت طرح افزوده‌اند. اما جالب‌ترین بخش عقب را باید سه خروجی اگزوز در وسط دانست که آن را متمایز از سایر فراری‌های هم عصر خود می‌کند.

باز کردن در با استفاده از دستگیره‌ی در کوچک همانا و مبهوت کیفیت و طراحی کابین شدن همان. در نمونه‌ی مورد آزمایش نیز رنگ کرم تودوزی داخلی باعث بهتر دیده شدن جزئیات کابین شده است. اصلی‌ترین بخش کابین را باید غربیلک فرمان اسپرت و چند منظوره‌ی فراری دانست که کلید‌های زیادی روی آن نصب شده است. حتی کلید‌های راهنما و روشن کردن پیشرانه نیز روی فرمان قرار دارند. اما پدال‌های تعویض دنده پشت فرمان ثابت هستند و با فرمان نمی‌چرخند. این هم از نکات جالب این خودروست که حتی کلید برف پاک کن با فرمان بچرخد، ولی شیفتر دنده ثابت باشد.

از کابین که کمی عقب‌تر برویم به مهم‌ترین بخش ۴۵۸ یعنی پیشرانه خواهیم رسید. درست پشت سر سرنشینان پیشرانه‌ی هشت سیلندر F ۱۳۶ فراری با حجم ۴.۵ لیتر جا خوش کرده است. این پیشرانه‌ی تنفس طبیعی در زمان خود قوی‌ترین موتور تنفس طبیعی جهان (بر اساس اسب بخار بر لیتر) بود. این موتور وی شکل با زاویه‌ی ۹۰ درجه در نسخه‌های گوناگونی تولید شده و در محصولات مازراتی و آلفارومئو نیز مورد استفاده قرار گرفته است. البته در هر مدلی حجم موتور و اسب بخار متفاوتی استفاده شده است. این پیشرانه دارای دو میل سوپاپ در بالا بوده و به سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها مجهز است. برای هر سیلندر نیز ۴ سوپاپ پیش بینی شده است.

در فراری ۴۵۸ این موتور توانایی تولید ۵۶۲ اسب بخار قدرت در ۹ هزار دور بر دقیقه و ۵۴۰ نیوتون‌متر گشتاور در ۶ هزار دور بر دقیقه را دارد. در مقایسه با اصلی‌ترین رقیب یعنی نسخه‌های عادی مرسدس‌بنز SLS فراری یک اسب بخار ضعیف‌تر است، ولی توانایی‌های حرکتی بهتری را ارائه می‌کند.

این خودرو ۲۰۴ هزار دلاری در حال حاضر در بازار‌های جهانی کمی بیش از ۹ میلیارد تومان قیمت دارد!


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3wool6