دوشنبه 27 فروردین 1403 - 15 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/01/14 10:43
سهام عدالت | ارزش سهام عدالت | سود سهام عدالت | کلاهبرداری با سهام عدالت
کد خبر: 14822

سود ۵ میلیونی سهام عدالت کلاهبرداری است؟ | کلاهبرداری با ارسال پیامک تکمیل فرم برای دریافت سود سهام عدالت

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا در خصوص کلاهبرداری با ترفند پرداخت سود سهام عدالت هشدار داد.

به گزاش ستاره پارسی:  سهام عدالت ، بسته‌ای سهامی است که شامل سهام شرکت‌های دولتی است و به مردم عرضه شده است. سهام عالت فرصتی برای دسترسی مردم به سهام شرکت‌های دولتی و بهره‌مندی از سود حاصل از فروش آنها است. با خرید سهام عدالت، می‌توانید به تحقق اقتصاد مقاومتی و رشد اقتصادی کمک کنید. به عنوان یک شهروند، حق دارید که از این فرصت بهره‌مند شوید و سهام عدالت را به خود اختصاص دهید.

 

 رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا انتظامی کشور در خصوص کلاهبرداری با ترفند پرداخت سود سهام عدالت هشدار داد.

 سرهنگ علی‌محمد رجبی، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا انتظامی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس در تشریح این خبر اظهار داشت: در حال حاضر پیام و پیامک‌هایی مبنی بر واریز سود سهام عدالت توسط کلاهبرداران سایبری در حال ارسال به شهروندان است که از سوی مراجع رسمی کشور تایید نشده است.

سرهنگ رجبی افزود: طبق اخبار منتشر شده سود سهام عدالت در اواخر اسفند ماه سال گذشته به حساب دارندگان سهام عدالت واریز شد و هیچ گونه پرداخت وجه اضافی از سوی شرکت های مربوطه به مبلغ 5 میلیون تومان مورد تایید نیست.

وی به سابقه کلاهبرداری از شهروندان با عنوان سود سهام عدالت در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: این احتمال وجود دارد که مجرمان سایبری با ارسال پیامک‌ یا پیام هایی از طریق شبکه های اجتماعی تحت عنوان ثبت نام برای دریافت سود 5میلیون تومانی سهام عدالت یا ثبت نام جاماندگان سهام عدالت شهروندان را به صفحات فیشینگ هدایت کنند و آنها را به دام بیاندازند.

سرهنگ رجبی به شهروندان تاکید کرد: برای دریافت سود سهام عدالت نیاز به هیچ گونه پرداخت وجهی نیست و این سود با توجه به اعلام مراجع رسمی در زمان مقرر به حساب‌هایی که قبل‌تر توسط افراد اعلام شده واریز خواهد شد.

وی گفت: شهروندان به‌هیچ‌عنوان به پیامک‌ها و تماس‌های تلفنی که در آن از مردم درخواست اطلاعات شخصی جهت واریز سود سهام عدالت 5 میلیون تومانی می‌شود توجه نداشته باشند و هرگونه اطلاع و اخبار را تنها از طریق سایت‌های معتبر و رسانه‌های جمعی پیگیری کنند.

این مقام انتظامی افزود: برای پیگیری موارد مربوط به سهام عدالت خود به سامانه الکترونیکی سهام عدالت به آدرس https:‎//samanese.ir و یا به سامانه جامع اطلاعات مشتریان به آدرس https:‎//www.sejam.ir مراجعه کنند.

سرهنگ رجبی گفت: وبسایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن‌ها می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایند و در صورت نیاز نیز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی فوریت‌های سایبری و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت شبانه‌روزی با همکاران ما در میان بگذارند.

 

/منبع: فارس


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4y88wb