پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/01/14 12:08
کد خبر: 14824

دورهمی ستاره های هالیوود در فیلم جدید اصغر فرهادی

به گزارش هالیوود ریپورتر، اصغر فرهادی کارگردان معروف آثاری چون "درباره الی"، "جدایی نادر از سیمین"، "فروشنده" و "قهرمان" قصد دارد فیلم جدید خود را با حضور دو ستاره هالیوود آل پاچینو و آنا دِ آرماس در آمریکا ساخته و منتشر کند.

فیلم جدید اصغر فرهادی با نام "راس" و با تهیه‌کنندگی و پخش کمپانی ممنتو در حال رویت است. فیلمنامه این فیلم را خود فرهادی نوشته است و برنامه‌ریزی شده است که فیلمبرداری آن از تابستان ۲۰۲۳ آغاز شود. به نظر می‌رسد که نخستین نمایش این فیلم در فستیوال کن سال ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد.

فیلم راس، داستان یک پدر به نام راس را روایت می‌کند که پس از دو سال جدایی با دخترش "مارگو"، برای سفری سه روزه با او همراه می‌شود و به او رازهایی از گذشته‌ی خود را فاش می‌کند.

فعالیت حرفه‌ای اصغر فرهادی با فیلم نامه نویسی برای فیلم ابراهیم حاتمی‌کیا "ارتفاع پست" شروع شده است. "رقص در غبار" که در سال ۱۳۸۱ منتشر شد، نخستین فیلم بلند و رسمی او به عنوان کارگردان بود.

فرهادی برای «ارتفاع پست» جایزه ویژه هیات داوران جشنواره فیلم فجر را کسب کرد و سپس برای ساخت «شهر زیبا» نامزد سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه جشنواره فیلم فجر شد. او برای «چهارشنبه‌سوری» توانست سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی را کسب کند.

فیلم تحسین‌شده «درباره الی» باعث شد تا فرهادی در عرصه بین‌المللی شناخته شود و برای این کار برنده خرس نقره‌ای بهترین کارگردانی شد. این تحسین با ساخت «جدایی نادر از سیمین»، «فروشنده» و «قهرمان» تدام یافت. او برای «جدایی نادر از سیمین» و «فروشنده» توانست به نخستین ایرانی تبدیل شود که جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان را دریافت می‌کند. «جدایی نادر از سیمین» نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی نیز شد و «فروشنده» جایزه بهترین فیلم‌نامه جشنواره فیلم کن را کسب کرد. «قهرمان» نیز جایزه بزرگ هیات داوران جشنواره فیلم کن ۲۰۲۱ را دریافت کرد.

در سال ۲۰۱۴، نشان افتخار هنر و ادبیات فرانسه به‌دلیل خلاقیت‌های هنری و تاثیرش بر هنر و ادبیات فرانسه و جهان به فرهادی اهدا شد.

در نظرسنجی مجله تایم، او رتبه چهارمین شخصیت تاثیرگذار در میان ۱۰۰ شخصیت برتر سال ۲۰۱۲ را کسب کرد و به عنوان یکی از ۱۰۰ چهره تأثیرگذار سال ۲۰۱۲ از سوی این مجله معرفی شد.

فرهادی در سال ۲۰۱۲ در فهرست ۱۰۰ متفکر جهان فارن پالیسی قرار گرفت.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/45aa69