پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1402/01/16 12:15
کد خبر: 14878

مرگ تاجر ثروتمند ایرانی مقیم چین + علت مرموز مرگ تاجر ایرانی

یک تاجر ثروتمند تهرانی در کشور چین درگذشت و مرگ مشکوک او در دستور کار مأموران جنایی ایران و چین برای بررسی قرار گرفته است.

جسد تاجر 31 ساله تهرانی، در اوایل سال گذشته به وطن بازگشت و برای خاکسپاری به آرامستان منتقل شد. مدتی پس از آن، شعبه سوم دادسرای جنایی تهران به شکایت مادر این تاجر که باور داشت مرگ پسرش مشکوک بود، رسیدگی کرد.

مادر تاجر در شکایت خود گفت: "پسرم، همراه با همسر و فرزندانش، از ده سال قبل در شهر ایووی استان ژجیانگ چین زندگی می‌کردند. او دفتر بازرگانی داشت و برای موفقیت در کارش، زبان چینی را یاد گرفته بود. گاهی نیز من به دیدار آنها می‌رفتم و در موقع مرگش در چین حضور داشتم. شب مرگ پسرم، یکی از دوستانش با او تماس گرفت و او را به محل کار خود دعوت کرد. پس از آن، حال و روحی پسرم بهبود نیافت و بعدازظهر آن روز درگذشت. با این حال، او هیچ گونه بیماری‌ای نداشت و سلامت کاملی داشت."

در حالی که مادر این تاجر در کشور چین هم شکایت خود را ثبت کرده بود، تحقیقات جنایی همزمان در کشور ایران و چین ادامه پیدا کردتا اینکه مراجع قضایی چین مدارک تحقیقات خود را نزد بازپرس محمدمهدی براعه ارسال کردند.

این در حالی است که جسد در پزشکی قانونی تهران نیز معاینه شده و در گزارش معاینه جسد، علت فوت ایست قلبی تنفسی اعلام شده است.
صبح روز گذشته بازپرس شعبه سوم دادسرای جنایی تهران یکی از دوستان ایرانی تاجر جوان را که او هم ساکن کشور چین است، به عنوان مطلع برای تحقیق در مورد مرگ این جوان احضار کرد.مطلع نزد بازپرس جنایی گفت:تاجر جوان را از مدتی قبل می‌شناختم و با هم دوست بودیم.ارتباط کاری نداشتیم و به عنوان یک هموطن در کشور غریب با او رفاقت داشتم.شب حادثه نزد او نبودم اما از دیگر دوستانمان شنیدم که آن شب مشروبات الکلی مصرف کردند و حال او بد شد.دوستانش می‌گفتند کمی بالا آورد و بعد دیگر نفس نکشید.

در حالی که مراجع قضایی چین، گزارش معاینه جسد در پزشکی قانونی چین را هم ارسال کرده اند؛ تصمیم نهایی در این پرونده بعد از ترجمه مدارک گرفته خواهد شد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4byyod