سه‌شنبه 28 فروردین 1403 - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/01/21 07:34
یارانه | یارانه ماه رمضان | یارانه نقدی | یارانه معیشتی
کد خبر: 15024

اولین یارانه ۱۴۰۲ واریز کی می شود؟ | جزئیات واریز اولین یارانه 1402 مشخص شد

سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه گفت: امشب یارانه نقدی مرحله ۱۴۶ مربوط به فروردین به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

یارانه ها مبالغ پولی هستند که دولت یا سازمان‌های دیگر به افراد و خانوارها پرداخت می‌کنند تا به آن‌ها کمک کنند. هدف اصلی از اعطای یارانه‌ها، کمک به افراد و خانوارهایی است که نیازمند کمک دولت و یا سازمان‌های دیگر هستند. با این حال، توزیع یارانه‌ها به صورت عادلانه و از روی معیارهای مشخص، همواره مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. بعضی افراد معتقدند که یارانه‌ها فقط برای جلب رای انتخاباتی دولت ارائه می‌شود و این مسئله می‌تواند باعث بروز فساد در سیستم یارانه‌ها شود. از طرفی، برخی از افراد فکر می‌کنند که یارانه‌ها باید به کسانی اعطا شوند که واقعاً نیاز دارند و اصلاً باید متکی به خودشان باشند تا از فقر و نیاز خارج شوند.

 

خانم طیبه حسینی گفت: یارانه کمک معیشتی ۱۴۶ مرحله براساس دهک بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به حساب سرپرستان خانوار واریز و از ساعت ۲۴ امشب قابل برداشت است.

به گفته او، براین اساس خانوارهای جزء دهک اول تا سوم‌مبلغ ۴۰۰ هزارتومان و دهک های چهارم تا نهم ۳۰۰ هزارتومان به حساب سرپرستان خانوار واریز شد و میزان یارانه امسال تغییری نسبت به سال قبل ندارد.

حسینی گفت: افرادی که بخشی از یارانه خود را در قالب کالابرگ استفاده کردند، از یارانه نقدی آنها کسر می شود و مابقی به حسابشان واریز شده است، چنانچه فردی تا سقف یارانه کالابرگ دریافت کرده، دیگر‌مبلغی تحت عنوان یارانه دریافت نمی کند.

سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه گفت: خانوارهایی که فرزندان بالای ۱۸ سال شاغل دارند و یارانه آنها بواسطه درآمد و دارایی فرزندان قطع شده است، می‌توانند با مراجعه به فرمانداری و پلیس +۱۰ یا سازمان هدفمندی اعتراض خود را بیان کنند و مجدد پس از جداکردن یارانه، دهک بندی می شوند.

 

 

/منبع:باشگاه خبرنگاران جوان


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/45arrq