جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/01/27 03:47
قتل | قتل پیر مرد | قتل پیر مرد گم شده
کد خبر: 15213

پیر مرد گمشده در تهران به قتل رسید | این فرد شاهد ماجرا بود

با به قتل رسیدن پیرمرد گمشده در غرب تهران یک سناریوی جنایی مقابل کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

در روز هشتم بهمن‌ماه سال ۱۴۰۱، یک زن سالخورده به کلانتری ۱۳۹ مرزداران مراجعه کرد و در مقابل افسر نگهبان اعلام کرد که همسرش که در یک شرکت نفتی در خیابان دادمان کار می‌کرد، به خانه بازنگشته ایست. پس از ثبت شکایت و با توجه به احتمال وقوع جنایت، تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی فعالیت خود را آغاز کردند و با تحقیقات محلی، به این نتیجه رسیدند که مرد سالخورده در روز مذکور به محل کارش نرفته است. این سرنخ، کارآگاهان بخش جنایت را وادار کرد تا برای بررسی مسیر تردد مرد گمشده از مرزداران تا خیابان دادمان، تحقیقاتی را آغاز کنند.

 

کشف لنگه کفش پیرمرد در خیابان 

کارآگاهان در جریان بررسی تردد مسیر مورد نظر، لنگه کفش مرد گمشده را در نزدیکی یک پارک در محله ایوانکی پیدا کردند و در آنجا با یک مرد ضایعات جمع‌کن مواجه شدند که به شدت ترسیده بود و قصد داشت محل را ترک کند.

کارآگاهان در نخستین‌گام، مرد ضایعات جمع‌کن را هدف تحقیق قرار دادند و با اظهارات ضد و نقیض او در رابطه با لنگه کفش پیدا شده مواجه شدند که همین قضیه شک تیم جنایی را برانگیخت و باعث دستگیری مرد ضایعات جمع‌کن شد.

 

کشف جسد پیرمرد گمشده در اتوبان آزادگان

تجسس‌ها ادامه داشت تا اینکه چندی بعد، جسد یک پیرمرد در حوالی اتوبان آزادگان توسط خودروهای عبوری کشف شد و هنگامی که تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی برای بررسی‌های اولیه راهی محل حادثه شدند، پی بردند مقتول همان پیرمرد گمشده است!

در ادامه تحقیقات مرد ضایعات جمع‌کن که متوجه به قتل رسیدن پیرمرد شده بود، پرده از راز جنایت برداشت و به کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی گفت: روز حادثه پیرمرد را دیدم که مشغول پیاده‌روی است اما ناگهان 2 مرد جوان جلوی او را گرفتند و با تهدید چاقو پیرمرد را سوار بر خودروی خود کردند؛ 2 مرد جوان پس از اینکه متوجه شدند ماجرا را دیده‌ام به سمت من آمدند با چاقو تهدیدم کردند که موضوع را به پلیس گزارش نکنم.

 

دستگیری متهم به قتل مرد سالخورده

کارآگاهان جنایی اداره دهم پلیس آگاهی پس از کشف این سرنخ مهم در پرونده، با اقدامات اطلاعاتی هویت یکی از متهمان را شناسایی کردند و در ادامه موفق به دستگیری او در یک عملیات ضربتی شدند.

متهم پس از انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی منکر هرگونه درگیری با پیرمرد و ارتباط با متهم دیگر پرونده شد اما تحقیقات تخصصی حکایت از آن داشت، او زمان حادثه در خیابان مورد نظر بوده است.

با دستور بازپرس پرونده جسد مقتول برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی منتقل شد و متهمان برای روشن شدن زوایای پنهان در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

 

 

/منبع: تسنیم


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4m8qjw