پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/01/27 07:44
یارانه | کالابرگ | کالابرگ الکترونیک | یارانه نقدی | یارانه معیشتی
کد خبر: 15226

شرایط دریافت یارانه مجدد احزاب اعلام شد | احزاب برای دریافت یارانه چه کاری باید انجام دهند؟

دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌‎های سیاسی شرایط دریافت یارانه مجدد این گروه‌ها را اعلام کرد.

یارانه یکی از ابزارهای دولتی برای کمک به شهروندان است. با این کمک مالی، دولت تلاش می کند تا به مردم کمک کند تا هزینه های زندگی خود را پرداخت کنند. این یارانه ها می توانند شامل کمک های مالی برای خرید غذا، پرداخت هزینه های پزشکی و حتی کمک به پرداخت اجاره باشند. در بسیاری از کشورها، دولت ها برنامه های یارانه دارند که به شهروندان در مواقعی که نیاز به کمک مالی دارند، کمک می کنند. با این حال، برخی افراد معتقدند که این یارانه ها برای آنهایی است که به آنها نیازی نیست و می توانند به آنهایی که نیاز دارند، اهدا شوند. در هر صورت، یارانه ها یکی از راه هایی هستند که دولت می تواند به مردم خود کمک کند و کمک به کسانی که نیاز دارند، می تواند زندگی آنها را بهبود بخشد.

 

یارانه

 

به تازگی، دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی اعلام کرد که دریافت مجدد یارانه به شرط ارائه گزارش مالی توسط احزاب و گروه‌های سیاسی و تأیید آن توسط کمیسیون، صورت می‌گیرد. تبصره ماده ۱۷ قانون احزاب نیز به این موضوع اشاره دارد.

کمیسیون ماده ۱۰ احزاب و گروههای سیاسی دریافت مجدد یارانه را به ارائه گزارش مالی سال ۱۴۰۱(درآمدهای مالی و صورت هزینه‌ها) احزاب و گروههای سیاسی و تایید آن منوط کرد.

به گزارش ایرنا، براساس اعلام روز شنبه دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب و گروههای سیاسی و براساس صراحت تبصره ماده ۱۷ قانون احزاب، دریافت مجدد یارانه منوط به ارائه گزارش مالی از سوی احزاب و گروههای سیاسی و تایید آن توسط کمیسیون احزاب است.

بر پایه اعلام دبیرخانه کمیسیون احزاب و مطابق مفاد ماده ۱۴ قانون مزبور، احزاب و گروه های سیاسی لازم است تا گزارش مالی سالیانه سال ۱۴۰۱ خود را شامل درآمدهای مالی و صورت هزینه‌های حزب متبوع حداکثر ظرف ۳۰ روز آینده به دبیرخانه کمیسیون احزاب ارائه کنند.

مطابق ماده ۱۴ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی مصوب ۱۳۹۴ مجلس شورای اسلامی؛ منابع مالی احزاب باید از طریق قانونی تامین و هزینه شود و کلیه درآمدها، منابع آن و مصارف و هزینه‌های حزب باید در دفاتر قانونی ثبت شود.

همچنین بر اساس تبصره ماده فوق الذکر همه احزاب سیاسی موظف هستند درآمدهای مالی و صورت هزینه‌های خود را سالانه پس از تصویب شورای مرکزی حزب در پایان هر سال شمسی به کمیسیون احزاب ارائه کنند.

/منبع: ایرنا


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/27qd66