یک‌شنبه 26 فروردین 1403 - 14 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/02/01 13:41
مسکن ملی | حساب وکالتی مسکن ملی
کد خبر: 15442

متقاضیان مسکن ملی حتما بخوانند | خبری عجیب در مورد مسکن ملی

با توجه به گزارش‌هایی که از سوی مردم و مراجع نظارتی دریافت شده است، برخی از مشاوران املاک در برخی مناطق کشور، با خرید و فروش غیرقانونی امتیاز طرح‌های اقدام ملی مسکن و نهضت ملی مسکن، سود جویی می‌کنند. این فعالیت ها به دلیل عدم آگاهی برخی خریداران امتیاز‌ها، منجر به درگیری پروژه‌ها با پرونده‌های حقوقی و قضایی شده و باعث متضرر شدن مردم می‌شوند.

شخصی که در طرح نهضت مسکن ملی ثبت نام کرده است، باید حتماً تا انجام تمام مراحل طرح، شامل خرید و انتقال مالکیت واحد مسکن، حضور فعال داشته باشد. فروش واحدهای نهضت مسکن ملی به صورت وکالتی برای دولت، مورد قبول قرار نمی‌گیرد. هرچند که وزارت راه و شهرسازی بارها بر ضرورت عدم فروش واحدهای نهضت مسکن ملی و واحدهای اقدام ملی بدون حضور فرد ثبت نام کننده تاکید کرده است، اما متأسفانه در برخی موارد، معاملاتی از این دست صورت می‌گیرد. اما به تازگی یک مسئول ارشد وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده است که حضور فعال فرد ثبت نام شده در طرح نهضت مسکن ملی تا انجام تمام مراحل، ضروری است و فروش واحدهای نهضت ملی مسکن به صورت وکالتی برای دولت، مورد قبول قرار نمی‌گیرد.

در صورت مشخص شدن فروش امتیاز از فرد متقاضی سلب امتیاز شده و امکان پیگیری قانونی از طرفین خریدار و فروشنده وجود دارد. اسداللهی ـ مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس در این خصوص گفته است: خریداران به این موضوع توجه داشته باشند که ادارات کل راه و شهرسازی در پروژه نهضت ملی مسکن فقط پاسخگوی خود متقاضی هستند و اگر فرد دیگری با وکالت‌نامه مراجعه کند، پاسخگو نخواهند بود. در نهایت خریداران متضرر می‌شوند.

بر اساس گزارش‌های مردمی و مراجع نظارتی، تعدادی از مشاوران املاک در برخی مناطق کشور اقدام به خرید و فروش غیرقانونی امتیاز طرح‌های اقدام ملی مسکن و نهضت ملی مسکن می‌کنند که این امر با توجه به ناآگاهی برخی خریداران امتیاز‌ها و در نهایت درگیری پروژه‌ها با پرونده‌های حقوقی و قضایی ناشی از این تخلفات و جرائم موجب متضرر شدن مردم می‌شود.

اگرچه برخی مشاوران املاک اقدام به انعقاد قرارداد واحد‌های مسکن ملی می‌کنند، اما این امتیاز، ضمانت مالکیت برای خریداران محسوب نمی‌شود؛ چرا که هم دفاتر املاک و هم دفاتر اسناد رسمی از ثبت قرارداد این امتیاز‌ها منع شده‌اند.

 

کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/2rablw