پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/07/02 11:31
امین تارخ | امین تارخ بازیگر | امین تارخ بیماری
کد خبر: 9568

امین تارخ درگذشت | بیماری امین تارخ بازیگر معروف چه بود؟

امین تارخ بازیگر معروف سینمای ایران بعد از روزها بستری بودن در بیمارستان درگذشت.

امین تارخ بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون کشورمان، امین تارخ بر اثر بیماری قلبی درگذشت.به گزارش خبرنگار مهر، امین تارخ در تاریخ ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ به علت بیماری قلبی در یکی از بیمارستان‌های پایتخت بستری و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار می‌گیرد.متأسفانه بعد از گذشت چند روز از بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان، امین تارخ این بازیگر نام آشنا روز شنبه دوم مهر ۱۴۰۱ فوت کرد. اخبار امین تارخ را با ما دنبال کنید.

فاطمه نوری مسئول روابط عمومی بیمارستان، در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تأیید خبر فوت امین تارخ و تسلیت به خانواده این هنرمند و جامعه هنری کشور، گفت: این هنرمند در تاریخ ۲۸ شهریور و به دنبال ایست کامل قلبی و تنفسی توسط آمبولانس به اورژانس بیمارستان منتقل و بلافاصله تحت عملیات احیای قلبی و ریوی پیشرفته قرار گرفت.

وی افزود: پس از یک ساعت عملیات احیا، ضربان قلب فعال شد و احتمالاً به علت طولانی بودن مدت ایست قلبی تنفسی، تنفس بیمار با دستگاه صورت گرفت و هوشیاری بیمار بسیار پایین بود.نوری گفت: در بررسی‌های انجام شده، سکته قلبی وسیع عامل ایست قلبی تنفسی بیمار بوده است.

بیوگرافی امین تارخ

امین تارخ

 

 این بازیگر که با امین تارخ نسبت خویشاوندی نسبی و دوستی نزدیکی دارد، درباره تازه‌ترین وضعیت این هنرمند که به علت سکته قلبی در بیمارستان بستری است، به ایسنا می‌گوید: ایشان فعلا در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) تحت درمان است و امیدواریم به‌زودی حالشان بهتر شود.

امین تارخ، بازیگر باسابقه تئاتر، سینما و تلویزیون چند روزی است که به علت سکته قلبی در یکی از بیمارستان های تهران بستری است.امین تارخ که متولد مرداد ماه سال ۱۳۳۲ است در دهه ۵۰ از دانشکده هنرهای نمایشی دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد و در طول حدود نیم قرن فعالیت در عرصه بازیگری نقش‌های ماندگاری را در سینما، تئاتر و تلویزیون خلق کرده است.

موسسه امین تارخ

امین تارخ

 

او در سال‌های گذشته با تاسیس یک موسسه آموزشی در حوزه بازیگری چهره‌های مطرحی را به سینمای ایران معرفی کرده است.از جمله آثار تارخ در سینمای ایران به «مرگ یزدگرد» بهرام بیضایی، «پرنده کوچک خوشبختی» به کارگردانی پوران درخشنده، «پاییزان» به کارگردانی رسول صدرعاملی، «سرب» مسعود کیمیایی ، «مادر» به کارگردانی علی حاتمی، «مجسمه» ساخته ابراهیم وحیدزاده و «سارا» به کارگردانی داریوش مهرجویی می توان اشاره کرد.

او در تلویزیون هم در سریال های زیادی بازی کرده ‌و یکی از نقش‌های ماندگار ش در نقش ابن سینا بوده است.«سربداران»، « شیخ مفید»، «آپارتمان»، «سفر سبز»، «معصومیت از دست رفته» و «جراحت» از دیگر سریال‌های شاخص این بازیگر است که که در خاطر بسیاری از علاقه مندانش ثبت شده است.

منبع: ایسنا


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3wr9r4