دوشنبه 28 اسفند 1402 - 18 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/07/05 18:20
توافق ایران و عربستان | توافق مذاکرات | روند توافق
کد خبر: 9694

خبر مهم عراق درباره توافق ایران و عربستان | گام های رو به جلو تهران و ریاض برای توافق

وزیر خارجه عراق درباره روند میانجی‌گری بغداد در مذاکرات میان ایران و عربستان گفت که دو طرف درباره بسیاری از نکات به توافق دست یافته‌اند.

فواد حسین در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک در حاشیه نشست های مجمع عمومی سازمان ملل درباره توافق ایران و عربستان اظهار کرد: روند مذاکره ادامه خواهد یافت و شاید در دور بعدی در سطح افسران اطلاعاتی انجام شود. ما امیدواریم که اوضاع بعد از مرحله بعدی مذاکرات تغییر کند.

وزیر خارجه عراق گفت که ایران و عربستان درباره "بسیاری از نکات" به توافق رسیده‌اند.

فواد حسین ادامه داد: در حال حاضر، موضوع انجام بررسی‌های بیشتر در سطح وزرای خارجه همچنان باز است.

وزیر خارجه عراق پیش از این نیز در گفت‌وگو با شبکه "رووداو" در پاسخ به این سوال که وزارت خارجه عراق میان ایران و عربستان میانجیگری کرد و عراق نقش مهمی در این راستا ایفا کرد، این روند به کجا رسید گفت: شما خودتان می گویید روند پس یعنی این مساله ادامه دارد. ایران و عربستان تاکنون پنج دور مذاکرات در بغداد برگزار کردند اما این نشست ها در سطح اطلاعاتی و امنیتی بود. من با دو طرف ایرانی و سعودی دیدار داشتم و تلاش می کنیم که این نشست ها را به سطح وزرای خارجه تغییر دهیم، این تلاش ها اکنون ادامه دارد و باید منتظر بمانیم و ببینیم که چه چیزی رخ می دهد.

وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی نشست در سطح وزرای خارجه برگزار می شود تاکید کرد: من پیش از این گفتم که گفت وگوها ادامه دارد ، دو طرف تاکنون پنج نشست رسمی برگزار گردند اما اولا این نشست ها در سطح اطلاعاتی بود و دوما محتوای آن‌ها به طور رسمی اعلام نشد. بگذار ببینیم که چه اتفاقی رخ می‌دهد ‌و ما اکنون با دو طرف در ارتباط هستیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4yr5e3