پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/07/17 13:37
مهاجرت از سامسونگ به آیفون
کد خبر: 9734

کره ای ها هم به ایفون روی آوردند! | فیلم

کره‌ای‌ها به‌دلیل مسائل مربوط به سرویس بهنیه‌سازی بازی گوشی‌های گلکسی، به آیفون روی آورده‌اند.

به‌نظر می‌رسد برخی از کاربران کره‌ای دستگاه‌های سری گلکسی سامسونگ، به‌دلیل مشکلات مربوط به سرویس بهینه‌سازی بازی (GOS) روی این گوشی‌ها به استفاده از آیفون روی آورده‌اند.

 

سامسونگ در کشور خود یعنی کره‌ی جنوبی، پایگاه مشتریان ثابت و وفاداری دارد و به‌عنوان بزرگ‌ترین برند کره‌ی جنوبی شناخته می‌شود و همچنین یکی از نوآورترین شرکت‌های جهان است. شهروندان کره‌ای نیز به‌درستی از این غول بومی حمایت می‌کنند و آن را مایه‌ی افتخار خود می‌دانند.

 

بااین‌حال، این شرایط به سامسونگ اجازه نمی‌دهد تا مشتریان را سریعاً به خرید محصولات خود ترغیب کند. یک ویدئوی نسبتاً جالب از کره‌ی جنوبی نشان می‌دهد که همه‌ی بحث‌های گیمینگ مرتبط با گوشی‌های سری گلکسی که اوایل سال جاری مطرح شده بود، باعث مهاجرت بسیاری از کاربران دستگاه‌های گلکسی به آیفون شده است.

 

به گزارش SamMobile، بخش گیمینگ در محصولات سری گلکسی باعث شده است مشتریان استفاده از این گوشی‌ها را کنار گذاشته و به آیفون روی بیاورند. اول از همه، یک تجدیدنظر در کل بحث ایجاد شده است. ماه مارس سال جاری مشخص شد که سامسونگ بیش‌از ۱۰ هزار برنامه و بازی در دستگاه‌های خود ازطریق نرم‌افزاری به‌نام Games Optimization Service کنترل می‌کند. کاری GOS این است که وقتی تشخیص دهد هریک از برنامه‌ها یا بازی‌های فهرست درحال اجرا هستند، عملکرد پردازنده‌ی گرافیکی و مرکزی را کاهش خواهد داد. این اقدام باعث می‌شود گوشی‌های سامسونگ امتیازات عملکرد بالایی را ارائه می‌کنند که نشان‌دهنده‌ی عملکرد آن در دنیای واقعی نیست. معیار گیک‌بنچ نیز به‌همین دلیل، گوشی‌های ساخت سامسونگ مجهز به GOS را در فهرست خود ممنوع کرد.

 

سامسونگ ادعا کرد که هدف اصلی GOS، این است که هنگام اجرای طولانی‌مدت برنامه‌ها و بازی‌های سنگین روی گوشی‌های سری گلکسی، از داغ‌شدن بیش‌از حد دستگاه جلوگیری شود. این شرکت مدتی بعد با انتشار یک اصلاحیه، دکمه‌ای به برنامه‌ی Game Booster اضافه کرد که GOS اجازه می‌دهد حداکثر عملکرد را برای همه‌ی برنامه‌ها و بازی‌ها اولیت‌بندی کند.

اپل

 

یک یوتیوبر کره‌ای از شهروندان درمورد گوشی هوشمندی که از آن استفاده می‌کنند و این‌که آیا گلکسی را به آیفون ترجیح می‌دهند یا خیر نظرسنجی کرده است. وی در این ویدئو اشاره می‌کند تعداد کاربرانی که در رده‌ی سنی حدود ۴۰ سال هستند و تصمیم دارند گوشی گلکسی خود را به آیفون تغییر دهند اخیراً افزایش دورقمی داشته است.در انتها ویدیو این یوتوبر با زبان اصلی برای شما کاربران گرامی قرارداده شده است.

 

ظاهراً روندی که میزان استفاده از آیفون را درسایر نقاط جهان افزایش داده، اکنون در کره‌ی جنوبی نیز فعال شده است. در ویدئو فوق، شخصی می‌گوید تحت‌تأثیر میم‌هایی قرار گرفته‌ است که می‌گویند اگر به‌جای آیفون از یک گوشی سامسونگ استفاده می‌کنید، دستگاه ضعیف‌تری دراختیار دارید. شخص دیگری، قابلیت‌های دوربین آیفون را به قابلیت‌های دوربین گوشی‌های گلکسی ترجیح می‌دهد.

 

یکی از افرادی که در فروشگاه اپل حضور داشت، بحث GOS را به‌عنوان دلیل تغییر دستگاه گلکسی خود به آیفون اعلام کرد. با توجه به این موضوع که افراد جوان‌تر در کره‌ی جنوبی، عمدتاً تمایل زیادی به اجرای بازی‌های موبایلی دارند، مسائل مربوط به GOS باعث شده است بخشی از اعتماد آن‌ها به سامسونگ ازدست برود.

 

تفاوتی ندارد که سامسونگ درنهایت اصلاحیه‌ای برای رفع مشکلات GOS ارائه دهد یا خیر. پس از بحث‌هایی که درمورد این ویژگی مطرح شد، شاهد انتقادهای زیادی درمورد آن بودیم. این شرکت تصمیم گرفت سرانجام به مشتریان اجازه دهد که از قدرت کامل دستگاهی که خریداری کرده‌اند استفاده کنند.

 

درحال‌حاضر نمی‌توان با اطمینان و به‌طور دقیق درمورد تعداد مشتریانی که سامسونگ به‌دلیل بحث‌های مرتبط با GOS از دست داده است صحبت کرد، اما مطمئناً این موضوع به معنای پایان سلطه‌ی آن در کره‌ی جنوبی نخواهد بود زیرا اکوسیستم این شرکت در این کشور بسیار مستحکم است و روابط و مشارکت‌هایی که با اپراتورها و خرده‌فروشان دارد، این مورد را تضمین می‌کند که حتی با وجود افزایش محبوبیت آیفون، همچنان به پیشرفت خود ادامه دهد.

 

ویدیو یوتوبر کره ای:

 

/منبع: زومیت


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4jgqz4