پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/07/19 08:02
هک شدن صدا و سیما
کد خبر: 9757

واکنش های شدید به هک شدن صدا و سیما | هک شدن بی بی سی

حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به هک شدن بخش خبری ساعت ۲۱ گفت: باید بپذیریم که کارهای رسانه‌ای امروز بر بستر تکنولوژی صورت می‌گیرد و وقوع اتفاقاتی شبیه به آنچه در شب گذشته در تلویزیون رخ داد به نوعی اجنتاب ناپذیر است...

حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به هک شدن بخش خبری ساعت ۲۱ گفت: باید بپذیریم که کارهای رسانه‌ای امروز بر بستر تکنولوژی صورت می‌گیرد و وقوع اتفاقاتی شبیه به آنچه در شب گذشته در تلویزیون رخ داد به نوعی اجنتاب ناپذیر است... مسؤولان صدا و سیما باید حداکثر دقت و مراقبت را داشته باشند تا چنین اتفاقاتی رخ ندهد. قطعا بالا بردن ایمنی تجهیزات مرتبط با کار رسانه‌ای و همچنین نرم‌افزارهای تخصصی این حوزه از جمله اقداماتی است که باید از سوی مسؤولان صدا و سیما به صورت جدی دنبال شود.

 

قطع چند ثانیه‌ای بخش خبری ساعت ۲۱ شبکه اول سیما و پخش تصاویری از یک گروه هکری موجب شد تا بسیاری از کسانی که شب گذشته پای گیرنده‌های تلویزیونی قرار داشتند، با شعارها و تصاویری مواجه شوند که موجب حیرت آنها شود.

 

شاید اگر مسؤولان صدا و سیما موضوع هک شدن تلویزیون در تاریخ هفتم بهمن سال گذشته و پخش شعارهای گروهک منافقین را جدی گرفته بودند و بخشی از بودجه کلان خود را معطوف به بالا بردن ایمنی این نهاد مهم حاکمیتی می‌کردند، دیگر این امکان وجود نداشت که برای چند ثانیه آنتن زنده تلویزیون در اختیار یک گروه هکری قرار گرفته و تصاویری ساختارشکنانه از تلویزیون پخش شود.

 

در همین رابطه یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر لزوم افزایش ایمنی در تمامی نهادهای حاکمیتی و حساس می‌گوید؛ باید تمامی مسؤولان مراقب باشند تا لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری کمترین آسیب به داده‌های اطلاعاتی کشور وارد شود.

 

بسترهای تکنولوژی همواره در معرض هک قرار دارند

حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به هک شدن بخش خبری ساعت ۲۱ گفت: باید بپذیریم که کارهای رسانه‌ای امروز بر بستر تکنولوژی صورت می‌گیرد و وقوع اتفاقاتی شبیه به آنچه در شب گذشته در تلویزیون رخ داد به نوعی اجنتاب ناپذیر است.

 

بی بی سی هم هک می‌شود

وی تأکید کرد: البته وقوع چنین اتفاقاتی تنها مختص به رسانه ملی نیست و حتی در کشورهای پیشرفته و برای شبکه‌های معروفی همچون «بی بی سی» نیز رخ داده است.

این روحانی سیاستمدار تصریح کرد: مسؤولان صدا و سیما باید حداکثر دقت و مراقبت را داشته باشند تا چنین اتفاقاتی رخ ندهد. قطعا بالا بردن ایمنی تجهیزات مرتبط با کار رسانه‌ای و همچنین نرم‌افزارهای تخصصی این حوزه از جمله اقداماتی است که باید از سوی مسؤولان صدا و سیما به صورت جدی دنبال شود.

 

مجید+انصاری+حسین+جلالی+حسن+نوروزی

 

انصاری در خصوص احتمال وقوع اتفاقات مشابه نیز گفت: در تمامی نقاط جهان شاهد هستیم که رسانه‌ها مورد حمله قرار می‌گیرند و به طور مطلق نیز نمی‌توان گفت که دیگر چنین حملاتی برای صدا و سیما رخ نخواهد داد. اما تمامی دست اندرکاران صدا و سیما باید بدانند که رسانه ملی یک مرکز بسیار مهم و حساس است و به صورت مسقیم با مردم ارتباط دارد و لازم است بالاترین دقت در کار حرفه‌ای رسانه‌ای را نیز داشته باشد.

 

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با توصیه به مسؤولان نهادهای مهم حاکمیتی در کشور، بیان داشت: تنها صدا و سیما نباید به لحاظ ایمنی خود را ارتقاء دهد، بلکه بسیاری از مراکز حساس، همچون بانک‌های اطلاعاتی و دارای داده‌های اطلاعاتی نیز موظف هستند از تمامی جهات سطوح ایمنی خود را بالا ببرند و نباید اجازه دهند اطلاعات مهم آنها خدشه‌دار و یا مورد حمله و یا حتی افشا قرار بگیرد.

 

انصاری در خصوص احتمال جریان نفوذ به مراکزی همچون صدا و سیما گفت: قطعا یکی از روش‌های دشمن نفوذ به مراکز مهم و حساس کشور است. دشمنان تلاش می‌کنند با ابزار و عوامل نفوذی خود به کشور ما آسیب وارد کنند. صدا و سیما نیز باید مراقبت کند که عوامل نفوذی دشمن در آن رخنه نکنند.

نمایندگان مجلس نظر خود گفتند:

 

دو نماینده مجلس یازدهم تحلیل خود را از هک اخبار شبکه یک صدا و سیما ارائه دادند. حسن نوروزی نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس مدعی شده:« هک صدا و سیما واقعیت دارد این جنگ الکترونیک دشمن است و باید حواسمان را جمع کنیم» در عین حال دیگر نماینده مجلس حسین جلالی نماینده مجلس شورای اسلامی با رد هرگونه احتمال هک اخبار سراسری شبکه سیما گفت: «اطلاع دارم که پدیده نفوذ در صدا و سیما رخ داده و تلویزیون هک نشده است.»

 

جنگ الکترونیک دشمن است و باید حواسمان را جمع کنیم

حجت الاسلام حسن نوروزی، نماینده رباط کریم و بهارستان درباره هک اخبار سراسری شبکه یک سیما اعلام کرد: به هرحال این هم جنگ الکترونیک دشمن است.

وی افزود: کما اینکه خیلیها هستند سایتهای نظامی اسرائیل و جاهای دیگر را هک میکنند.

 

این نماینده اصولگرای پارلمان با توصیه به مسؤولان تأکید کرد: هک صداو سیما واقعیت دارئد ما باید حواسمان جمع تر باشد و خودمان را در این زمینه بیشتر تقویت کنیم و خیلی دقت کنیم که در کمند اینها واقع نشویم. طبیعتا ما هم ممکن است در محک چنین چیزی واقع بشویم.

 

اخبار سراسری را عده‌ای نفوذی در داخل مختل کردند

اما حجت الاسلام حسین جلالی، نماینده رفسنجان و انار ضمن رد ادعای هک شدن شبکه یک سیما و اخبار سراسری تاکید کرد: صدا و سیما هک نشده بود و کار هکرها نبود.

این نماینده مجلس بیان داشت: اتفاق اخیر در صدا و سیما پدیده نفوذ بود و از داخل کشور هم است.

 

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: به زودی فرد شناخته و اعلام می شود. البته تخصص من در صداوسیما نیست و نماینده مجلس در سازمان صداوسیما هم نیستم ولی اطلاعی که دارم میدانم که پدیده نفوذ است./منبع: دیده‌بان


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3gblx4