سه‌شنبه 28 فروردین 1403 - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/07/20 06:56
نفت مسجد سلیمان
کد خبر: 9770

تمرین تیم لیگ برتری به بازداشت کشید | تمرین یا میدان جنگ؟

تمرین دیشب تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان به جنجال و دعوا کشیده شد.

تمرین دیشب نفت مسجدسلیمان برگزار شد که بعد از تمرین، معاون فرهنگی باشگاه به همراه یکی از لیدرهای تیم به شدت نسبت به عملکرد مهاجری در دو هفته اخیر لیگ انتقاد کردند.

 

در این درگیری معاون فرهنگی باشگاه و لیدر تیم به مهاجری و پسرش که در کادرفنی حضور دارد، به شدت فحاشی کردند که به دلیل الفاظ زشت به کار برده شده، دادستان مسجدسلیمان که خود را به محل درگیری رسانده بود، معاون فرهنگی و لیدر را روانه بازداشتگاه کرد.

 

نفت مسجد سلیمان

 

درباره تیم نفت مسجد سلیمان بیتشر بدانیم:

باشگاه نفت مسجدسلیمان یک باشگاه فوتبال است که در استان خوزستان و در شهر مسجدسلیمان قرار دارد.

فوتبال این باشگاه توانست در فصل ۹۳–۱۳۹۲ جواز صعود از لیگ دسته اول فوتبال ایران به لیگ برتر فوتبال ایران را کسب کند. ورزشگاه بهنام محمدی در مسجدسلیمان، استادیوم رسمی این باشگاه است. با ورود این تیم به لیگ برتر و در پی مصوبه هیئت وزیران مبنی بر عدم حمایت وزارتخانه‌های دولتی از ورزش قهرمانی، شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب که مالک اصلی این باشگاه محسوب می‌شد، نتوانست در اولین سال حضور آن در لیگ برتر، از این باشگاه حمایت مالی نماید، که در پی آن باشگاه با مشکلات مالی فراوانی روبرو شد و در نهایت به یک دسته پایین‌تر سقوط کرد ولی در فصل ۹۷–۹۶ با هدایت محمود فکری برای بار دوم به مسابقات لیگ برتر صعود کرد.

 

تاریخچه

 

ورود فوتبال به مسجدسلیمان

پس از کشف نفت در مسجدسلیمان و حضور چشمگیر کارکنان انگلیسی شاهد ورود رشته‌های مختلف ورزشی در مسجدسلیمان بودیم. فوتبال یکی از رشته‌هایی است که پس از اکتشاف نفت در شهر مسجدسلیمان، از جایگاه ویژه‌ای در این شهر برخوردار شد. تا پیش از انقلاب ۱۳۵۷ تیم‌هایی همچون تاج (استقلال)، هخامنش، شاهین، دارایی و پاس در مسجدسلیمان وجود داشت. در این سال‌ها تیم تاج مسجدسلیمان اولین تیم شهرستانی ایران بود که موفق شد در سال ۱۳۵۱ تیم پرسپولیس تهران را شکست دهد.

پس از انقلاب، فوتبال مسجدسلیمان در سال ۱۳۶۷ در مسابقات جام فلق (ویژه تیم‌های منتخب شهرهای مختلف کشور) حضور یافت و به مقام قهرمانی کشور رسید. پس از انقلاب رقابت تیم‌های نفتون، دارایی، نفت، استقلال، پرسپولیس، شاهین، قدس، آزادگان و نمره یک در دهه ۶۰ مشتاقان زیادی را به استادیوم این شهر می‌کشاند.

 

راه‌یابی به لیگ یک

نفت مسجدسلیمان با کسب مقام دوم در لیگ دو ۸۹–۱۳۸۸، جواز حضور در رقابتهای لیگ یک را به دست آورد و در اولین تجربه حضور خود در لیگ دسته اول جام آزادگان ۹۰–۱۳۸۹ توانست تا رده چهارم جدول لیگ دسته یک صعود نماید. تیم نفت در لیگ آزادگان ۹۲–۹۱ مدت زیادی در صدر بود و شانس صعود مستقیم به لیگ برتر محسوب می‌شد، اما به این مهم نرسید.

 

راه‌یابی به لیگ برتر

تیم نفت مسجد سلیمان برای اولین بار در سال ۱۳۹۳، با کسب مقام دوم در لیگ دسته یک جام آزادگان، سهمیه ورود به لیگ برتر ایران را به دست آورد[۱] و در سال ۱۳۹۷ با با هدایت محمود فکری با قهرمانی در لیگ دسته اول برای دومین بار به لیگ برتر صعود کرد.

 

نفت مسجد سلیمان

 

ورزشگاه

ورزشگاه اصلی تیم نفت، ورزشگاه بهنام محمدی واقع در منطقه نمره چهل مسجدسلیمان می‌باشد. این ورزشگاه را می‌توان اولین زمین فوتبال مدرن در ایران نامید، که دارای زهکشی و ابعاد استاندارد می‌باشد. این ورزشگاه دارای قدمتی یکصد ساله می‌باشد و مقارن با اکتشاف نفت در مسجدسلیمان احداث گردیده‌است (۱۹۰۸م). پس از صعود تیم نفت مسجدسلیمان سازمان لیگ تصمیم گرفت که گنجایش ورزشگاه را افزایش یابد و امکاناتی از جمله هتل و فرودگاه و … به منظور توسعه و ارتقای استانداردها بسازد.

 

هیئت مدیره

اعضای هیئت مدیره باشگاه نفت مسجد سلیمان عبارتند از:

هدایت یزدی (مدیرعامل و عضو هیئت مدیره)

محمد خانچی (رییس هیئت مدیره)

داریوش حسن پور (عضو هیئت مدیره)

محمد علی احمدی (عضو هیئت مدیره)

امیر محتشم حاجی‌پور(عضو هیئت مدیره)

ابوذر شجاعی برجویی (قائم مقام باشگاه)

 

افتخارات

لیگ آزادگان (دسته یک):

قهرمان (۱): ۹۷–۱۳۹۶

نائب قهرمان (۱): ۹۳–۱۳۹۲

لیگ دسته دوم:

نائب قهرمان (۱): ۸۹–۱۳۸۸

 

لباس

بازیکنان تیم نفت مسجدسلیمان غالباً با لباس زرد به میدان می‌روند. لباس این تیم به دو رنگ سفید و سیاه است. این لباس ها با الهام از لباس مردانهٔ مردم بختیاری که چوقا نامیده می‌شود طراحی شده‌است./منبع: ایسنا


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4yrlj3