پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/07/26 05:39
همایون شجریان | سحر دولتشاهی
کد خبر: 9896

ازدواج همایون شجریان و سحر دولتشاهی دوباره دردسر ساز شد | همایون شجریان شجریان و همسرش ممنوع الکار شدند؟

گذرنامه «همایون شجریان»، خواننده مشهور و فرزند استاد محمدرضا شجریان به او تحویل داد شد.

گذرنامه «همایون شجریان»، خواننده مشهور و فرزند استاد محمدرضا شجریان به او تحویل داده شد. این در حالی است که چندی پیش خبر توقیف گذرنامه همایون شجریان و همسرش سحر دولتشاهی جزو اخبار داغ بود.

 

 گذرنامه همایون شجریان که در فرودگاه توقیف شده بود، چند روز پیش از سوی مقامات مسئول به این خواننده تحویل داده شد و او ممنوعیتی برای سفر خارجی ندارد.

 این خبر ساعاتی پیش از سوی سحر فروزان مدیربرنامه‌های همایون شجریان تایید شد.

 

 آقای «میراحمدی» معاون امنیتی وزارت کشور ۱۸ مهر اعلام کرده بود که گذرنامه همایون شجریان به وی تحویل داده خواهد شد و مشکلی در این زمینه نیست.

 پیگیری‎ها نشان می‎دهد که از همان موقع روند تحویل گذرنامه قطعی شده بود.

 

تصویری که چند روز پیش از همایون شجریان و سحر دولتشاهی حین ورود به کشور در فرودگاه اما منتشر و پربازدید شده بود:

 

سحر دولتشاهی | همایون شجریان

 

در ادامه بیوگرافی سحردولتشاهی و همایون شجریان قراردارد:

 

بیوگرافی سحر دولتشاهی

سحر دولتشاهی بازیگر سینما، تئاتر، سینما و تلوزیون ایران است و متولد 16 مهر سال 1358 است. او فارغ التحصیل رشته های ادبیات نمایشی و مترجمی زبان فرانسه می باشد. مادر سحر نائب رئیس فدراسیون شنا است و پدرش مهندس است و در تورهای دوچرخه سواری در ایران و خارج از کشور فعال است.

 

سحر دولتشاهی

 

شروع فعالیت هنری و نخستین فیلم

فعالیتش را از اواخر دهه 70 با تئاترهای دانشجویی آغاز کرد. شروع حرفه ای او هم در تئاتر در سال 79 و 80 بود که همین باعث شد در فیلم فرزند صبح در سال 1383 بازی کند و به کارگردان این فیلم معرفی شد و نخستین تجربه بازیگری اش را تجربه کرد.

 

شروع فعالیت هنری و نخستین فیلم

فعالیتش را از اواخر دهه 70 با تئاترهای دانشجویی آغاز کرد. شروع حرفه ای او هم در تئاتر در سال 79 و 80 بود که همین باعث شد در فیلم فرزند صبح در سال 1383 بازی کند و به کارگردان این فیلم معرفی شد و نخستین تجربه بازیگری اش را تجربه کرد.

 

سحر دولتشاهی

 

مشهور شدن سحر دولتشاهی

بازی سحر دولتشاهی در سریال مسافران به ساخته همسر سابقش رامبد جوان در سال 1388 با نقش آدم فضایی بسیار مورد استقابل قرار گرفت و همین باعث شد که او خیلی زود مشهور شود.

 

ازدواج با رامبد جوان و نحوه آشنایی با وی

نخستین فعالیت هنری از تئاتر شروع شد. حضور در تئاتر باعث آشنایی با رامبد جوان شد و این دو در تاریخ 27 اسفند سال 1387 با هم ازدواج کردند که پس از 6 سال در سال 1393 از هم جدا شدند و رامبد جوان بلافاصه با نگار جواهریان ازدواج کرد.

نکته جالب این است که سحر دولتشاهی و نگار جواهریان در فیلم طلا و مس نقش های اصلی را به عهده داشتند و کنار یکدیگر ایفای نقش کرده اند.

 

دلیل جدایی از رامبد جوان

سحر دولتشاهی که به دلیل جدایی از همسر سابقش رامبد جوان سال 93 را در تنهایی و البته پرکاری در عرصه بازیگری دنبال کرده در گفتگو یی درباره این تنهایی بیان می دارد:سال 93 در عین حال که سال شلوغی برایم بود در تنهایی لذت بخشی هم سپری شد نه فقط به عنوان بازیگر که در خیلی جهات هم رشد داشتم.

 

سحر دولتشاهی

 

شایعه ازدواج با همایون شجریان

در اینترنت شایعات پیرامون هنرمندان زیاد است و مدتی هم شایعه شد که همایون شجریان و سحر دولتشاهی با هم ازدواج کرده اند. این خبر کذب محض است. همایون شجریان هم اکنون در کنار همسرش زندگی می کند و سحر دولتشاهی هم فعلا ازدواج نکرده است و به کارهای بازیگری مشغول است.

 

تایید ازدواج

در مرداد سال 1400 پس از انتشار پست اینستاگرامی از همایون شجریان و تعاریفی که سحر دولتشاهی در قالب کامنت در زیر پست او کرده بود، معلوم شد که این دو وارد رابطه عاشقانه شده اند.

 

شغل دوم سحر دولتشاهی

از بچگی بازیگری برای او جذاب بود او می گوید که من ادبیات نمایشی خوانده ام ولی هنوز هم بخشی از دغدغه ام نوشتن می یاشد. در دوران دانشجویی همان موقع که سر کلاس می نوشتم، جزو شاگردان خوب بودم یا هنگامی که ترجمه می کردم.

بازیگری از بچگی برایم جذاب بود اما واقعیتش این است که من ادبیات نمایشی خوانده ام و هنوز هم بخشی از دغدغه ام نوشتن است. خیلی غبطه می خورم اگر همچنان برای نوشتن وقت نگذارم. نوشتن همیشه پسِ ذهن من هست. نمی دانم باید زمانش برسد یا من زمانش را برسانم ! هنوز هم فکر می کنم یکی از شغل های ایده آلم نویسندگی است.

 

سحر دولتشاهی

 

فوبیای شلوغی 

او با اینکه بسیار مشهور است و ممکن است در میان جمعیت زیاد قرار بگیرد ولی دل خوشی از جمعیت زیاد ندارد و به اصطلاح فوبیای شلوغی دارد.

 

افتخارات و جوایز سحر

بازی در فیلم طلا و مس به کارگردانی همایون اسعدیان در سال 1390 باعث شد که نامزد جایزه بهترین بازیگر نقش دوم زن از چهاردهمین جشن خانه سینما شود. سحر دولتشاهی به دلیل بازی در فیلم عصر یخبندان در سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر و برای بازی در فیلم عرق سرد و چهارراه استانبول در سی و ششمین دوره جشنواره فجر، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را به دست آورد. بدین ترتیب او تا به حال دو بار برنده جایزه سیمرغ بلورین شده است.

 

 

بیوگرافی همایون شجریان

همایون شجریان متولد 31 اردیبهشت 1354 در تهران و فرزند محمدرضا شجریان و برادر مژگان شجریان است. وی از خوانندگان موسیقی ایرانی و نوازندهٔ تنبک و کمانچه می باشد.

 

6027279_219

 

کودکی همایون شجریان

همایون شجریان از ده سالگی به همراه خواهرانش نزد پدر آواز را شروع کرد و در دوران بلوغ روزانه تکنیک آواز و صداسازی را به صورت فشرده فرا گرفت. در همان زمان به هنرستان موسیقی رفت و کمانچه را به عنوان ساز تخصصی خود انتخاب کرد و در خارج از هنرستان به ادامهٔ فراگیری آن نزد اردشیر کامکار و آشنایی با تار و سنتور بصورت گوشی پرداخت.

 

تفریحات و علاقه مندی های همایون شجریان

من بعد از سینما، تئاتر را هم خیلی دوست دارم و هربار که فرصتی پیش بیاید، حتما به دیدن نمایش ها می روم.

خودم به بازیگری علاقه دارم، اما هیچ وقت جراتش را پیدا نکرده ام. به نظرم آدم باید یا واقعا دست پر باشد یا اصلا وارد این حرفه نشود. من هم چون این توانایی را هیچ وقت در خود ندیده ام.

 

ازدواج و همسر همایون شجریان

گیتا خوانساری همسر همایون شجریان می باشد که در سال 1374 با همایون شجریان ازدواج کرده است و دخترش یاسمن بعد از دوازده سال ازدواجشان به دنیا امده است.

 

علت+طلاق+همایون+شجریان+از+همسر+اولش+و+ازدواج+با+خانم+بازیگر++عکس

 

دوستان سینمایی همایون شجریان

اغلب سینماگران از دوستان نزدیک و صمیمی من هستند. پرویز پرستویی، گلاب آدینه، گوهر خیراندیش از این دسته هستند و نیکی کریمی ازجمله دوستان سینمایی من است که خود از علاقه مندان موسیقی کلاسیک به شمار می رود.

در میان بچه های تئاتر سیامک صفری، بهناز جعفری و بسیاری دیگر. می دانم هر اسمی هم بیاورم باز عده ای از قلم می افتند و من شرمنده شان می شوم

 

آغاز فعالیت حرفه ای

او از سال 1370 به همراه محمدرضا شجریان و گروه آوا در کنسرت های آمریکا، اروپا و ایران (با تنبک) همراهی کرد و از 1378 به بعد در صحنهٔ کنسرت ها به هم خوانی با پدرش پرداخت. همایون شجریان کنسرت های بسیاری را با بزرگان موسیقی اجرا کرده و آثار زیادی را به همراه آنان در ایران و جهان منتشر کرده است که می توان به آلبوم کنسرت های «بی تو بسر نمی شود» و «فریاد» اشاره کرد که هردو اثر در سال های 2003 و 2005 نامزد دریافت جایزه گرمی شدند.

 

همایون+شجریان (3)

 

اولین آلبوم

اولین آلبوم همایون شجریان تنهایی خوانندگی آن را بر عهده داشت «نسیم وصل» نام دارد که آهنگ سازی آن را محمدجواد ضرابیان بر عهده داشته است در سال 1382 منتشر شد. این سرآغازی بود بر اجرای کنسرت ها و آلبوم های مستقل او. وی پس از آن در سال 1383 دو آلبوم شوق دوست و ناشکیبا را منتشر کرد و در سال 1384 نقش خیال را به آهنگ سازی علی قمصری به بازار عرضه کرد که با استقبال فراوانی روبرو شد. جدیدترین کنسرت او به نام هوای گریه در شهریور ماه در برج میلاد برگزار شد.

پس از آن در مهرماه 1385 آلبوم با ستاره ها که حاصل همکاری او با محمدجواد ضرابیان می باشد را به بازار عرضه کرد. در سال 1387 دو آلبوم قیژک کولی و خورشید آرزو را با همکاری گروه دستان منتشر کرد. او آب، نان، آواز را به آهنگسازی علی قمصری در سال 1388 و آلبوم شب جدایی را در سال 1389 منتشر کرد. در سال 1390 او آلبوم شوق نامه و ای جان جان بی من مرو را عرضه کرد. آلبوم شوق نامه به نوعی بازیابی تصانیف منسوب به عبدالقادر مراغه ای است که حاصل 4 سال تلاش گروهی به سرپرستی محمدرضا درویشی است.

البته همایون شجریان تا سال 1388 پدرش را در اجراها همراهی می کرد. این دو مدت زمانی عضو گروه آوا بودند و در این دوران دو آلبوم غوغای عشق بازان و کنسرت محمدرضا شجریان و گروه آوا اجرا و به بازار عرضه شدند.

ترانه وطن بر اساس شعری با همین نام از سیاوش کسرایی از کارهایی بود که همایون شجریان چندی قبل از خرداد 1388 منتشر کرد./منبع: تسنیم


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/456do2