پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/07/30 08:06
اینترنت ماهواره ای
کد خبر: 9995

مرحله جدید فعال‌سازی اینترنت ماهواره‌ای در ایران

دو خبرگزاری رویترز و سی ان ان از ساعتی قبل ادعا کردند کاخ سفید درحال مذاکره با ایلان ماسک برای گسترش اینترنت ماهواره ای به ایران است.

دو خبرگزاری رویترز و سی ان ان از ساعتی قبل ادعا کردند کاخ سفید درحال مذاکره با ایلان ماسک برای گسترش اینترنت ماهواره ای به ایران است.

پیشتر مسئولان دولت درباره تبعات این اقدامات مداخله جویانه به دولت آمریکا و ایلان ماسک هشدار داده بودند.

 

در توضیح این خبر آمده:

 

شبکه سی‌ان‌ان به نقل از چند مقام ارشد آمریکایی مدعی شده است که دولت بایدن در حال مذاکره با ایلان ماسک درباره امکان راه‌اندازی سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در داخل ایران است.

 

 سی ان ان ادعا کرد که چند شخصیت مطلع در خصوص این موضوع چنین خبری را تایید کرده اند.

 البته ایلان ماسک در روزهای گذشته ادعا کرده است اینترنت ماهواره ای در ایران فعال شده و تعدادی از دستگاه های گیرنده این اینترنت در ایران فعال هستند.

 

همچنین اخیرا تجارت نیوز در گزارشی از فروش دستگاه های انتقاد دیتای استارلینک در ایران به قیمت ۶۰ میلیون تومان در بانه خبر داده بود و رسانه های فارسی زبان ادعا کرده بودند این دستگاه ها در تهران با قیمت ۳۲ میلیون خرید و فروش می شوند.

 

با این وجود وزارت ارتباطات استفاده از این تکنولوژی را در کشور جرم اعلام کرده و به ایلان ماسک هم درباره تبعات راه اندازی بدون مجوز ایران هشدار داده است . همچنین نورنیوز با هشدار به سیاست های مداخله جویانه آمریکا درباره فعال سازی انیتنرت ماهواره ای در ایران هشدار داده بود.

 

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات هم در واکنش به ادعاهای ایلان ماسک گفته بود اگر بدون کسب مجوز ، دنبال چنین اقدامی باشند از طریق اتحادیه جهانی مخابرات از این اپراتور شکایت خواهیم کرد و البته گفته بود:«ورود تجهیزات این نوع اینترنت به کشور ممنوع است و با توجه به گرانی و هزینه هایش ، این اتفاق نمی افتد و همه گیر نمی شود.»

 

ایلان ماسک در یک ساله گذشته در اوکراین و روسیه به درخواست ناتو اینترنت ماهواره ای خود را فعال کرده است اما در هفته های اخیر از هزینه های سرسام آور این اینترنت رایگان گلایه کرده و گفته بیش از ۸۰ میلیون دلار برای رساندن اینترنت به اوکراین هزینه کرده و دولت آمریکا اگر قصد دارد این اینترنت را به صورت رایگان به دست مردم اوکراین برساند باید هزینه هایش را خودش تقبل کند!/منبع: برترین ها


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3zwvz3