سه‌شنبه 07 فروردین 1403 - 26 Mar 2024
تاریخ انتشار: 1401/08/01 06:26
قیمت دلار| قیمت دلار الان| قیمت دلار امروز
کد خبر: 10013

قیمت دلار آرام گرفت؟| حباب خطرناک درهم

بازار ارز از چهاردهم مهر در محدوده قیمتی بالای نیمه کانال ۳۲ هزار تومان و پایین تر از مرز ۳۳ هزار تومان گرفتار شده است و همین مسئله موجب شده معامله گران با احساس قدرت بالای بازارساز در بازار، از خرید ارز در کوتاه مدت دلسرد شوند.

قیمت دلار مدام در حال بالا رفتن و پایین آمدن است در سرتاسر دنیا قیمت ها بر اساس قیمت دلار بالا و پایین می شود قیمت دلار امروز در بازار آزاد افت داشته است است که ممکن تا آخر هفته بالا برود ولی نمیتوان گفت که این پیش بینی قطعی باشد ممکن است که ثابت بماند یا پایین تر بیاید قیمت دلار در تورم دنیا خیلی تاثیر دارد. قیمت دلار فعلا نوسان دارد.

بازار ارز این روزها آرام و بدون نوسان معامله می شود، نه امید صعود توانسته دلار را به کانال بالاتر پرتاب کند و نه ترس سقوط فروشندگان را روانه بازار می کند، آرامش بیش از حد بازار باعث شده تا برخی نگران باشند که نکند این آرامش، همان آرامش قبل از طوفان باشد.

قیمت دلار

قیمت دلار حرفی برای گفتن ندارد

دلار تهران این روزها حرفی برای گفتن ندارد، اخبار تحریم و توقف مذاکرات مانع از فروش ارز در حمایت ها می شود و سایه سنگین بازارساز در بازار اشتیاق خرید را از خریداران گرفته است.

قیمت دلار گرفتار شد

به گزارش اکوایران، بازار ارز از چهاردهم مهر در محدوده قیمتی بالای نیمه کانال ۳۲ هزار تومان و پایین تر از مرز ۳۳ هزار تومان گرفتار شده است و همین مسئله موجب شده معامله گران با احساس قدرت بالای بازارساز در بازار، از خرید ارز در کوتاه مدت دلسرد شوند.

برخی این چنین ادعا می کنند که بازار ارز قبلا هم این چنین کنترل های سختی داشته است ولی این اتفاق منجر به فشرده شدن تقاضا در بازار شده و در نهایت فنر فشرده بازار آزاد شده است.

خریداران از قیمت دلار دلسرد شدند؟

در نقطه مقابل این نظر دیدگاه دیگری وجود دارد که بیان می کند کنترل شدید بازارساز در کوتاه مدت خریداران کوتاه مدتی را ناامید می کند و تقاضای کوتاه مدت را با دلسرد شدن خریدارن کاهش می دهد ولی در ادامه ممکن است پس از انتخابات آمریکا در ماه نوامبر، با شروع مجدد مذاکرات ورق در بازار ارز برگردد، دلیل این دیدگاه هم سخنان روز قبل وزیر خارجه ایران بود که اعلام کرد که سه روز قبل از آمریکا پیامی برای احیای برجام دریافت کرده است. 

قیمت دلار

معامله گران ارز بی گدار به آب نمی زنند

بازار ارز قبلا بارها موقعیت قهر و آشتی در مذاکرات را تجربه کرده است‌ و این بار با قرارگیری در این موقعیت تجربه گذشته را مد نظر قرار می دهد و بی گدار به آب نمی زند.

حرکت خلاف جهت قیمت و حباب سکه

سکه امامی دیروز در محدوده ۱۵ میلیون تومان به کار خود پایان داد در حالیکه قیمت سکه امامی بالا رفت حباب سکه امامی خلاف جهت حباب سکه حرکت کرد و کاهشی شد، حباب سکه امامی در مهرماه فقط پنج روز کاری پایین ۱۴ درصد بوده و باقی ماه را در بالای محدوده ۱۴ درصد ایستاده است.

بر خلاف هفته قبل قیمت معامله سکه رفاه از سکه امامی عقب افتاده است و سکه امامی در پله آخر کانال ۱۴ میلیون تومانی معامله شد و از بازار طلا جا ماند.

حباب خطرناک درهم

اکوایران قیمت پایانی دلار در بازارهای مختلف را در هر روز محاسبه میکند و در نموداری اولین، کمترین،بالاترین و آخرین قیمت هفته منتهی به آن روز را قرار می دهد.

قیمت دلار در بازارهای سلیمانیه و امارات در روز قبل رشد بیشتری را نسبت به دلار تهران تجربه کرد. نرخ دلاری درهم بیشترین افزایش را در روز قبل تجربه کرد و به همین دلیل حباب دلاری درهم به نزدیکی ۵۰۰ تومان رسید.

محدوده ۵۰۰تومانی حباب درهم برای بازار ارز خطرناک است و در صورتی که کاهش پیدا نکند میتواند دلار تهران را برای افزایش ترغیب کند. در حالیکه نرخ دلار تهران و نرخ دلاری درهم در روز قبل رشد کرد نرخ دلاری سکه امامی و ربع سکه به خاطر رشد قیمت اونس طلا در آخرین روز معاملاتی بازار جهانی کاهش یافت.

سیگنال کدال به بازار سرمایه

بعد از انتشار گزارشات خوب گروه پالایشگاهی که تایید کننده ارزندگی این گروه بود، گزارشات خودرو، خزامیا و وبملت هم به کدال رسید، با انتشار گزارشات مناسب از سهام لیدر گروه پالایشی، خودرویی و بانکی می توان گفت که مثلث افزایشی بازار در حال تکمیل است.

گروه پالایشی، خودرویی و بانکی لیدرهای اصلی بازار هستند که از هفته گذشته تا کنون گزارشات مناسبی را روانه کدال کرده اند، با گزارشات مناسب این گروه ها به نظر می رسد که بازار در حال تکمیلی مثلث افزایشی خود است.

تحلیلگران معتقدند که بازار در شرایط خوب و ارزنده ای است و قرار گرفتن در سمت فروشنده، تصمیم درستی در شرایط کنونی نیست ولی بازار سهام از کمبود نقدینگی رنج می برد در این شرایط باید بررسی کرد که گزارشات خوب منتشر شده می توانند پول های گریخته از بازار سهام را ترغیب به بازگشت کنند؟ و این گزارشات می تواند سوخت حرکت صعودی شاخص کل را تامین کند یا خیر؟


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4mbj52