شنبه 08 اردیبهشت 1403 - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/12/16 20:30
کد خبر: 133038

فرهنگ و هنر با مذهب آمیخته است

رضایی عنوان کرد: فرهنگ و هنر با مذهب آمیخته است و برای انتقال مفاهیم دینی و مذهبی باید از هنر و راهکار‌های فرهنگی استفاده کرد.

 به گزارش ستاره پارسی، ریحانه رضایی که با نمایش «روزی که بهشتی شدم» در جشنواره تئاتر شبستان شرکت کرده گفت: اولین تجربه‌ای بود که در مساجد اجرا کردیم و نسبت به اجرا‌های قبلی متفاوت‌تر و سخت‌تر بود. چون در اجراها امکانات ویژه مثل نور، اکسسوار و ... نداشتیم و فقط از امکانات مساجد استفاده کردیم. 

وی جشنواره تئاتر ملی شبستان را مفید ارزیابی کرد و افزود: فرهنگ و هنر با مذهب آمیخته است و برای انتقال مفاهیم دینی و مذهبی باید از هنر و راهکار‌های فرهنگی استفاده کرد.  

کارگردان نمایش «روزی که بهشتی شدم» اظهار داشت: هم برخی اهالی مسجد نگاه‌های درستی نسبت به فرهنگ و هنر ندارند و هم برخی از بیرونی‌ها نگاه اشتباهی به رابطه مسجد، دین و مذهب با فرهنگ و هنر دارند. بنابراین باید تلاش کرد تا هر دو قشر متوجه شوند که دین و مذهب نه تنها مخالفتی با فرهنگ و هنر ندارد، بلکه مذهب، هنری که انسان‌ها را تعالی ببخشد، تایید می کند. 

 رضایی درباره نمایش «روزی که بهشتی شدم» گفت: این اثر در ارتباط با حضرت فاطمه زهرا (س) است و داستانش مربوط به ازدواج یک فرد یهودی است که با عنایت حضرت زهرا (س) مسلمان می‌شود و مسیر زندگی‌اش تغییر می‌کند. 

 وی یادآور شد: نمایش «روزی که بهشتی شدم» به نویسندگی ندا ثابتی و کارگردانی ریحانه رضایی و کاری از کانون تخصصی معین مسجد نبی اکرم (ص) است که بر اساس کتاب تاریخ چهارده معصوم نوشته علامه مجلسی آماده شده است. بازیگران آن نیز عبارتند فاطمه طلعت‌فر در نقش شالم، مهدیه حدیثی در نقش ینا، پینار رحیمی در نقش حانون، سروین اصلانی در نقش هارا، بیتا شیری در نقش ترافیم، مهرنوش عطاردی در نقش زیلپا و ریحانه رضایی در نقش پریکلا.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3nwgmx