شنبه 08 اردیبهشت 1403 - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1402/12/21 06:36
رپورتاژ/
کد خبر: 133055

چرا نباید از تلگرام طلایی استفاده کنیم؟

ما امروز در این مقاله قصد داریم در مورد مزیت و معایب برنامه هایی مانند تلگرام طلایی صحبت کنیم، باید بدانیم چرا چرا نباید از تلگرام طلایی استفاده کنیم؟ پس بهتر است اول به مزیت این برنامه بپردازیم.

بعد از فیلتر شدن برنامه هایی مانند تلگرام کاربران زیادی از برنامه های ناامن و مشکوکی مانند تلگرام طلایی استفاده کردند؛ با این کاربران همیشه از امنیت برنامه های ایرانی مانند ایتا گلایه میکنند ولی عجیب است که با وجود اطلاع کامل از این مسئله، به سراغ نسخه‌های مشکوک داخلی تلگرام، مثل تلگرام طلایی، رفته‌اند.

ما امروز در این مقاله قصد داریم در مورد مزیت و معایب برنامه هایی مانند تلگرام طلایی صحبت کنیم، باید بدانیم چرا چرا نباید از تلگرام طلایی استفاده کنیم؟ پس بهتر است اول به مزیت این برنامه بپردازیم.

چرا نباید از تلگرام طلایی استفاده کنیم؟

مزیت استفاده از تلگرام طلایی چیست؟

تنها مزیتی که برا این برنامه میتوانیم نام ببریم بحث فیلتر نبودن آن است یعنی کابران حاضر در ایران به راحتی و بدون استفاده از فیلتر شکن میتوانند از این برنامه استفاده کنند.

اما بنده پیشنهاد میکنم گول بدون فیلتر بودن این برنامه را نخورید چرا که معایب این برنامه بسیار زیاد تر از مزیت های آن است، در ادامه به صورت کامل این موارد را بررسی خواهیم کرد.

اما ممکن است بپرسید پس بحث فیلتر بودن را چگونه برطرف کنیم؟

برای این موضوع راه های زیادی وجود دارد که این موارد عبارت اند از:

  1. از برنامه های ایرانی مانند ایتا و بله استفاده کنید: برنامه هایی مانند ایتا و بله 2 پیام رسان مانند تلگرام هستند که میتوانید از این 2 برنامه به جای تلگرام استفاده کنید.

به یاد داشته باشید لازم نیست نگران کسب و کار خود در تلگرام باشید چرا که با خرید ممبر ایتا و خرید ممبر برای بله میتوانید تعداد کاربران خود را در این 2 پیام رسان نیز افرایش داده و کسب و کارتان را به ایتا و بله انتقال بدهید.

  1. از پروکسی تلگرام استفاده کنید: اگر به هر دلیلی نمیتوانید تلگرام را رها کنید بهتر است از پروکسی تلگرام استفاده کنید؛ پروکسی تلگرام یکی از قابلیت‌های تلگرام که یکی از محبوب‌ترین پیام‌رسان‌های جهان است می‌باشد که به کاربران امکان ارتباط با یکدیگر را از طریق اینترنت می‌دهد. با این حال، در برخی کشورها، این برنامه به دلایل مختلفی مانند سانسور یا فیلترینگ، دسترسی ندارد. در این موارد، کاربران می‌توانند با استفاده از پروکسی، به تلگرام دسترسی پیدا کنند.

معایب استفاده از تلگرام طلایی

اکنون که با مزیت های این برنامه آشنا شدیم بهتر است به برخی از معایب های این برنامه نیز بپردازیم تا بدانیم چرا نباید از تلگرام طلایی استفاده کنیم؟

  • عدم رمزگذاری سرتاسر: تلگرام طلایی از رمزگذاری سرتاسر برای تمام گفتگوها و تماس‌ها استفاده نمی‌کند، این یعنی احتمال هک شدن و دسترسی به اطلاعات شما توسط افراد ثالث وجود دارد.
  • مشکلات فنی: تلگرام طلایی ممکن است با مشکلات فنی مانند کندی، قطعی و عدم کارکرد صحیح برخی از ویژگی‌ها مواجه باشد.
  • احتمال سوءاستفاده از اطلاعات: تلگرام طلایی به اطلاعات شخصی شما مانند شماره تلفن، مخاطبین و محتوای گفتگوهایتان دسترسی دارد و احتمال سوءاستفاده از این اطلاعات توسط توسعه‌دهندگان این برنامه وجود دارد.
  • نبود نظارت تلگرام: تلگرام طلایی توسط تیم تلگرام توسعه داده نشده و به طور رسمی توسط آنها پشتیبانی نمی‌شود. به همین دلیل، تلگرام هیچ نظارتی بر امنیت و حریم خصوصی این برنامه ندارد.
  • پیام های تبلیغاتی: بدترین عیب این برنامه بحث کانال های تبلیغاتی است؛ این مورد یعنی همه کاربران میتوانند به صورت خودکار شما را به هر کانال و گروهی اضافه کنند، ولی در تلگرام نسخه اصلی میتوانید جلوی این مورد را بگیرید.

در نتیجه

تلگرام طلایی یکی از پیام رسان های ایرانی است که به صورت شبیه ساز برای تلگرام طراحی شده، این برنامه پس از فیلتر شدن تلگرام طراحی شد تا همه کاربران ایرانی بتوانند بدون استفاده از فیلتر شکن از تلگرام استفاده کنند اما همانطور که در این مقاله نیز به صورت کامل به آن اشاره شد عیب هایی که این برنامه دارد بسیار بیشتر از مزیت آن است به همین دلیل بنده این برنامه را اصلا پیشنهاد نمیکنم.

از این که تا اینجا همراه ما بودید ممنونیم، چرا نباید از تلگرام طلایی استفاده کنیم سوال بسیاری از کاربران است که در این مقاله سعی شد به صورت کامل به این مورد بپردازیم.

موفق باشید.

سوالات متداول

چرا نباید از تلگرام طلایی استفاده کنیم؟

به خاطر بحث امنیت و پیام های تبلیغاتی این مورد اصلا مورد گزینه خوبی نیست، که در این مقاله به صورت کامل به این مورد پرداخته شد.

از چه پیام رسان هایی میتوانیم به جای تلگرام طلایی استفاده کنیم؟

از پیام رسان هایی مانند ایتا، بله و روبیکا میتوانید به جای این برنامه استفاده کنید، این برنامه ها پیام رسان های ایرانی هستند که میتوانید بدون فیلتر شکن از آن ها استفاده کنید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4dvopp