شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 18 May 2024
تاریخ انتشار: 1401/06/30 06:09
مریم بوبانی|مریم بوبانی بیوگرافی
کد خبر: 9526

اعتراض متفاوت مریم بوبانی | مریم بوبانی بازگی معروف به سیم آخر زد

مریم بوبانی با انتشار یک عکس در اینستاگرام از کشف حجاب خود در ۶۹ سالگی خبر داد.

 مریم بوبانی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون نیز در اعتراض به گشت ارشاد، حجاب خود را برداشت.

بیوگرافی مریم بوبانی

مریم-بوبانی

 

مریم بوبانی (زادهٔ ۱۳۳۲ در سنندج) بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایرانی است.

دو سال در کلاس‌های آزاد بازیگری بازیگری آموخت. فعالیت خود را با تئاتر آغاز کرد و بعد از دهه ۴۰ زندگی خود وارد عرصه حرفه ای سینما و تلویزیون شد، دو فرزند هنرمند مشهور در عرصه موسیقی دارد و در ۱۳۷۶ با بازی در مهر مادری (به کارگردانی کمال تبریزی) در نقشی فرعی بازی در سینما را آغاز کرد. وی مادر آیین احمدی فر تنظیم کننده ی گروه موسیقی چارتار است.

آوارگی جنگ مریم بوبانی

مریم بوبانی

او می گوید: کلاس اول دبیرستان که بودم آقای خلج تئاتری را برای اجرا به شهر آبادان آورد و بعد از دیدن این نمایش، تصمیمم برای بازیگر شدن، قطعی شد. وقتی دانش‌ آموز بودم در تئاترهای مدرسه بازی می‌ کردم و خیلی جدی این کار را ادامه می‌ دادم، اما بعد اتفاقات دیگری در زندگی‌ ام رخ داد که مرا از مسیر بازیگری دور کرد. ازدواج کردم، بچه‌ دار شدم و بعد جنگ شد و آوارگی سال‌ های جنگ با دو بچه که آنها را از این شهر به آن شهر می‌ بردم تا سالم بمانند.

مهاجرت به تهران مریم بوبانی

مریم بوبانی

 

مریم بوبانی او می گوید: سال ۷۰ تصمیم گرفتیم از خوزستان به تهران مهاجرت کنیم تا شرایط زندگی برای بچه‌ هایم بهتر شود چون در شهرهای جنگزده هیچ امکانی برای پیشرفت بچه‌ها وجود نداشت. تهران که ساکن شدیم و زندگی بچه‌ هایم روی روال افتاد و خاطرم از آنها که راحت شد.

کشف حجاب مریم بوبانی

مریم بوبانی

مریم با انتشار این عکس از خودش نوشت:

چهل و چند سال رنج، رنگی به مو‌های من نگذاشته، اما همین سپیدی را از اجبار روسری می‌رهانم به احترام وبرای همراهی باهمه #زنان و#دخترانِ #وطنم


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/27bxe3