سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 - 14 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/06/02 09:48
پیمان معادی | استایل پیمان معادی
کد خبر: 122650

پیمان معادی و استایل گنگش | پیمان معادی استایل جذابش غوغا به پا کرد

پیمان معادی بازیگر و کارگردان ایرانی و استایل گنگش در ادامه خواهید دید.

پیمان معادی متولد 9 تیر سال 1349 در نیویورک است.پیمان معادی  کارگردان، فیلمنامه نویس و بازیگر ایرانی زاده نیویورک است .پیمان معادی که در سن 6 سالگی به کشور ایران آمده است.پیمان معادی به دلیل نقش آفرینی در فیلم های جدایی نادر از سیمین و درباره الی به عنوان بازیگر صاحب سبک شناخته شده است.پیمان معادی برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه نویس در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر شد. پیمان معادی

باز در فیلم های جهانی

او در فیلم های بین المللی هم ایفای نقش کرده است و از ممترین نقش های او می توان به علی در فیلم کمپ ایکس ری، فیلم آخرین شوالیه ها در کنار مورگان فریمن و در نقش پدر نصیر خان در سریل بریتانیایی آن شب اشاره کرد.

تحصیلات

پیمان معادی فرزند زوج ایرانی است و در سال 1970 در نیویورک متولد شد.  رشته تحصیلی او مهندسی متالورژی است و از دانشگاه کرج فارغ التحصل شده است.

شروع فعالیت

فعالیتش را در سینما به عنوان فیلمنامه نویس و با نگارش فیلمنامه آواز قو شروع کرد و تا چند سال به نوشتن فیلمنامه هایی مانند عطش، کافه ستاره، کمای و … مشغول بود.

نخستین ایفای نقش

او برای نخستین بار در سال 1387 به عنوان بازیگر در فیلم درباره الی به کارگردانی اصغر فرهادی ظاهر شد و بازی قابل توجهی را نیز ارائه کرد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/27koe6