یک‌شنبه 09 اردیبهشت 1403 - 28 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/12/04 12:31
ولادت حضرت ابوالفضل | تاریخ ولادت حضرت ابوالفضل
کد خبر: 13925

ولادت حضرت ابوالفضل 1401 چند شنبه است؟ | تاریخ ولادت حضرت ابوالفضل 1401

تاریخ شهادت و ولادت عباس بن ابی طالب فرزند امام علی(ع) در تاریخ های شمسی و قمری و... را برای شما بازگو کرده ایم.

به گزارش ستاره پارسی: عباس بن علی بی ابی‌طالب مشهور به ابوالفضل پنجمین پسر امام علی(ع) و اولین فرزند ام‌البنین است که شیعیان احترام خاصی برایش قائلند و ایشان را باب الحوائج می خوانند. نام حضرت عباس در طول تاریخ با رشادت هایش در صحرای کربلا گره خورده و در کنار نام سرور شهیدان شنیده می شود. در ادامه این بخش تاریخ دقیق ولادت حضرت ابوالفضل در سال 1401 شمسی، تاریخ قمری تولد حضرت عباس(ع) و تاریخ میلادی حضرت ابوالفضل 2023 را آورده ایم.

 

تاریخ تولد حضرت عباس به شمسی

تاریخ دقیق ولادت حضرت ابوالفضل (ع) در تقویم شمسی برابر است با روز شنبه 6 اسفند سال 1401، 6/ 12/ 1401

 

ولادت حضرت ابوالفضل

 

تاریخ تولد حضرت عباس به قمری

تاریخ دقیق ولادت حضرت ابوالفضل (ع) در تقویم قمری برابر است با روز شنبه 4 شعبان سال 1444، 4/ 8/ 1444

 

تاریخ تولد حضرت عباس به میلادی

تاریخ دقیق ولادت حضرت ابوالفضل (ع) در تقویم میلادی برابر است با روز شنبه 25 فوریه سال 2023.

 

ولادت حضرت ابوالفضل

 

تولد حضرت عباس و امام حسین

چهارم شعبان، سال روز ولادت پرچم دار بزرگ کربلا، حضرت عباس بن علی علیه السلام است. عباس بن علی علیه السلام در سال 26 هجری قمری، در مدینه، دیده به جهان گشود. روز تولد سومین امام شیعیان نیز سوم شعبان یک روز قبل از تولد قمر بنی هاشم می باشد. امام حسین علیه السلام، دومین فرزند امام علی علیه السلام و فاطمه علیهاالسلام در سوم شعبان سال چهارم هجری در مدینه دیده به جهان گشود.

 

تاریخ ولادت و شهادت حضرت ابوالفضل

همانطور که گفتیم حضرت عباس بن علی علیه السلام روز چهارم شعبان در سال 26 هجری قمری، در مدینه، دیده به جهان گشود. حضرت ابوالفضل (ع) در واقعه کربلا، فرمانده و پرچمدار سپاه امام حسین(ع) بود و برای همراهان امام حسین(ع) از فرات آب آورد. او به همراه برادرانش در س‍پاه امام حسین(ع) جنگیدند و شهید شدند. نظر اکثریت مورخان آن است که عباس(ع) قطعاً در روز 10 محرم شهید شده است اما شیعیان در ایران روز تاسوعا، نهم محرم را به یاد حضرت عباس عزاداری می‌کنند. این روز در ایران تعطیل عمومی است. همچنین روز تولد حضرت عباس در تقویم ایران با عنوان روز جانباز نامگذاری شده است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/36eqoj