جمعه 28 اردیبهشت 1403 - 17 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/06/04 10:09
گل گیاه | گل آپارتمانی
کد خبر: 122903

انواع گل آپارتمانی زیبا |نام های گل های آپارتمانی

انواع گل آپارتمانی؛ معرفی انواع گیاهان آپارتمانی با عکس و توضیحاتی در مورد نحوه نگهداری + معرفی گل های خانگی مقاوم جهت نگهداری

با تبدیل شدن اکثر ساختمان ها به آپارتمان های بدون حیاط، عملا گل و گیاه هایی که در گذشته در حیاط خانه ها وجود داشت از زندگی روزمره حذف شده اند و آن طراوت و شادابی دیگر در خانه های ایرانی وجود ندارد. انواع گل آپارتمانی کاری مشابه باغچه های قدیمی در منازل را انجام می دهند و نکته جذاب این گل  گیاهان، تنوع بسیار زیاد آن ها است. به گونه ای که گلهای آپارتمانی می تواند بهترین هدیه ولنتاین برای خانم ها نیز باشد. در ادامه به گل و گیاهان آپارتمانی بیشتر آشنا میشید.

انواع گل آپارتمانی؛ سینگونیوم

گل این گیاه بسیار زیبا رشد بالا رونده دارد. معمولاً در تابستان هر هفته ۲ الی ۳ مرتبه نیاز به آبیاری داشته ولی در زمستان تنها یک بار در هفته برای آبیاری آن کافی است. اسپری کردن آب بر روی این گیاه شادابی آن را حفظ می کند و اگر در کنار نور ملایم خورشید باشد جذابیت دوچندانی را در این گیاه مشاهده خواهید کرد. اگر بخواهید چند گیاه سینگونیوم داشته باشید به راحتی می توانید یک قلمه ساقه را از گیاه اصلی جدا کنید و در آب بگذارید تا ریشه کند و سپس آن را مجدداً در گلدان دیگری قرار دهید.

انواع گل آپارتمانی؛ موسی در گهواره یا رهوئوگل

گیاه آپارتمانی موسی در گهواره رنگی ترکیب از سبز و بنفش دارد. این گیاه که برگ های سوزنی شکل دارد نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرد زیرا برگ های آن می سوزد. آبیاری بیش از حد گیاه آن را خراب می کند و باید اجازه دهید حتماً خاک آن خشک شود و مجدد آبیاری آن را انجام دهید. گیاه موسی در گهواره بسیار حساس است و از طریق پاجوش تکثیر می شود. گل های بسیار زیبایی که داخل یک برگ حقایقی شکل تشکیل می شوند دلیل نامگذاری این گیاه آپارتمانی بسیار زیبا هستند..

انواع گل آپارتمانی؛ کراسولا خرفه ای Jade Plantگل

 

گیاهی با برگ های قاشقی شکل که آبیاری زیاد آن باعث پوساندن ریشه می شود. در هفته دو بار گیاه کراسولای خرفه ای نیاز به آبیاری دارد. این گیاه می تواند نور مستقیم آفتاب را تحمل کند و بهترین مکان برای نگهداری آن پنجره های جنوبی یک آپارتمان هستند. اگر می خواهید در منزل از این گیاه تکثیر کنید یکی از ساقه های جوان آن را باید قطع کرده و آن را درون خاک قرار دهید. در روز های اول آبیاری کم را انجام دهید تا گیاه دارای بذر و برگ نیز شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/48ryrw