شنبه 06 مرداد 1403 - 27 Jul 2024
تاریخ انتشار: 1402/12/02 06:05
رپورتاژ/
کد خبر: 133006

ساتن؛ بهترین جنس پارچه برای شلوار و شومیز زنانه

ساتن یکی از جذاب ترین و محبوب ترین انواع پارچه ها به ویژه در میان بانوان می باشد. انواع پارچه ساتن در بازار وجود دارند که از آن ها می توان برای دوخت شومیز دخترانه و زنانه و حتی شلوار مجلسی در طرح و رنگ های متنوع استفاده کرد. علاوه بر تنوع بسیار زیاد پارچه ساتن از نظر طرح و رنگ، لطافت این پارچه هاست که باعث محبوبیت دوچندان آن ها شده است. استفاده از پارچه ساتن، محدود به لباس خاصی نیست؛ به این معنا که هم تولیدی عمده شومیز زنانه و هم تولیدی های شلور به ویژه شلوار مجلسی از انواع پارچه ساتن، استفاده می کنند.

ساتن یکی از جذاب ترین و محبوب ترین انواع پارچه ها به ویژه در میان بانوان می باشد. انواع پارچه ساتن در بازار وجود دارند که از آن ها می توان برای دوخت شومیز دخترانه و زنانه و حتی شلوار مجلسی در طرح و رنگ های متنوع استفاده کرد. علاوه بر تنوع بسیار زیاد پارچه ساتن از نظر طرح و رنگ، لطافت این پارچه هاست که باعث محبوبیت دوچندان آن ها شده است. استفاده از پارچه ساتن، محدود به لباس خاصی نیست؛ به این معنا که هم تولیدی عمده شومیز زنانه و هم تولیدی های شلور به ویژه شلوار مجلسی از انواع پارچه ساتن، استفاده می کنند.

ما در ادامه این مقاله قصد داریم همه آنچه که لازم است درباره پارچه ساتن بدانید را به طور جامع در اختیارتان قرار دهیم. تا انتها با ما همراه باشید.

پارچه ساتن چه ویژگی هایی دارد؟

پارچه ساتن یک نوع پارچه با بافتی نرم و لطیف است که از نخ های ابریشمی، پنبه یا پلی استر تهیه می ‌شود. ویژگی‌ های اصلی پارچه ساتن عبارتند از:

  •  

لطافت و نرمی

پارچه ساتن به دلیل بافت خاص خود دارای لطافت و نرمی بیشتری نسبت به دیگر انواع پارچه هاست. همین لطافت و نرمی انواع پارچه های ساتن باعث شده تا تولیدی شلوار مجلسی زنانه و همچنین تولیدی های شومیز دخترانه و زنانه از این جنس پارچه برای دوخت لباس ها استفاده کنند.

  •  

درخشندگی از ویژگی های بارز پارچه ساتن

پارچه ساتن به دلیل بافت خاص خود دارای درخشندگی و براقیت بیشتری نسبت به پارچه‌ های دیگر است.

  •  

نفوذ پذیری

این نوع پارچه دارای نفوذپذیری خوبی است که به پوست اجازه می ‌دهد تا تنفس کند و احساس راحتی را برای فرد فراهم می کند.

  •  

مقاومت بالا

پارچه ساتن به دلیل ساختار خاص خود دارای مقاومت بالایی در برابر پارگی و ساییدگی است. اگر در زمینه فروش پوشاک زنانه فعالیت دارید و می خواهید شومیز دخترانه اسپرت کوتاه عمده، خریداری کنید، پیشنهاد ما به شما این است که از شومیزهای تولید شده از پارچه های ساتن، غافل نشوید. شک نکنید که رضایت حداکثری مشتریان خود را جلب خواهید کرد.

  •  

ظاهر شیک و لوکس

پارچه ساتن به دلیل درخشندگی و لطافت خود، ظاهری لوکس و شیک دارد که برای لباس‌ های مخصوص مانند لباس‌ های شب و یا مهمانی بسیار مناس است.

معرفی انواع پارچه ساتن

انواع پارچه ساتن در بازار موجود است که از نظر نوع الیاف به کار رفته در آن ها + ضخامت، با هم تفاوت هایی دارند. رایج ترین انواع پارچه ساتن عبارتند از:

  •  

پارچه ساتن آمریکایی از انواع با کیفیت پارچه های ساتن

یکی از بهترین و کاربردی ترین انواع پارچه های ساتن، پارچه ساتن آمریکایی می باشد. انواع پارچه های ساتن آمریکایی، تولید شده از الیاف پلی استر است و وزن و ضخامت بالایی دارند.

ساتن آمریکایی بهترین پارچه برای دوخت لباس های رسمی و مجلسی از جمله مانتو و کت و شلوار می باشد.

از جمله ویژگی های بارز پارچه های از جنس ساتن آمریکایی می توان به آهاردار بودن و چروک پذیری پایین آن ها اشاره کرد؛ این بدان معناست که لباس های دوخته شده با استفاده از این نوع پارچه ساتن، ایستایی خوبی داشته و به راحتی چروک نمی شوند.

  •  

پارچه ساتن ال ایکس

از دیگر انواع پارچه های ساتن می توان به ساتن ال ایکس اشاره کرد. پارچه ساتن ال ایکس، وزن سبکی داشته و بیشتر از آن به عنوان آستر استفاده می شود. از دیگر ویژگی های پارچه ساتن lx می توان به درخشندگی و انعطاف پذیری بالای آن ها اشاره کرد.

این نوع پارچه ساتن، بهترین گزینه برای دوخت شومیز، تاپ و پیراهن است؛ چرا که رنگ های بسیار متنوعی از آن در بازار موجود است که بسته به سلیقه خود می توانید رنگ مناسب را برای خود انتخاب کنید.

  •  

ساتن استات از بهترین انواع ساتن

ساتن استات یکی دیگر از انواع پارچه های سبک وزن ساتن است که از الیاف مصنوعی و پلی استر تولید می شود. پارچه ساتن استات از نظر میزان درخشندگی، شباهت بسیار زیادی به پارچه های ساتن آنتیک دارد، اما از نظر قیمتی هم از انواع پارچه های ساتن آنتیک و هم از دیگر انواع پارچه های ساتن، بسیار مقرون به صرفه تر می باشد.

از دیگر ویژگی های پارچه های ساتن استات می توان به مقاومت بالای این پارچه ها در برابر آسیب و پوسیدگی اشاره کرد.

  •  

پارچه ساتن آنتیک

پارچه ساتن آنتیک از دیگر انواع پارچه های ساتن است که با استفاده از الیاف ابریشم تولید می شود. بارزترین ویژگی های انواع پارچه های ساتن آنتیک، درخشندگی بالای آن هاست.

یکی از مهم ترین نکاتی که هنگام خرید پارچه برای دوخت لباس باید به آن توجه کنید، ایستایی و میزان آهار پارچه می باشد. پارچه ساتن آنتیک ایستایی متوسط و آهار اندکی دارند؛ بنابراین اگر به دامن های چین دار علاقه مند هستید خوب است بدانید که یکی از بهترین پارچه ها برای دوخت دامن های چین دار می باشد.

  •  

ساتن چارموز

پارچه ساتن چارموز یکی از درخشنده ترین انواع پارچه های ساتن می باشد که ایستایی بالایی هم دارد. سطح پارچه های ساتن نوع چارموز، براق و بخش داخلی آن ها مات می باشد.

جنس پارچه های ساتن چارموز از الیاف ابریشم، پلی استر و یا ابریشم مصنوعی است.

نتیجه گیری بررسی ویژگی های پارچه ساتن!

طبق آنچه که در این مقاله آموختیم ساتن یکی از بهترین و محبوب ترین جنس پارچه ها برای دوخت انواع لباس زنانه شامل شلوار و شومیز می باشد که خانم ها می توانند با استفاده از آن یک استایل شیک و در عین حال راحت داشته باشند.

در پایان شما عزیزان می توانید سوالات و یا تجربیات خود از استایل کردن با استفاده از لباس های از جنس ساتن را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4bqvgd