سه‌شنبه 01 خرداد 1403 - 21 May 2024
تاریخ انتشار: 1399/02/01 04:59
کد خبر: 1237

سلبریتی های مشهور ایرانی متولد و درگذشته 1 اردیبهشت

امروز 1 اردیبهشت همزمان با سالروز تولد و درگذشت چند تن از چهره های مشهور ایرانی است که در ادامه به معرفی بیشتر آنها می پردازیم.

به گزارش ستاره پارسی ؛ در روزشمار تاریخ تولد سلبریتی های  مشهور ایرانی به اولین روز از اردیبهشت ماه رسیدیم. فروردین با همه روزهای تلخ و شیرینش به پایان رسید و ماهی نو از سال جدید آغاز شد. در اولین روز از اردیبهشت ماه کدام چهره های مشهور ایرانی متولد شدند و درگذشتند؟!

در این مطلب به معرفی چهره های مشهور ایرانی متولد 1 اردیبهشت می پردازیم.

 

اکبر حر کارگردن و نویسنده کشورمان 1 اردیبهشت 1337 در اصفهان متولد شد.

سلبریتی ها

اکبر حر کار در سینما را با ساخت فیلم های کوتاه آغاز کرد و از آثار او میتوان به ما ایستاده ایم ، شمارش معکوس ، اتاق یک ،زنجیرهای ابریشمی و دلار اشاره کرد.

 

غلام کویتی پور مداح و خواننده حماسی کشورمان 1 اردیبهشت 1337 در خرمشهر متولد شد.

سلبریتی ها

در سال 1356 به خوانندگی مذهبی روی آورد و در ایام محرم در مراسم عزاداری می خواند.کویتی پور از مداحان معروف در زمان جنگ ایران و عراق بود.وی به مناسبت آزادسازی خرمشهر نوحه حماسی معروف «ممد نبودی ببینی» را به یاد شهید محمد جهان آرا خواند.

 

حسین رضا اسدی خواننده کشورمان 1 اردیبهشت 1360 در استان لرستان متولد شد.

سلبریتی ها

حسین رضا اسدی آموزش موسیقی را از دوران کودکی آغاز کرد و از شاگردان استاد محمدرضا شجریان بود.لحظه ناب و فانوس شب آغوش از جمله آثار او هستند.

 

سهراب سپهری شاعر ، نویسنده و نقاش کشورمان مهرماه 1307 در کاشان متولد شد و 1 اردیبهشت ماه 1359 در تهران درگذشت.

سلبریتی ها

سهراب سپهری یکی از مشهورترین شاعران معاصر است که شعرهایش به زبان های مختلف دنیا ترجمه شد و هشت کتاب آثار ماندگاری از این هنرمند گرانقدر کشور است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4mqmy2