پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/10/08 16:40
کد خبر: 12149

دعای قرون وسطایی برای جلوگیری از خونریزی بیماران!

در برخی از بیمارستان‌های سوئیس هنوز از یک دعای قرون وسطایی برای جلوگیری از خونریزی بیماران استفاده می‌کنند.

ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که متخصصان پزشکی به انواع ابزار‌های علمی برای جلوگیری از خونریزی بیش از حد در بیماران دسترسی دارند.

اما طبق داده‌های یک پژوهش چندین بیمارستان در سوئیس هنوز بر یک "فرمول درمانی" تکیه می‌کنند که قدمت آن به سال‌ها قبل برمی گردد.

طبق مطالعه جدید که به تازگی انجام شده نشان می‌دهد که برخی از بیمارستان‌های سوئیس هنوز از یک دعای قرون وسطایی معروف به "راز" برای محافظت از بیماران در برابر خونریزی بیش از حد پس از جراحی استفاده می‌کنند. بنا به این پژوهش این افسون که به عنوان راز شناخته می‌شود، به طور گسترده در بخش فرانسوی زبان بیمارستان‌های سوئیس استفاده می‌شود.

بر اساس این پژوهش، «راز» بخشی از مفهوم جادویی پزشکی در سوئیس است. این بازمانده‌ای از شیوه‌های پزشکی قرون وسطی است؛ که توسط راهبان یا جادوگران، بر اساس یکی از معجزات گزارش شده در اناجیل سینوپتیک به‌عنوان «عیسی در حال شفای خونریزی‌ها» به ساده‌ترین وجه خود تقلیل یافت.

دعا

علیرغم ماهیت ابتدایی و نتایج اثبات نشده، ۷۶ درصد از شرکت کنندگان در این مطالعه معتقد بودند که راز از آن‌ها در برابر خونریزی بیش از حد محافظت می‌کند و در واقع از پزشکان خود درخواست کردند که این مراسم را قبل از جراحی انجام دهند.

برای این مطالعه، محققان نتایج خونریزی ۲۰۰ بیمار را که عمل جراحی عروق کرونر روی آن‌ها انجام شد مقایسه کردند. در این مطالعه در حالی که نیمی از بیماران تحت مراقبت‌های پزشکی استاندارد مدرن قرار گرفتند، نیمی دیگر نیز علاوه بر دریافت مراقبت‌های استاندارد، دعای راز نیز برای آن‌ها انجام شد. نتایج با استفاده از مقیاس کنسرسیوم تحقیقات آکادمیک خون ریزی (BARC) اندازه گیری شد.

جای تعجب نیست که داده‌ها نشان داد که The Secret کوچکترین تاثیری بر خونریزی ایجاد نمی‌کند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/36ybj4