جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 03 May 2024
تاریخ انتشار: 1403/02/01 09:16
رپورتاژ
کد خبر: 133104

هواپز چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

هواپز یا سرخ کن بدون روغن یکی از لوازم کاربردی در هر آشپزخانه است که روند آماده سازی انواع مختلفی از غذاها را سرعت بخشیده و باعث حفظ طعم و مزه آن‌ها می‌شود. در این مطلب قصد داریم تا به معرفی هواپز و کاربردهای آن بپردازیم.

هواپز یا سرخ کن بدون روغن یکی از لوازم کاربردی در هر آشپزخانه است که روند آماده سازی انواع مختلفی از غذاها را سرعت بخشیده و باعث حفظ طعم و مزه آن‌ها می‌شود. در این مطلب قصد داریم تا به معرفی هواپز و کاربردهای آن بپردازیم.

هواپز (AirFryer)

هواپز دستگاهی برقی است که از طریق المنت‌ها و فن‌های تعبیه شده در محفظه، هوای گرم را تولید می‌کند و با ایجاد جریان چرخشی هوای گرم در اطراف مواد غذایی باعث طبخ آن‌ها می‌شود. غذای طبخ شده در هواپز علاوه بر اینکه کاملا مغز پخت می‌شود، حداقل روغن را داراست و برای سلامتی قلب و عروق مضر نخواهد بود.

 

هواپز چه ویژگی‌هایی دارد؟

ابعاد و جنس بدنه: هواپزها با توجه به برند سازنده آن‌ها دارای ابعاد متفاوتی هستند که شما با توجه به فضای خود می‌توانید یکی را انتخاب و خریداری کنید. همچنین جنس بدنه هواپز با توجه به برند سازنده از پلاستیک و یا ترکیب استیل و پلاستیک ساخته می‌شود.

ظرفیت: ایرفرایر یا هواپز دارای ظرفیت‌های متفاتی هستند. به طور معمول ظرفیت هواپز بین 3.8 لیتر تا 12 لیتر در بازار قابل خرید هستند. به این نکته نیز توجه داشته باشید که ظرفیت هواپز را با توجه به جمعیت خانواده خود انتخاب کنید.

قدرت دستگاه: قدرت دستگاه که با واحد وات سنجیده می‌شود یکی از ویژگی‌های هواپز است که در حین خرید به آن دقت کنید. هواپزهای داخل بازار دارای قدرتی بین 1100 تا 3000 وات هستند.

پنل تنظیمات: پنل تنظیمات یکی از مهم‌ترین بخش‌های هواپز است که با توجه به برند آن به دو صورت دیجیتالی و مکانیکی است. در هواپزها با پنل تنظیمات دیجیتالی از یک صفحه دیجیتالی لمسی برای تنظیم دستگاه استفاده می‌شود و در هواپزهای دارای پنل تنظیمات مکانیکی از یک یا دو دکمه ولومی استفاده شده است.

برنامه پخت اتوماتیک: شگفت انگیزترین بخش در هواپز، مربوط به برنامه‌های پخت اتوماتیک است که به شما این امکان را می‌دهد که بدون تنظیم کردن دما و مدت زمان پخت، فقط با انتخاب برنامه پخت اتوماتیک مورد نظر، دستگاه به صورت هوشمند دما و مدت زمان پخت را تنظیم و پخت را آغاز می‌کند.

مجموع ویژگی‌های مثبت گفته شده باعث شده است تا خرید سرخ کن بدون روغن یا هواپز محوبیت بسیار زیادی داشته باشد و مارک‌های مختلفی اقدام به تولید سرخ کن بدون روغن کرده باشند که برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به مطلب معرفی برند پرفروش سرخ کن بدون روغن مراجعه کنید تا با بهترین مارک‌های سرخ کن بدون روغن آشنا شوید.

 

هواپز چه امکاناتی دارد؟

هواپز به شما این امکان را می‌دهد تا طیف گسترده‌ای از غذاها، کیک‌ها، نان‌ها، دسرها و ... را به راحتی و در کمترین زمان آماده کنید.

از مهمترین امکانات هواپز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پخت و پز: به کمک هواپز قادر هستید تا انواع پیتزا، لازانیا، پاستا، نان، کیک، بیسکوییت، کلوچه، نان پیتزا و ... را تهیه کنید.
  • سرخ کردن بدون روغن: با استفاده از این قابلیت می‌توانید انواع مواد غذایی از جمله گوشت، مرغ، ماهی، سبزیجات، کوکو، کتلت و ... را با حداقل روغن سرخ کنید.
  • خشک کردن میوه و سبزیجات: یکی از قابلیت‌های جذاب هواپز، خشک کردن انوع میوه و سبزیجات در منزل است.
  • کبابی کردن: با هواپز می‌توانید انواع مواد غذایی را به صورت کبابی نوش جان کنید.
  •  

جمع بندی

هواپز یا ایرفرایر یکی از وسایل پرکاربرد آشپزی است که علاوه بر سهولت در استفاده باعث طبخ حرفه‌ای غذاها خواهد شد. به هنگام خرید هواپزها بهتر است به مارک سازنده، قدرت دستگاه، برنامه‌های پخت پیش فرض و ظرفیت آن‌ها توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/39d5kw