جمعه 07 اردیبهشت 1403 - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار: 1401/09/01 16:30
رضا درمیشیان
کد خبر: 10807

فوری | کارگردان مشهور ایرانی ممنوع‌الخروج شد

پاسپورت رضا درمیشیان نویسنده و کارگردان سینما در فرودگاه امام ضبط و اجازه خروج به وی داده نشد.

پاسپورت رضا درمیشیان نویسنده و کارگردان سینما در فرودگاه امام ضبط و اجازه خروج به وی داده نشد. بنا بر اطلاع شاهدان عینی عصر امروز در فرودگاه امام از رضا درمیشیان بعد از ضبط پاسپورت خواسته شده به دادسرای انقلاب مراجعه کند.درمیشیان نویسنده و کارگردان فیلم‌های «بغض»، «عصبانی نیستم!»، «لانتوری» و «مجبوریم» است. رضا درمیشیان فعالیت سینمایی خود را از سال ۱۳۷۵ به عنوان نویسنده، منتقد و روزنامه‌نگار سینمایی در نشریات تخصصی سینمایی آغاز کرد و در کنار آن به عنوان دبیر تحریریه انتشارات سینمایی چندین کتاب سینمایی گردآوری و چاپ نمود.

رضا درمیشیان

درمیشیان به عنوان فیلمنامه‌نویس، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز وارد عرصه سینمای حرفه‌ای شد و با کارگردانان مطرحی چون داریوش مهرجویی، علیرضا داودنژاد و فریدون جیرانی همکاری نمود. او چندین فیلم مستند و کوتاه داستانی ساخته‌است که از میان آن‌ها می‌توان به مستند بلند جادوگر دربارهٔ علیرضا زرین دست (برنده جایزه بهترین مستند انجمن منتقدان)، مستند خانه خراب (برنده جایزه بهترین مستند به خاطر نگاه هوشمندانه به مسائل شهری از دومین جشنواره فیلم بم)، گریزه، کروات، پامنار، درخت آرزوها اشاره کرد. درمیشیان همچنین در کنار نگارش فیلمنامه، فعالیت حرفه‌ای خود در سینما را به عنوان مجری طرح و تهیه‌کننده ادامه داد و به عنوان تهیه‌کننده و مجری طرح در چندین فیلم از جمله فیلم‌های داریوش مهرجویی حضور داشته‌است.

و در سال ۱۳۸۹ تنها نمایش داریوش مهرجویی با نام درس بر اساس متن اوژن یونسکو را به عنوان تهیه‌کننده در تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه آورد.

رضا درمیشیان در سال ۱۳۹۰ نخستین فیلم بلند سینمایی خود با نام بغض را ساخت. این فیلم در حالی از بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر کنار گذاشته شد که نمایش جهانی آن در سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم مونترال آغاز و در نزدیک به بیست جشنواره جهانی به نمایش درآمد و برنده جوایز متعددی شد. رضا درمیشیان برای بغض برنده جایزه بهترین کارگردانی فیلم اول و خلاقیت و استعداد درخشان از ششمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران شد.عصبانی نیستم (۱۳۹۲) دومین فیلم سینمایی رضا درمیشیان، جنجالی‌ترین فیلم سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و تنها نماینده سینمای ایران در شصت و چهارمین دوره جشنواره برلین ۱۳۹۲ است که با استقبال مردم و منتقدان روبرو شد.

 

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4daaw4